Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання 6. Пригадайте, як вимовляються дзвінкі приголосні у кінці слова та в кінці складу. Прочитайте слова згідно з нормами української літературної вимови.

Витяг, відтягти, берізка, розповісти, обтерти, розтерти, розказати, розбити, раз, дід, гриб, був, любов, потягти, підхопити, легко, кігті.

 

Завдання 7. Прочитайте наведені слова, дотримуючись орфоепічних норм української літературної мови. Пригадайте, коли буквосполучення дж, дз позначають два звуки, а коли - один.

Джаз, кукурудза, броджу, дзиґа, відзолити, віджилий, пробуджуватися, дзенькати, кинджал, відзначити, дріжджі, дзеркало, відженуть, дзюркотіти, джміль, дзьоб, народження, підживлення, переджовтневий, дзвінок, джерело, відзиватися, підземний, джем, відзвук, відзнака, джентельмен, піджак, підзвітний, віджати, підзолистий, приїжджий, надзвуковий.

 

Завдання 8. Запишіть слова, поставивши потрібну букву г або ґ. Наведіть приклади, коли ці літери виконують смислорозрізнювальну функцію.

...анок, ...орщик, ...ордий, ...олова, протя...нути, ...олий, во..кий,...рунт, ...уби, доро...а, ...удзик, порі..., ...валт, ...різний, ...едзь, ...ніт, ...римати, ...уля, но...а, ...рати, рі..., з...аснути, ...ава, ...авкати, ...адка, ...азда, ...ама, ...андж, ...араж, ...арбуз, ...армата, ...винт, ...енерал, ...імн, ...лей, ...орб, ...речний, ...риб, ...ривня, ...уляти.

 

Завдання 9. Перепишіть слова, вставляючи на місці крапок літеру ф або буквосполучення хв.

…акт, у…вала, ...ірма, ...алити, ...ігура, ...іст, ...ілолог, ...іртка, ...онетика, ... астати, ци...ра, ка...е, ...илина, ...утляр, ...у...айка, ...иля, ...абрика, …ощ, ...ормат, ...оріти, ...арбувати.

 

Завдання 10. Прочитайте слова згідно з правилами української літературної вимови.

Дивишся, хочеться, привізши, вужчий, розшити, студентство, запорожці, на дошці, сміється, на стежці, молотьба, квітці, зсушити, клоччя, вокзал.

 

Завдання 11. Прочитайте слова, дотримуючись норм української орфоепії.

Правда, кров, вовк, шовковий, ходив, кривда, встав, вранці, завдання, навчання, став, мовив, любив, рів.

 

Завдання 12. Перепишіть слова іншомовного походження, вставляючи, де потрібно, відповідні знаки. Прочитайте слова. Вкажіть невластиву для української мови вимову.

Ад...ютант, б...юджет, вар...єте, грав...юра, кон...юктивіт, прем...єра, інтерв...ю, інтер...єр, кап...юшон, карб...юратор, кар...єра, ком...юніке, ж..урі, п...юре, ф...юзеляж, краков...як, кр...юшон, к...юрі.

Рекомендована література: 1-7, 16, 19, 27, 29.

Тема 13. Форми колективного обговорення професійних проблем

Мова вдосконалює серце і розум,

Розвиває їх.


Читайте також:

  1. Exercise 1. Вставьте пропущенные слова в нужной форме.
  2. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  3. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  4. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  5. I. Прочитайте и переведите текст
  6. I. Прочитайте и переведите текст.
  7. I. Прочитайте и переведите текст.
  8. I. Прочитайте и переведите текст.
  9. I. Прочитайте и переведите текст.
  10. II. Завдання
  11. II. Завдання на проект.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 555

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання 9. Поясніть значення словосполучень. Спишіть, розкриваючи дужки. | О.Т. Гончар

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.