Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Приклади зміни парадигми науки в історії

ХІД НАУКОВОЇ РЕВОЛЮЦІЇ за Т. Куном

Нормальна наука
кожне нове відкриття пояснюється з позиції панівної теорії

Екстраординарна наука
криза в науці. поява аномалій - непояснювальних фактів, поява альтернативних теорій, існування багатьох взаємно суперечливих наукових шкіл

Наукова революція
формування нової наукової парадигми (дисциплінарно матриці)

 

Зміна космології Птоломея на космологію Коперніка

Перехід від класичної фізики Ньютона до зв'язаний механічний світогляд

Прийняття теорії тектонічних плит

 

Зміна парадигми в різних контекстах - радикальна зміна особистих переконань, комплексних систем, організацій

ТРИ ЕТАПИ РОЗВИТКУ НАУКИ

1. Класична 17-19 ст. (класичний позитивізм)

Усунення зі сфери знання усього що відноситься до методів засобів суб'єкта пізнання (дзеркальне відображення дійсності, божественний погляд на світ) Ідеал на науки знання відображення реальності. Знання узагальнення досвіду. Знання всебічно обґрунтовані. Ціль знання пошук істини

Наукове знання та беззмістовна метафізика
Об’єктивність науки, дегуманізація науки
Раціоналізація нераціонального
Виключення особистої свободи, суб’єктивності, формалізовані методи

 

 

2. Некласична наука (Постпозитивізм) кін.19 перша половина 20 ст

Знання залежне від засобів пізнання. Побудова безвідносна до досвіду концептуальних схем які направляють розуміння емпіричних даних. Абсолютна точність і строгість неможливі. Неможливість божественного погляду.

Наука+філософія, теоретичний плюралізм
Пов’язаність з ціннісно-цільовими структурами
Панівне становище нераціонального (Томас Кун)
Свобода думки і творча уява + раціональність, особлива роль інтуїтивних методів

 

2.1 Посткласична - знання залежить не тільки від засобів, а від ціннsсно-цільових структур. Об'єкт науки складна система здатна до само організації. Інтеграція і міждисциплінарні дослідження Використання гуманітарних методик у природничих науках. Зміна поглядів на взаємовідносини людини і природи

 

Схема отримання нового наукового знання (Новіков А.М.)

 


Читайте також:

  1. IV. Критерій питомої потенціальної енергії деформації формозміни
  2. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  3. А. Без зміни хазяїна та ендогенної агломерації
  4. А. Без зміни хазяїна та ендогенної агломерації
  5. АГД як галузь економічної науки
  6. АДАПТАЦІЯ ОПЕРАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ ДО ЗМІНИ ЇЇ ЗАВАНТАЖЕННЯ.
  7. Адміністративні зміни кінця 18-19 ст. та утворення нових архівів
  8. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  9. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  10. Актуальність курсу історіософії історії України
  11. Актуальність курсу «Історіософія історії України».
  12. Альтернативні парадигми організаційного процесу




Переглядів: 1140

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Позитивізм | Тема 13 : Методи футурології

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.