МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Відображення у навчальній програмі предмета «Я у світі» загальнокультурної компетентностіПлан Тема. формування загальнокультурної компетентності у молодших школярів Рис.5 - Згрупований розподіл точкових картографічних об'єктів (на прикладі тяжіння населених пунктів до річок) 1. Відображення у навчальній програмі предмета «Я у світі» компонентів загальнокультурної компетентності 2. Способи формування загальнокультурної компетентності на уроках « Я у світі»
Література: 1. Верещак Є. Духовні цінності: спадщина і надбання родоводу // Початкова школа. – 2008. – № 2. – С. 41-44. 2. Голунова Г.О., Костенко М.О., Щербина Л.Т. Цикл уроків з громадянської освіти в 3 класі. Культура рідного краю //Початкове навчання і виховання – 2006. – № 25-27. – С. 27-33. 3. Гуцалюк Т. Я – моя родина – Україна – світ // Початкова школа. – 2005. – № 10. – С. 23-25. 4. Когушанич Б.С. Урок громадянської освіти в 3 класі. Тема: «Народні свята весняного циклу»/ /Початкове навчання і виховання – 2008. – № 5-6. – С. 37-40. 5. Курс «Я і Україна»: людина серед людей. Матеріали до уроків у 4 класі \Упорядн. Гаряча С.А., Ільїна К.Д. −- Х.: Вид. група «Основа», 2005. − 96 с. 6. Маринюк М. Народні традиції в практичній діяльності молодших школярів// Початкова школа. – 2008. – № 8. – С. 56-57. 7. Нестеренко Т. Формування культури особистості як шлях досягнення загальнокультурної компетентності молодшого школяра. Наукові записки. Серія: педагогічні науки. Випуск 93. С. 119-123. 8. Повалій Л. Християнські цінності української родини: традиції і сучасність // Початкова школа. – 2005. – № 2. – С. 52-54. 9. Стецюк Н.В. Урок з курсу «Я і Україна» в 3 класі. Я – моя родина – Україна – світ //Початкове навчання і виховання – 2006. – № 25-27. – С. 36-37. 10. Тячур Т.І. Хліб, сіль і рушник у звичаях та обрядах українського народу //Початкове навчання і виховання – 2005. – № 14. – С. 14-20. 11. Щербина Т.М. Урок з курсу «Я і Україна» в 4 класі. Тема: «Житло українців» //Початкове навчання і виховання – 2008. – № 5-6. – С. 49-53.
Вступ. Формування культурного суспільства та культурної людини базується як на національній ідентифікації особистості, так і на культурі міжетнічних відносин. Цей процес проявляється в шануванні інтересів, прав, самобутності різних народів, готовності й умінні особистості жити та працювати в поліетнічному суспільстві. Передумовою загальнокультурної компетенції виступає формування культури особистості як одне з найважливіших завдань сучасної освіти й виховання.
Загальнокультурна компетентність – це здатність людини: - обирати шляхи і способи використання вільного часу, що культурно й духовно збагачують особистість; - жити та взаємодіяти з іншими в умовах полікультурного суспільства, керуючись національними й загальнолюдськими духовними цінностями. Загальнокультурна компетентність – це інтегративна здатність особистості. Вона зумовлена досвідом осягнення культурного простору. В її структурі можна виділити три компоненти: 1.Когнітивний. Загальнокультурна компетентність передбачає певне коло питань, у яких суб’єкт навчання повинен бути добре обізнаним, володіти пізнавальним процесом та досвідом діяльності. До цих питань слід віднести: · особливості національної та загальнолюдської культури, · духовно-моральні основи життя людини і людства, окремих народів, · культурологічні основи родинних, соціальних, суспільних уявлень та традицій, · роль науки і релігії у житті людини, їх вплив на світ, · компетенції у побутовій галузі та у галузі культури і дозвілля (наприклад, володіння ефективними засобами організації вільного часу). 2.Ціннісно-орієнтаційний. Загальнокультурна компетентність характеризується емоційно-ціннісною спрямованістю, оскільки присвоєння продуктів культури передбачає їхнє чуттєве сприйняття, емоційно-ціннісне ставлення до них. Отже, культурний простір у структурі компетентності не тільки характеризує рівень орієнтацій культури, але й визначає ставлення до норм і цінностей. 3.Комунікативно-діяльнісний. Загальнокультурна компетентність передбачає здатність людини конструктивно взаємодіяти в полікультурному просторі; застосовувати методи самовиховання; розробляти й реалізовувати стратегії поведінки Отже, загальнокультурна компетентність стосується сфери розвитку культури особистості та суспільства у всіх її аспектах, що передбачає оволодіння вітчизняною та світовою культурною спадщиною, формування культури міжособистісних відносин, принципи толерантності, плюралізму і дозволяє особистості: · аналізувати й оцінювати найважливіші досягнення національної, європейської та світової науки і культури, орієнтуватися в культурному та духовному контекстах сучасного українського суспільства; · застосовувати засоби і технології інтеркультурної взаємодії; · знати рідну й іноземні мови, застосовувати навички мовлення та норми відповідної мовної культури, інтерактивно використовувати рідну та іноземні мови, символіку і тексти; · застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на систему індивідуальних, національних, загальнолюдських цінностей, для розроблення й реалізації стратегій поведінки та кар’єри; · опановувати моделі толерантної поведінки та конструктивної діяльності в умовах культурних, мовних, релігійних та інших відмінностей між народами, різноманітності світу й людської цивілізації. Загальнокультурна компетентність в екзистенційному плані є опорним механізмом у розвитку особистості, прокладаючи «місток у майбутнє» на тривалу перспективу. Метою шкільної освіти в контексті формування загальнокультурної компетентності є досягнення її рівня, достатнього для орієнтації в цінностях культури, формування здатності самостійно оцінювати конкретні явища культури для оволодіння методами самоосвіти. Для досягнення цієї мети освіта повинна дати необхідні знання в галузі культури, продемонструвати зразки культури в різних сферах: соціально-економічній, політико-правовій, в сфері науки і релігії, екологічній, естетичній, комунікативній, побутовій. Проаналізуємо зміст програми предмету «Я у світі» та визначимо потенціал цієї дисципліни у вирішенні завдань формування загальнокультурної компетенції молодшого школяра.
Таблиця 1. Читайте також:
|
||||||||
|