У ряді країн консультанти з питань управління утворили добровільні професійні асоціації, що представляють їхні інтереси і регулюють діяльність як окремих консультантів, так і консалтингових фірм.
У цілому асоціації професійних консультантів з питань управління для розвитку цієї служби робили наступне:
- визначали мінімальні кваліфікаційні критерії для осіб, що вперше приходять у професію (освіта, характер, стаж і досвід роботи);
- визначали і приймали кодекс професійного поводження і практики роботи для своїх членів;
- вивчали скарги на порушення кодексу поводження і вживали дисциплінарних заходів;
- вивчали різні аспекти консультування з питань управління;
- організовували обмін досвідом і готували рекомендації членам асоціації по удосконаленню методів консультування, організації підрозділів, підбору, підготовки та винагороди консультантів і т.д.;
- поширювали інформацію про послуги, які пропонуються її членами.
Кодекси поводження. Професійні асоціації консультантів з питань управління надають великого значення кодексам професійного поводження.
Етична компетентність знижує напругу і підвищує ефективність прийняття рішень у процесі консультування”.
Допомога в професійній підготовці.
Асоціації консультантів можуть допомагати своїм членам підвищити стандарти професійних послуг багатьма способами. До них можуть відноситись навчальні курси для молодих консультантів, курси підвищення кваліфікації і семінари для досвідчених працівників, конференції, призначені для поширення інформації й обміну досвідом, дослідження нових методів консультування, інформація про нову корисну літературу, про новини в інших професіях, вивчення нових тенденцій в управлінні і бізнесі та їх значення для консультування.
Універсали і спеціалісти
Одне зі суперечливих питань, ким є консультант – універсал, чи спеціаліст.
Універсали і спеціалісти співробітничають. Було б нереально вимагати, щоб будь-який консультант був одночасно компетентним спеціалвстом і універсалом. Цього домагаються деякі талановиті і досвідчені люди. Однак у більшості консалтингових організацій є визначений розподіл праці між тими, хто в першу чергу є спеціалістами (тримають себе в курсі всіх новинок у конкретній області знань), і універсалами (які мають справи з декількома областями управління й основну увагу приділяють їх взаємодії, координації й інтеграції).