IV. ПРИКЛАДИ ТИПОВИХ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ ТА ПОРЯДОК ЇХ РОЗВ’ЯЗАННЯ
Зміст індивідуальних завдань спрямований на ознайомлення студентів з порядком проведення розрахунків щодо визначення збитків від надзвичайних ситуацій та розробки пропозицій до їх зменшення.
Послідовність розв’язання завдання така:
1. Визначається мета заходу.
2. Здійснюється ідентифікація небезпек регіонального, місцевого та об’єктового масштабів.
3. Розраховується індивідуальний ризик (ризик загибелі людини) від реалізації виявлених небезпек.
4. Порівнюється фактичний ризик з прийнятним.
5. Пропонуються заходи щодо приведення фактичного ризику до рівня прийнятного.
6. Оцінюються втрати від можливої надзвичайної ситуації.
7. Розробляються пропозиції щодо зменшення втрат від надзвичайної ситуації.
Визначення втрат від радіоактивного опромінювання людей
Визначити ризик летального наслідку для людини, що знаходилася під впливом іонізуючих випромінювань.
Яку першу допомогу слід надати ураженому, коли він потрапить у приймальне відділення медичного закладу?
Вихідні дані:
· причина ураження – дія зовнішнього гамма-випромінювання з джерел довкілля, що утворюються в наслідок поширення радіоактивних матеріалів із зруйнованого землетрусом реактора атомної електростанції (АЕС);
· землетрус руйнівної потужності в регіоні, де розташована АЕС відбувається один раз у двісті років;
Ступінь ураження людини іонізуючими випромінюваннями визначається дозою опромінювання та терміном її набору. Остання оцінюється інструментально або розрахунковим шляхом за методиками, з найбільш типовими з яких ми знайомим читача: