Застосовують допоміжні навчальні впливи у розв’язуванні основного навчального завдання, коли учень відчуває певні труднощі. Завдання як навчальний вплив виконує діагностичну і навчальну функції.
Одним із видів завдання є запитання як складова частина умови задачі (її вимога), вузловий аспект навчального матеріалу (запитання для повторення), логічна форма задачі тощо. їх класифікують за:
– класом навчальних завдань (розуміння, рефлексія, предметно-фізичні, предметно-математичні, предметно-граматичні та ін.);
—аспектом навчальної діяльності (змістові, операційні, мотиваційні, саморегулятивні);
—формою запитання (явне, неявне);
—типом активності дітей (продуктивна, репродуктивна);
—за видом активності, який вони програмують (розумова, мнемічна, перцептивна, практична);
—рівнем узагальненості (віднесеність до конкретного завдання чи проблеми, завдань певної предметної сфери, навчальних завдань чи пізнавальних проблем).
Особливої уваги потребують запитання на рефлексію, що стосуються діяльності особистості чи учня. Вони можуть бути спрямовані на виконавчу, контрольну діяльність чи на орієнтування у виконавчій діяльності.
Вказівки як навчальні впливи допомагають учням долати труднощі при розв’язанні завдань, здійснювати певний аспект навчальної діяльності. Змістові вказівки стосуються поданих в умові завдання об’єктів, їх функцій чи способів застосування у розв’язуванні; операційні – операційного аспекту навчальної діяльності.