Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завдання 9. Поясніть значення словосполучень. Спишіть, розкриваючи дужки.

I. Бігти (не) чуючи ніг; з уст пари (не) пустити; води (не) сколотити; вір своїм очам, а (не) чужим речам; де (не) згода, там часто шкода; (не) всякому слуху вір; (не) далеко шукати; (не) зважаючи (ні) на що; (не) мало води утекло; (не) хтувати (не) безпекою; пороху (не) вистачає; хто (не) довго спить, тому щастить; (не) більше і (не) менше; (не) добитися; (не) до сміху.

II. (Ні) холодно (ні) жарко; (не) чути (ні) рук (ні) ніг; (ні) живий (ні) мертвий; (ні) де й голки встромити; без (ні) якого наміру; далі (ні) куди; (ні) коли й угору глянути; (ні) кроку назад; (ні) чого й думати; це вже (ні) на що (не) схоже.

Завдання 10. Складіть промову на тему: «Невіглас має велику перевагу над освіченою людиною: він завжди задоволений собою» (Наполеон).

 

 

Рекомендована література: 1, 7, 12, 17, 27;12.

Тема 12. Види усного спілкування

Мова – це наша національна ознака,

В мові – наша культура,

Сутність національної свідомості.

І. Огієнко

План:

1. Види усного спілкування.

2. Жанри публічних виступів.

3. Орфоепія як засіб удосконалення мовленнєвої діяльності.

4. Складні випадки наголошування.

 

v Робота з епіграфом. Як Ви розумієте вислів Івана Огієнко?

 

Завдання 1. Дайте розгорнуті відповіді на запитання:

1. Розкрийте поняття «композиція виступу».

2. Які види планів рекомендується складати промовцю на різних етапах підготовки виступу, промови?

3. Назвіть методи викладу матеріалу при виступі та прийоми залучення уваги аудиторії слухачів.

4. Що таке «контакт з аудиторією»?

5. Які основні фактори, що впливають на встановлення контакту між оратором та аудиторією?

6. Які основні особливості наголошування звуків в українській мові?

 

Завдання 2. Уявіть собі, що Вам вдалося почути захоплюючу лекцію з теми, яка Вас цікавить, і записати основні думки автора. Як Ви розповісте про почуте своїм друзям:

а) які цікавляться цією проблемою так само, як і Ви;

б) поверхово знайомим або зовсім не знайомим із цими питаннями?

 

Завдання 3. Під час виступу оратор почув шум в аудиторії. Придумайте фразу, з якою він звернеться до слухачів, і вимовте її по-різному: гнівно, із загрозою, із здивуванням, докором, як прохання, з образою та ін.

 

Завдання 4. Якось режисер К. Станіславський поставив перед актором завдання – вимовити одну коротку фразу «Сьогодні ввечері» зі сорока різними інтонаціями. І актор справився із завданням.

Спробуйте вимовити з різними інтонаціями:

1) Куди ти йдеш?

2) Невже ти не читав це оповідання?

3) Будьте здорові!

 

Завдання 5. Пригадайте основні правила вимови голосних звуків. Прочитайте наведені слова згідно з правилами української літературної вимови.

Нести, несу, розумний, подушка, жити, живе, село, везти, вези, земля, голуб, зозуля, дециметр, авторитет, циліндр, диплом, естетика, еволюція, ентузіазм, аероклуб, енергія, цитата, абітурієнт.

 


Читайте також:

  1. A) Оцінка захисних споруд за ємністю – визначення коефіцієнта Квм.
  2. CMM. Визначення моделі зрілості.
  3. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  4. I визначення впливу окремих факторів
  5. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  6. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  7. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  8. II. Завдання
  9. II. Завдання на проект.
  10. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 1044

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання 2. Складіть словосполучення, з’єднавши дані синоніми із словами, що стоять в дужках. | Завдання 6. Пригадайте, як вимовляються дзвінкі приголосні у кінці слова та в кінці складу. Прочитайте слова згідно з нормами української літературної вимови.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.