Обов’язковим елементом психологічної структури навчальної діяльності є засоби досягнення її мети: навчально-методичні схеми орієнтувальної основи навчальних дій (схеми ООД); навчальні завдання (система завдань); проблемні завдання; сценарії і способи дискусій, діалогів, соціально-психологічних тренінгів; технічні засоби навчання (ТЗН). До них належать інтелектуальні дії (мисленнєві операції), які складають основу пізнавальної та дослідницької функцій навчальної діяльності. Метакогнітивні дії, які передбачають знання про свій інтелект, та використання своїх можливостей; фонові знання, включення нових знань, що структурують індивідуальний досвід суб’єкта.
Засобами регулювання діяльності є навчальні завдання, які повинні охоплювати знання про об’єкти і зв’язок між ними, засоби їх пізнання і перетворення, правила та прийоми вибору тих, що вимагають перетворень і встановлення послідовності їх застосування, а також знання про способи контролю й оцінювання діяльності тощо. Ці засоби виконують регулятивну функцію і входять у зміст діяльності, є предметом засвоєння.
Дискусійним є питання про вибір засобів (матеріальні, речові, знакові, ідеальні) і співвідношення, в якому можна використовувати їх у школі. Свого часу тривали дискусії, чи можна дозволити школярам користуватись на уроках математики мікрокалькуляторами при розв’язанні контрольних задач, довідниками при написанні письмових робіт тощо. У доборі засобів потрібно зважати на доцільність використання у формуванні навчальної діяльності школяра.