МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
ПЕРЕДМОВАДЕРЖАВНИЙ ЗАКЛАД «ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ МОЗ УКРАЇНИ» КАФЕДРА ХІРУРГІЇ № 1 Навчально-методичний посібник Для самостійної підготовки студентів До практичних занять з хірургії (з доповненнями та переробленими задачами) Модуль 1 “Абдомінальна хірургія” Затверджено на засіданні кафедри 26.06.13р., протокол № 10 Дніпропетровськ Навчальний рік НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК Для студентів 4-х курсів вищих медичних навчальних закладів ІV рівня акредитації, що навчаються за кредитно-модульною системою Рекомендовано: Центральним методичним кабінетом з вищої медичної освіти МОЗ України як навчально-методичний посібник для студентів вищих медичних (фармацевтичного) навчальних закладів ІУ рівня акредитації (протокол № 5 від 28.12.2010р. засідання науково-методичної комісії з медицини Міністерства освіти і науки України). За редакцією Лауреата Державної премії України, Заслуженого діяча науки і техніки України, завідуючого кафедрою хірургії № 1 Державного закладу Дніпропетровська медична академія МОЗ України, д.м.н., професора Я.С. БЕРЕЗНИЦЬКОГО Автори: проф. В.В. Гапонов, доц. В.П. Сулима, доц. Г.Ю. Хапатько, доц. Р.В. Дука, доц. Р.М. Молчанов, асистенти: к.м.н. І.Л. Верхолаз, к.м.н. С.Л. Маліновський, к.м.н. О.В. Білов, К.О. Ярошенко Впорядник: доц. В.П. Сулима Відповідальний за видання: академік НАМН України, професор Г.В. ДЗЯК ПЕРЕДМОВА Підготовка кваліфікованого лікаря загальної практики є основною задачею вищого навчального медичного закладу, а тому належне викладання хірургії в цілому комплексі інших дисциплін створить умови для якісної медичної практики в майбутньому, що повинна відповідати наступним вимогам: наявність підготовлених фахівців, оптимальне використання ресурсів, мінімізація ризику для хворих при застосуванні медичних технологій та задоволення пацієнта від контакту з медичною спільнотою. Враховуючи, що на першому місці в цьому переліку стоїть рівень кваліфікації фахівця, зрозуміла необхідність підвищення якості підготовки лікаря в навчальному закладі, на що направлене втілення в учбовий процес кредитно-модульної системи. Головним напрямком у підготовці лікаря, що стимулюватиме студента покращувати навчання, буде зміна оціночного вектора у контролі знань з існуючих об`ємних показників (оцінки за даними заліків та іспитів) до управління та контролю якості навчання протягом навчального року на кожному практичному занятті, дотримуючись створеної уніфікованої схеми з залученням розроблених підручників, навчальних посібників та методичних рекомендацій. Задачі професійної діяльності лікаря загальної практики визначають основні вимоги обсягу знань та практичних навичок для випускника вищого навчального закладу ІІІ-ІV рівня акредитації: цілеспрямована методична послідовність дій з опитування хворого, виконання фізикального обстеження, обґрунтування попереднього діагнозу, визначення алгоритму допоміжних методів дослідження з аналізом отриманих результатів, проведення диференціальної діагностики, формування клінічного діагнозу, побудова програми лікування та її здійснення. Тому потрібно перебудувати навчальний процес, в тому числі й з питань викладання хірургії, для досягнення позитивного ефекту у підготовці лікаря, на що, на наш погляд, націлений цей посібник. При цьому на кожному занятті проводяться обов’язкові для кожного студента види контролю: а) за темою – поточний – з оцінюванням тестів, курації хворого та виконання двох практичних навичок, опитування; на практичному занятті за темою студент отримує 4 (чотири) оцінки. б) за синдромом – проміжний – з оцінюванням ситуаційного клінічного завдання із п`яти питань, що було розв’язане вдома, з одержанням 1 (однієї) оцінки. в) за модулем – підсумковий – з оцінюванням комп’ютерного тестування, курації хворого та письмових відповідей по опитуванню пацієнта, проведенню фізикального обстеження, обгрунтуванню попереднього діагнозу, призначенню діагностичної програми, аналізу отриманих результатів додаткових досліджень, проведенню диференціального діагнозу, формуванню клінічного діагнозу