Неохоче, з обов’язку, під тиском, пасивно, байдуже, нестаранно, ліниво, мимовільно
Регулювання навчальних дій
Самостійно, незалежно, планомірно, наполегливо, постійно
Несамостійно, наслідуючи, непланомірно, без особливого бажання, періодично
Якість і ґрунтовність виконання навчальних дій
Сумлінно, акуратно, ґрунтовно
Халатно, неакуратно, поверхово
Розвиток навчальної діяльності триває і в студентські роки. Однак на цьому етапі вона набуває дослідницького характеру. Засвоєння надбаних теоретичних знань стає основою самостійного формування результатів індивідуального чи групового дослідження, проектування і конструювання, що відбувається відповідно до вимог різних форм пізнання. Це сприяє глибшому розумінню студентами наукових понять, вдосконаленню художніх образів, утвердженню морально-духовних цінностей тощо. Навчальна діяльність у юнацькому віці стає основою розвитку прогнозуючого, дослідницького і теоретичного мислення.
Розвиток структури навчальної діяльності відбувається поступово, її елементи є показником навченості школяра.
Засвоєння індивідуальної навчальної діяльності починається у молодшому шкільному віці і триває упродовж шкільного дитинства, досягаючи професійного спрямування у юнацькому віці.