Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вікові характеристики суб’єктів навчальної діяльності

Навчальна діяльність школяра зазнає постійних змін, перебуває у безперервному розвитку. Його здатність до учіння не розвивається сама собою. Цьому треба сприяти з дитинства: спочатку у грі, а найбільше – у процесі навчання. Для учня повинні бути створені умови, які вимагали б від нього самостійних рішень, самостійної орієнтації в інформації, здатності до її відбору, вияву прогнозуючих і виконавчих зусиль, опори на власну думку, прояви особистості. Це стимулює напруження сил, самоконтроль, самодіагностику, самопрогноз. Розслаблення руйнує їх, збіднює уяву, почуття, знижує мотивацію діяльності.

Повноцінна структура навчальної діяльності формується у дітей молодшого шкільного віку. У дошкільників виникають її передумови, однією з яких є дитячий пізнавальний інтерес. Навчальна діяльність у початкових класах – провідна серед інших видів діяльності (художньої, ігрової, спортивної та ін.). Систематична і системно організована навчальна діяльність молодших школярів сприяє виникненню і розвитку у них відповідних до їх віку психологічних новоутворень (основ теоретичного мислення, довільності навчально-пізнавальних дій та ін.).

Первинною формою навчальної діяльності є здійснення її всім класом або його групами. У цьому процесі поступово формується індивідуальна навчальна діяльність, показником якої є наявність у суб’єкта вміння ініціативно й самостійно розрізняти у засвоюваному предметі відоме і невідоме, практичне і теоретичне знання, ставити змістовні запитання вчителям і ровесникам, вміти брати участь у дискусіях, бути їх ініціатором та організатором. Навчальна діяльність у третьому-четвертому класах ще не є по-справжньому індивідуальною.

У наступних вікових періодах (підлітковий, рання юність) якісно змінюється зміст теоретичних знань, що вивчають учні, способи організації навчальної діяльності вчителями, інакше відбувається становлення психологічних новоутворень. Так, у підлітковому віці навчальна діяльність втрачає свій провідний характер у розвитку особистості. Водночас вона зберігає суттєве значення у розвитку теоретичного мислення підлітків, що відбувається у процесі засвоєння ними предметів гуманітарного, природничого та математичного профілів. Підлітки є повноцінними суб’єктами індивідуальної форми навчальної діяльності. Засвоюючи складний матеріал, вони ставлять перед собою навчально-пізнавальні завдання, виконують різні види самоконтролю (випереджувального, рефлексивного). Часто підлітки беруть участь в організації навчальної діяльності своїх ровесників.

У старшому шкільному віці провідною знову стає навчальна діяльність, але з професійним спрямуванням. Це допомагає старшокласникам в їх професійній орієнтації та у визначенні свого життєвого шляху.

Параметри і характеристики сформованості навчальної діяльності подані у табл. 4.1.

Таблиця 4.1.


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності
  2. II. Мотивація навчальної діяльності
  3. II. Мотивація навчальної діяльності
  4. II. Мотивація навчальної діяльності
  5. II. Мотивація навчальної діяльності
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. III. Мотивація навчальної діяльності
  8. III. Мотивація навчальної діяльності
  9. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя
  10. IV. НС у природному середовищі та інших сферах життєдіяльності людини
  11. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  12. S. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ




Переглядів: 2119

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Засоби навчальної діяльності | Індивідуальні відмінності й параметри оцінки сформованості навчальної діяльності учнів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.