МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Позитивізм ХІХ ст.Перегляд принципів класичної філософії і становлення нової світоглядної парадигми Тема 8. Посткласична філософія ХІХ – почХХ ст.
1. Перегляд принципів класичної філософії і становлення нової світоглядної парадигми 2. Позитивізм ХІХ ст. 3. Філософія марксизму та її історична доля. 4. Школи та особливості філософії неокантіанства 5. Феноменологія Е.Гуссерля 6. Ірраціоналістичні тенденції філософського життя.
Література : Словник «Современная западная философия» - М. 1991 М.В. «Філософія в особах» - Р.1998 Хрестоматія (сучасна зарубіжна філософія) – К.1996 Еволюційна теорія Дарвіна.Складний перехід від філософії Гегеля до пошуку нової філософії.Напрями некласичності філософського мислення,які випереджали свій час.Ідеї вислослені в ХІХ ст. були розвинуті в ХХ ст.Криза в наук. К.С. і в філософському світогляді.Все ж розвиток в руслі раціонального (класичного)мисленняА.Шопенгауер «Світ як воля та уява» перша праця посткласичної філософії.Але поки що вона не могла конкурувати з класичною традицією.Початок змін (змін в усіх сферах соціального буття) : - мистецтво – виникнення романтизму (Німеччина,Австрія); - живопис – імпресіоналізм,потім експресіонізм,абстракціонізм («свідоме віддалення від подібності») - музика – імпресіонізм (Вагнер) - наука – криза в природознавстві (відкриття радіоактивності, подільності атома,теорія відносності). Ідея постмодерну.В ХІХ ст. виникає неотомізм. Основні проблеми : 1) Зміст і сутність філософії як метафізики.Ця проблема поєднує всіх філософів. 2) Переосмислення ролі і місця раціоналізму,наукове осмислення світу і людини. 3) (Прояв нового повороту Європи до світу – східний в першу чергу).Перегляд основних постулатів історичної науки : - європоцентризм; - панлогізм; - теорія прогресу. В ставленні до класичного раціоналізму і переосмислення філософії як метафізики можна виділити такі підходи : 1. Заклик до повернення і нового прочитання класичної філософії (неогегельянство, неокантіанство). Ререосмислення класичної філософії в рамках матеріалізму та пошук шляхів подолання суперечностец суспільного розвитку (марксизм) 2. Прагнення підправити філософський раціоналізм новим позитивним значенням та поєдн. його з запереченням метафізики і матеріалізму як такого (позитивізм) 3. Прагн. подолати викривлення раціоналізму шляхом відродження філософського духу (феноменологія Гуссерля). 4. Критика клас. раціоналізму і Ф. як метаф. та заклик до заміни рац-ного ірраціональним. Ірраціоналізм або бунт проти розуму (Ф. життя, психоаналіз). О. Конт „Курс позитивної Ф.” Поняття „позитивне” (знання) на місце рац-го і метафізики як такої Позитивне – це і спостережуване, і реальне, і корисне, і достовірне, точне і ясне та конструктивне. Теорія „трьох стадій”, які посл. змінюютя в одну і характ. зміну рівня. Теор. досліджень людства: · релігійна · метафізична (заг. завершені поняття) · позитивна (зосер. дослідження на тому, щоможе мати корисність в людськ. житті) Недолік метаф.: питання „чому?” Позитивізм: „як?”. Запер. ролі Ф. як науки наук. „Наука сама собі Ф.” Звужує рамки Ф. це теорія науки, систематиз. і узагальнення спец. наукового знання. Але нова філософія повинна займатися розкриттям зв’язків між науками. Засновник соціології: Мілль, Спенсер Основна ідея Спенсера: еволюціонізм як заг. світовий з-н. Взаємозв.позитивізму з рац. картиною світу просвітництва. Вони чітко відмовляли метаф. в плані існ. світогл. знання вона нижча науки. Протиставлення матеріалістичним ідеям. Друга форма позитивізму – емпіріокретицизм. Е. Мах, Авенаріус (фізик) Ств. нової теорії наук. Пізнання, Метафіз. проблеми: - природа пізнання; - досвіду; - суб’єкта і об’єкта; - матерії ісубстанції. Простір, час, рух. Авенаріус: „нейтральні елементи світу” – поверт.до ідеї, що світ є комплекс наших уявлень. Є разом і об’єктивним, і суб’єктивним, але втрач. розмежування Гол.принцип пізнання: „принцип економії мислення.” Потр.пристосовуватись до фактів, описувати ту сукупність, яка є. Читайте також:
|
||||||||
|