Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Позитивізм

Етапи еволюції позитивізму (ідеалізація природничо-наукового пізнання)

1. Класичний позитивізм.

Ознаки: визнання спеціально наукового знання як єдиного форму знання; проголошення традиційних філософських питань (про свідомість, буття) беззмістовною метафізикою;

три рівні світогляду (1. релігійний; 2. метафізичний чи філософський; 3. науковий )

2. Психологічний або емпіріокритицизм - потрібно враховувати вплив суб'єкта і методів на результат

3. Неопозитивізм - чинники які впливають в процесі дослідження, дослідження чинників які впливають на процес пізнання. Семантичний позитивізм - перехід до розуміння реальності як сукупності значень

4. Постпозитивізм - пошук відповідей на питання про шляхи виникнення наукової теорії.

Теоретичний плюралізм - відмова від розмежування науки і філософії

Критика дегуманізації науки


ІІ. Теорія наукових революція

 

Томас Кун (засновник теорія наукових революція)- праця "структура наукових революція" 1962 р.

 

Наука розвивається стрибкоподібно, шляхом наукових революцій

Будь-який критерій має значення тільки в межах парадигми. Наукова революція епістемологічна зміна парадигми. Рушійною силою розвитку науки є люди

 

Парадигма (дисциплінарна матриця) – сукупність знань, методів і цінностей, що беззастережно поділяються членами наукового співтовариства; обумовлює спектр значимих наукових проблем і можливі способи їхнього розв’язання, одночасно ігноруючи ті факти і теорії, які з нею не узгоджуються (час виступає в ролі сили переконання, а носії старого переконання природно помирають)

 

структура дисциплінарної матриці

 

символічні узагальнення метафізичні компоненти цінності

символічні узагальнення - формальний апарат і мова характерна для наукової дисципліни.

метафізичні компоненти - визначають найбільш фундаментальні. теоретичні і методологічні принципи світорозуміння

цінності - задають панівні ідеали і норми побудови і обґрунтування наукового знання

 


Читайте також:

  1. Концепція наукового знання неопозитивізму
  2. Основні напрями у гносеології: наївний реалізм, раціоналізм та емпіризм, трансцендентальний ідеалізм, ірраціоналізм, позитивізм та логічний позитивизм,критичний раціонализм.
  3. Основні типи право розуміння. Правовий позитивізм. Природно-правове мислення.
  4. Позитивізм
  5. Позитивізм і неопозитивізм
  6. Позитивізм і неопозитивізм
  7. Позитивізм та його трансформація у неопозитивізм.
  8. Позитивізм ХІХ ст.




Переглядів: 849

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінка ролі і можливостей науки | Приклади зміни парадигми науки в історії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.029 сек.