МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ СИТУАЦІЇПЕДАГОГIЧНА СИТУАЦIЯ − це фрагмент педагогiчної дiяльностi, що мiстить суперечностi мiж досягнутим i бажаним рiвнем вихованостi, освiченостi особистостi (колективу, групи). Пошук рекомендовано проводити в такiй послiдовностi: а) чiтке бачення i усвiдомлення педагогiчної проблеми та формулювання на її основi конкретної задачi; б) аналiз вихiдних даних, який допоможе сформувати правильне педагогiчне рiшення; в) формування педагогiчного задуму, плану дiї з результатами, що прогнозуються; г) матерiалiзацiя гiпотези з уточненням усiх деталей; д) пiдбиття пiдсумкiв, критика, оцiнка результатiв творчої дiяльностi, аналiз впливу даного рiшення на особистiсний розвиток вихованця. 1.Чiтке бачення i усвiдомлення педагогiчної проблеми, формулювання на її основi конкретної задачi. На уроцi iсторiї йшла розмова про повстання Спартака. Вчителька помiтила, що один з учнiв весь захоплений читанням книги. Це був "Спартак" Р.Джованьолi. Вчителька пiдiйшла до учня, продовжуючи бесiду, i деякий час спостерiгала за ним. Вона шукала рiшення i не поспiшала дiяти. Хлопчик був так захоплений читанням, що нiчого не помiчав. Маємо суперечнiсть мiж формою дiяльностi, запропонованою педагогом i наявною формою дiяльностi окремого учня. Вчитель формулює педагогiчну задачу: якi дiї слiд здiйснити, щоб, не знищивши зацiкавленостi 2.Другий етап − аналiз вихiдних даних, який допоможе сформувати правильне педагогiчне рiшення. Тут треба звернути увагу на мiсце, час, внутрiшнi та зовнiшнi причини виникнення ситуацiї, iндивiдуальнi та вiковi особливостi її учасникiв. Чому у вiдношеннях вчителя та учнiв виникли конфлiктнi моменти i якi помилки допустив учитель? Вчителька врахувала вiковi особливостi пiдлiтка. Вона добре знала, що це вiк активного спiлкування, самоствердження, несприйняття найменшого замаху на гiднiсть особистостi. 3.Формування педагогiчного задуму, перебiр варiантiв, висування гiпотези (плану дiї з результатами, що прогнозуються). При цьому слiд подбати про активну роль у розв'язаннi проблеми самих учнiв, це забезпечить виховний момент педагогiчної ситуацiї. Вчителька вiдкинула догану, рiзке зауваження до яких пiдлiток був внутрiшньо готовий, як i до того, щоб адекватно вiдповiсти на них. У педагога були й iншi способи вийти з конфлiкту: "не помiчати" неправильної поведiнки учня, тим бiльше, що вiн нiкому не заважав i читав книгу за темою уроку. Але в цьому випадку в учня склалася б iлюзiя, що на уроцi кожен може займатися чим завгодно, а це погiршило б виховний i навчальний ефект занять. Учителька могла б непомiтно зробити зауваження учню, пiдiйшовши до нього i ледь торкнувшись: вiн зрозумiв би i включився в урок, але в цьому випадку не вiдчув переживання нiяковостi за свiй вчинок i прагнення швидше виправити його, тобто не сталося б емоцiйно-виховного впливу на учня. Перебравши всi цi варiанти, вчителька вирiшила застосувати метод схвалення з певним натяком. 4.Четвертий етап - матерiалiзацiя задуму, гiпотези, плану дiй iз уточненням усiх деталей цього плану. Вчителька взяла в руки книгу, яку читав учень, i сказала: "Молодець, що виконуєш мої рекомендацiї з позакласного читання. Гадаю, що всi постараються прочитати книгу "Спартак"! Але зараз, на уроцi, не вiдволiкайся:" Хлопчик знiяковiв i сховав книгу. 5.П'ятий етап пiдведення висновкiв, критика, оцiнка результатiв творчої дiяльностi за головним критерiєм: чи сприяло розв'язання даної ситуацiї розвитку особистостi учня - iнтелектуальних, емоцiйних, моральних, вольових якостей. Проаналiзуємо ситуацiю. Чому так просто i без зайвих суперечок вдалося запобiгти конфлiкту й повернути уроку потрiбний ритм? Для учня, що порушив правила поведiнки, позицiя вчителя стала дещо несподiваною. Готовий вирватися протест змiнився нiяковiстю i бажанням слухати вчителя. Схвалення поведiнки збентежило учня, йому приємно було почути добрi слова на свою адресу. Тому й зауваження вiн сприйняв як цiлком доречне. Вчинок педагога не пiдтвердив сподiвань учня, але задовольнив його потреби.
Читайте також:
|
||||||||
|