Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Як слід розуміти думку Парменіда: “Мислення та буття - одне і те ж”?


1. існує світ, який чуттєво сприймається;

2. буття є, а небуття немає;

3. існує лише те, що можна мислити;

4. існує лише умоглядний світ;

5. будь-яка думка є думкою про щось як таке, що існує, і таке, що не існує.


 

Які судження розробив Зенон Елейський на підтримку вчення Парменіда?


1. апорії;

2. афоризми;

3. софізми;

4. трюїзми.


 

 

Що пояснюють апорії Зенона?


1. рух взагалі не існує;

2. не те, що руху немає, а лише те, що він немислимий;

3. руху немає, але не в чуттєвому, а в мисленому світі;

4. суттєвим є не те, чи є рух, чи його немає, а те, як його висловити в логіці понять.


Хто застосував поняття “світового розуму” (“нус”) для пояснення походження речей?


1. Анаксимандр;

2. Анаксагор;

3. Демокрит;

4. Емпедокл.


Хто з філософів стверджував, що неможливий поділ речей до безкінечності?


1. Анаксагор;

2. Демокрит;

3. Зенон Елейський;

4. Парменід.


Яке знання Демокрит називав “справжнім” на відміну від “темного”?


1. інтуїтивне;

2. містичне;

3. раціональне;

4. чуттєве.


 

Що Демокрит вважав вищим благом для людини?


1. багатство;

2. знання;

3. задоволення;

4. добрий настрій.


Хто з античних філософів вважав вірогідним існування множини речей з чотирьох начал: вогню, повітря, води та землі?


1. Парменід;

2. Зенон;

3. Анаксагор;

4. Емпедокл.


 

Хто з філософів відноситься до досократичного періоду?


1. Аристотель;

2. Анаксагор;

3. Геракліт;

4. Емпедокл;

 

5. Епікур;

6. Демокрит;

7. Зенон з Елеї.

 


45. Який вислів належить Протагору:


1. “В одну і ту ж річку не можна увійти двічі”;

2. “Я знаю, що я нічого не знаю”;

3. “Людина є міра усіх речей”.



Чого шукав Діоген, ходячи містом вдень із запаленим ліхтарем?


1. мудрості;

2. справедливості;

3. щастя;

4. людину.


47. Сократ основну увагу у своїх міркування приділяв:


1. космосу та закону його розвитку;

2. політичному устрою держави;

3. людині та внутрішнім чинникам її дій;

4. атомістичній теорії;

5. співвідношенню світу ідей та світу речей.


48. Наполягання на тому, що справжнє знання є основою правильних моральних вчинків було характерним для:


1. Геракліта;

2. Демокрита;

3. Сократа;

4. Марка Аврелія;

5. Сенеки.


49. Кому з античних філософів належить вислів: “Заговори, щоб я побачив тебе!”


1. Діогену;

2. Геракліту;

3. Платону;

4. Сократу.


 


Хто з античних мислителів поділяв філософію на практичну і теоретичну?


1. Піфагор;

2. Геракліт;

3. Платон;

4. Аристотель.


 


Хто із названих філософів відноситься до школи софістів?


1. Горгій;

2. Епікур;

3. Сократ;

4. Протагор;

5. Парменід;

6. Діоген.


 


Кому належить вислів: “Я знаю, що нічого не знаю”?


1. Аристотелю;

2. Ксенофану;

3. Епікуру;

4. Платону;

5. Сократу;

6. Протагору.


Що означає сократівське поняття “майєвтика”?


1. мистецтво суперечки;

2. пізнання;

3. міркування;

4. сповивальне мистецтво.


Хто з давньогрецьких філософів використовує образ бранців у печері для ілюстрації сутності процесу пізнання?


1. Демокрит;

2. Зенон з Елеї;

3. Платон;

4. Аристотель;

5. Піррон.



Читайте також:

  1. Аудиторський ризик — це ризик того, що аудитор висловить невідповідну аудиторську думку коли фінансові звіти суттєво викривлені.
  2. Багатовимірність людського буття: співвідношення біологічного і соціального в людині
  3. Буття людини як реальний процес її існування
  4. Буття не зводиться до наявного, спостережуваного, чуттєвих форм буття.
  5. БУТТЯ У СУЧАСНІЙ НАУКОВІЙ КАРТИНІ СВІТУ
  6. Буття як вихідна категорія філософії
  7. Буття, субстанція, матерія
  8. Буття. Матерія. Формування філософського поняття матерії
  9. Бухгалтерський облік вибуття основних засобів і нематеріальних активів
  10. В процесі читання виділіть маркером або підкресліть найважливіші, на вашу думку, екологічні закони.
  11. Важливими джерелами набуття приватної власності є
  12. Вибуття основних засобів




Переглядів: 1366

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Хто із філософів вважав, що справжня філософія є не та, що досліджує об’єкти, а та , що боліє сенсом життя та особистою долею? | Якому типу філософствування віддавав перевагу Платон?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.