МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Grammar revisionThe “-ing” forms. The Infinitive. Participle II.(consult Appendix 3) 13. Decide if the -ing forms in these sentences are gerunds, present participles or adjectives:
14. Put the words in brackets in gerund or Infinitive forms:
15. Fill in the blanks with -ed or -ing form of the adjectives: 1. The coach isn’t _____________ (please) with the results of his team. 2. Although everybody says the course is ___________(bore), I want to listen to it. 3. They were ___________(surprise) to see so many customers in the store. 4. My father finds C++ ___________(fascinate). 5. Roberto Carlos is ___________(concern) about his injury. 6. I have a profitable job but it is ____________(exhaust). 7. This novel is __________(enchante). Do you agree? 8. All the fans were __________(surprise) by the success of their team. 9. Getting up early at the weekends is ____________ (annoy ). 10. Robin is ___________(interest) in computing. According to her computing is really __________. (interest) 16. Transform the following sentences into Participle I or Participle II constructions: 1. The line which passes through these two points is a diameter. 2. If it is designed and devised in a proper way, the symbolic language becomes universal. 3. If you express these statements in mathematical terms, you obtain the following equations. 4. The official language which is spoken in this country is Ukrainian. 5. When we use mathematical language, we avoid vagueness and unwanted extra meanings of our statements. 6. When scientists apply mathematics, they codify their science more clearly and objectively. 7. A decimal fraction is a fraction which has a denominator of 10, 100, 1000 or some simple multiple of 10 (e. g., 0.05). 17. Choose the right Verbal: 1. She didn’t succeed in ….. her sister talk. a) made; b) to be made; c) making; d) being made. 2. Beryl insisted on ….. in London. a) to marry; b) being married; c) married; d) having been married. 3. She sat ….. straight before her. a) gazed; b) to gaze; c) gazing; d) to be gazing. 4. I think I hear Hector ….. back. a) to have come; b) to come; c) having come; d) coming. 5. She seemed ….. or ….. a) written***drawn; b) to write***to draw; c) to be writing***to be drawing; d) to be written***to be drawn. 6. Why didn’t you make me ….. about it and ….. it off my heart ? a) talking; b) to talk; c) talk; d) having talked. a) got; b)get; c) to get; d) to be getting. 7. ….. my sister about it hurts me. a) not to tell; b) not to be told; c) not telling; d) not to have been told. 8. Coming up I found my landlord ….. quietly upstairs. a) going; b) gone; c) to go; d) to have gone. 9. You are mistaking in ….. me a beggar. a) being supposed; b) supposing; c) to suppose; d) to be supposed. 10. Sam looked from side to side as though ….. to escape. a) to try; b) trying; c) having tried; d) to have tried. 11. The door ….. out of the road was open. a) to lead; b) led; c) leading; d) to have led. 12. He seemed ….. all he wanted. a) gaining; b) to gain; c) having gained; d) to have gained. 13. An urgent sense of ….. caught me up. a) being late; b) to be late; c) to have been late; d) having been late. 14. He never stopped looking for a chance to make us ….. a) obeying; b) to obey; c) obey; d) to have obeyed. 15. All the January morning the telephone kept ….. in my office. a) rung; b) to ring; c) to be ringing; d) ringing.
Читайте також:
|
||||||||
|