Це гарна нагода виявити позиції з певної проблеми або із суперечливого питання. Для того, щоб воно було відвертим, необхідно створити в класі атмосферу довіри та взаємоповаги. Тому слід знати правила проведення такого обговорення і дотримуватися їх:
1) говоріть по черзі, а не всі разом, не перебивайте того, хто говорить. Для організованого обговорення піднімайте руку чи використовуйте уявний мікрофон;
2) слухайте всіх, хто говорить, і не повторюйте думки, ідеї, які вже були висловлені;
3) якщо у вас виникне бажання приєднатися до думки, що вже була виголошена, заявіть про це чітко та підтвердить свої свою позицію новим прикладом чи фактом;
4) будьте лаконічними і будуйте висловлювання логічно;
5) ставтеся з повагою до думок і висловлювань усіх учасників обговорення;
6) намагайтеся заохочувати до участі в обговоренні інших учнів;
7) якщо ваша позиція вже висловлена і аргументована, утримайтеся від участі в обговоренні до наступного разу.
Уявний мікрофон
«Мікрофон» надає можливість кожному сказати щось швидко, коротко,по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи власну позицію. Правила проведення такі:
1) говорити має той, у кого символічний мікрофон;
2) виголошене не коментується й не оцінюється;
3) коли хтось говорить, інші учасники не мають права перебивати.
Імітація (розігрування ситуації у ролях, рольова гра)
Мета імітації чи розігрування ситуації у ролях - визначити власне ставлення до конкретної життєвої ситуації, набути досвіду поведінки в подібній ситуації через гру, виконання ролі, що наближена до реальної життєвої ситуації. Це допомагає вчитися через досвід та почуття. Якщо ви берете участь у імітації чи рольовій грі, ви маєте:
1) чітко дотримуватися визначеної вам ролі;
2) намагатися слухати інших учнів та вчителя;
3) під час виконання ролі не коментувати дії інших учасників;
4) намагатися поставитися до своєї ролі як до реальної життєвої ситуації, в яку ви потрапили;
5) вийти з ролі по закінченню розігрування (імітації);