Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПРИКЛАДИ ПРОБЛЕМНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ СИТУАЦІЙ З ЗАПИТАННЯМИ ДО НИХ

Почався урок математики. Хтось з учнів, що сиділи за останніми партами, голосно свиснув.

- Хто свиснув? Це ти?, - звертається вчителька до Андрія Малишева.

- Ні! Чому це обов’язково я?

- А хто ж, крім тебе, може це зробити? Скажи, хто, якщо не ти!

- Я не знаю хто.

- Ага, не скажеш, значить, ти. Давай щоденник.

Андрій відмовляється, повторюючи, що він не винен. Але вчитель забирає щоденник, записує: «Свистів на уроці».

Дайте оцінку діям педагога. Який з методів виховання був застосований вчителем? У чому суть оптимального вибору методів виховання?

 

Під час проходження педагогічної практики захворіла студентка Катя, яка викладала фізику в 8-А класі. Дівчина попросила Аню замінити її, передала колезі конспект і матеріали до уроку. На уроці, коли Аня вивісила на дошці плакат з формулами, підготовлений Катериною, діти почали вказувати на помилки, допущені у них.

Проаналізуйте дії майбутніх учителів. Які помилки допустила Аня як учитель? Як би ви вчинили у цій ситуації?

 

На уроці математики учні 6 класу працюють над домашніми завданнями, відповідаючи на питання вчителя. Біля дошки працює учень, вирішуючи задачу. Хлопчик погано справляється з завданням, тому учні, занедбуючи роботу, наперебій намагаються йому підказати. Цим вони збивають учня з толку ще більше, але й самі відволікаються від роботи над текстом.

Дайте характеристику навчальній діяльності вчителя і учнів. Охарактеризуйте результативність діяльності вчителя. Як впливає інтелектуально-емоційний фон уроку на результативність навчання?

 

Учні І курсу ліцею за семестр навчання в ліцеї не звикли витирати дошку після пари. На початку уроку біології вчителька зайшла до класу та побачила, що дошка не витерта. Це її дуже розгнівало. Спочатку вона накричала на весь клас, потім наказала черговому учневі витерти дошку і в роздратованому стані почала заняття. Заняття пройшло невдало, адже вчитель була роздратована, знервована, тай учні не бажали працювати, були розгублені, пасивні.

Подібна ситуація відбулася і на парі з математики . Вчитель зайшла до кабінету, дошка була не витерта. Черговий учень не приготував дошку до роботи. Викладач спочатку привіталася з учнями, спокійно поклала речі на стіл, потім ретельно витерла дошку й при цьому сказала: «Якщо вам важко витирати дошку, чи це кожного разу повинна робити я, то попередьте мне заздалегідь. Я буду приходити хвилин на 5 раніше і приводити дошку до робочого стану, щоб ми не втрачали робочого часу і ви не втрачали можливість отримати більше знань». Ці слова вчитель сказала жартівливим тоном. Після цього розпочала пару ніби нічого і не трапилось. Учні співпрацювали з вчителем, були активні. Наступного разу на урок математики дошка була витерта.

Оцініть дії вчителів. Які методи виховання були застосовані вчителями? В чому переваги та недоліки використаних методів? Як впливає емоційний фон уроку на результативність навчальної діяльності учнів?

 

Під час уроку іноземної мови учень відмовився читати текст з підручника. Він соромився читати в голос, оскільки погано володів вимовою та мав низький темп читання. Його почав вмовляти весь клас. Разом з дітьми наполягав на читанні і вчитель. Нарешті хлопчик погодився прочитати текст, але під час читання однокласники гучно сміялися з помилок, які допускав школяр. Учитель сумлінно виправляв учня і допомагав йому читати текст правильно. Завершивши роботу учень з полегшенням зітхнув і до кінця уроку не піднімав руки.

З чого виходила вчителька, застосовуючи вказаний метод впливу на учня? Вкажіть умови оптимального вибору методів і засобів впливу на школярів залежно від поставлених навчально-виховних завдань і реальних можливостей дітей.


Читайте також:

  1. IV етап. Ситуаційний підхід
  2. IV. ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ ТА ПОРЯДОК ЇХ РОЗВ’ЯЗАННЯ
  3. S. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
  4. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  5. Алгоритм виявлення, оцінки та зменшення ризиків виникнення небезпечних ситуацій на виробництві ( СРС – «А»)
  6. Аналіз аварійних ситуацій (аварій), які характерні для підприємств харчової промисловості
  7. Аналіз конкурентних ситуацій
  8. Аналіз ситуацій
  9. АРІНР при виникненні надзвичайних ситуацій на транспорті
  10. Багато уваги приділяється підготовці засідань педагогічних рад.
  11. Багатоцільова багатокритеріальна модель обґрунтування рішень в полі кількох інформаційних ситуацій
  12. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ




Переглядів: 2029

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ СИТУАЦІЇ | ТЕМАТИКА КУРСОВИХ РОБІТ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.039 сек.