та плану лікування; на практичному занятті по контролю модулю студент отримує 9 (дев`ять) оцінок. Студент допускається до підсумкового контролю модулю при умові виконання вимог навчальної програми та в разі, якщо за поточну та проміжну учбову діяльність він набрав не меньше 70 балів із 120 (ця кількість балів ECTS дорівнює сумі традиційних оцінок “3”). Підсумковий модульний контроль зараховується студенту, якщо він набрав не менше 50 балів з 80 (ця кількість балів ECTS дорівнює сумі традиційних оцінок «3»). Дисципліна зараховується студенту, якщо він набрав не меньше120 балів з 200 (поточні, проміжні знання + підсумковий модульний контроль, ця кількість балів ECTS дорівнює сумі традиційних оцінок “3”). ЗМІСТ Передмова 4 Зміст 6 Структурований план модуля 1 8 ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1: «УРГЕНТНА АБДОМІНАЛЬНА ХІРУРГІЯ» Тема № 1. Ввідне заняття з дисципліни “Хірургія” 9 Тема № 2. Неускладнені грижі: пахова грижа, стегнова грижа, пупкова грижа, вентральна грижа 17 Тема № 3. Загальне вчення про ускладнені грижі 24 Проміжний контроль знань за “Синдромом грижового випинання” (індивідуальні клінічні завдання) 31 Тема № 4. Гострі запальні захворювання органів черевної порожнини: гострий апендицит 36 Тема № 5. Гострі запальні захворювання органів черевної порожнини: гострий холецистит 43 Тема № 6. Гострі запальні захворювання органів черевної порожнини: гострий панкреатит 50 Проміжний контроль знань за “Гострим абдомінальним запальним синдромом” (індивідуальні клінічні завдання) 57 Тема № 7. Гостра та хронічна кровотеча в порожнину верхнього поверху шлунково-кишкового тракту 62 Тема № 8. Гостра та хронічна кровотеча в порожнину нижнього поверху шлунково-кишкового тракту 69 Проміжний контроль знань за “Синдромом гострої та хронічної кровотечі в порожнину шлунково-кишкового тракту ” (індивідуальні клінічні завдання) 76 Тема № 9. Перитонеальний синдром в наслідок прогресування гострих запальних захворювань органів черевної порожнини 81 Тема № 10. Перитонеальний синдром в наслідок перфорації шлунку та дванадцятипалої кишки, перфорації тонкої та товстої кишок 89 Проміжний контроль знань за “Перитоніальним синдромом” (індивідуальні клінічні завдання) 97 Тема № 11. Гостра механічна кишкова непрохідність 102 Тема № 12. Гостра динамічна кишкова непрохідність 110 Проміжний контроль знань за “Синдромом гострої кишкової непрохідності” (індивідуальні клінічні завдання) 118 ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2: «ХІРУРГІЧНА ГАСТРОЕНТЕРОЛОГІЯ ТА ПРОКТОЛОГІЯ » Тема № 13. Гострий біль в прямій кишці, анальному каналі та періанальній області 123 Проміжний контроль знань за “Синдромом гострого болю в прямій кишці, анальному каналі та періанальній області ” (індивідуальні клінічні завдання) 130 Тема № 14. Випадання прямої кишки та геморой хронічний 3-4 ст. 134 Проміжний контроль знань за “Синдромом випадання прямої кишки” (індивідуальні клінічні завдання) 141 Тема № 15. Неспецифічний виразковий коліт та хвороба Крона 145 Проміжний контроль знань за “Діарейно-запальним синдромом” (індивідуальні клінічні завдання) 152 Тема № 16. Виразкова хвороба шлунку і ДПК, пептична (післяопераційна) виразка анастомозу, рецидивна виразка ДПК після СПВ 156 Тема № 17. Хронічні захворювання жовчного міхура та позапечінкових жовчних проток, підшлункової залози та селезінки 163 Тема № 18. Хронічне порушення просування вмісту по шлунково-кишковому тракту 171 Проміжний контроль знань за “Синдромом болю у верхніх відділах черева” (індивідуальні клінічні завдання) 177 Тема № 19. Захворювання гепато-панкреато-біліарної зони, ускладнені механічною жовтяницею (синдром механічної жовтяниці) 181 Проміжний контроль знань за “Синдромом механічної жовтяниці” (індивідуальні клінічні завдання) 189 Підсумковий контроль знань за модулем 1 «Абдомінальна хірургія» 194 Алфавитно-предметний показчик 196 Зразок ситуаційного клінічного завдання та алгоритм його письмового вирішення 206 Диференційно-діагностичні таблиці 208
СТРУКТУРОВАНИЙ ПЛАН ПІДГОТОВКИ З ДИСЦИПЛІНИ «ХІРУРГІЯ» ЗА МОДУЛЕМ 1. «АБДОМІНАЛЬНА ХІРУРГІЯ»
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|