Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Негативні ролі

Виникають за обставин, коли позиція певних людей або властиві їм норми поведінки не збігаються з позицією більшості членів групи.

Негативними ролями можуть бути

§ король»,

§ «кавалер»,

§ «красуня»,

§ «критикан»,

§ «блазень»

«Король»

- це людина, яка звикла до головної ролі в групі і вважає, що має беззаперечне право на прийняття остаточного рішення, не зважаючи на сумніви інших.

Своїм тиском придушує ініціативу і робить групу неспроможною до прийняття деяких рішень.

«Кавалер»

- це той, хто у всьому підтримує лідера групи, перший підхоплює висунуті ним пропозиції.

Внаслідок цього створюється враження, що рішення вже знайдено, тому робота групи завершується не оптимальним чином.

«Красуня»

- це той, хто претендує на роль «найкращого працівника».

Охоче розповідає про досягнуті успіхи, про те, якими вдалими були її ідеї, наголошує, що готова із запалом взятись за вирішення нової проблеми. Але проект, яким займається група, їй нецікавий, тому вона не хоче витрачати на нього час.

Така поведінка дезорієнтовує групу, оскільки її члени втрачають впевненість у перспективності справи, якою займаються.

«Критикан» - «скептик»

- це той, хто готовий заперечити будь-яку ідею, довести її ефемерність і неспроможність.

Отримує задоволення від самого процесу критики, оскільки це викликає у ньому почуття самоствердження.

Перетворення «скептика-аналітика» на «критикана» є небезпечним для групи, оскільки налаштовує її песимістично щодо можливості вирішити проблему.

«Блазень»

- особа, що звикла завжди бути в центрі уваги.

Якщо в групі вона не може виділитися своїми професійними здібностями, то бодай тим, що жартуватиме - доречно і недоречно. Це розмагнічує групу, зумовлює зниження ділової продуктивності, уповільнення роботи, роздратованість.

«Блазнем» може стати людина, яка претендувала на роль «душі команди». Керівник групи мусить пам'ятати: завжди існує вірогідність перетворень позитивних ролей на негативні, тому слід бути готовим вживати застережних заходів.

Щоб подолати потенційні проблеми й оволодіти потенційни­ми вигодами неформальної організації керівництву треба:

1. визнати неформальну організацію й усвідомити, що її ста­новище впливає на формальні організації; треба співпра­цювати з неформальними організаціями, а не загрожувати їх існуванню;

2. вислуховувати думку членів і лідерів неформальних груп;

3. перед тим як розробити й прийняти будь-які заходи, треба прорахувати можливий негативний вплив на неформальні організації;

4. щоб послабити опір перемінам з боку неформалів, треба дозволити групі брати участь у прийнятті рішень;

5. швидко видавати точну інформацію, попереджуючи по­ширення чуток і пліток.

Поряд з цим керівництво має підвищувати ефективність ко­мандних структур (груп, комітетів).

Найефективнішою групою є та, яка швидко й ефективно виконує завдання, у складі якої перебувають люди з несхожи­ми рисами характеру, чиї норми сприяють досягненню мети організації й створюють дух колективізму зі здоровим рів­нем конфліктності, де статус кожного члена групи досить ви­сокий.

Збори будуть ефективними, якщо той, хто їх веде, наперед визначить конкретні цілі цих зборів, використає здібності всіх присутніх, створить атмосферу довір'я, буде ефективно управ­ляти конфліктами й уникати групової одностайності.

Складні параметри групи

§ Соціально - психологічний клімат

§ Групова сумісність

§ Групова нормалізація

§ Групова поляризація

§ Групова ізоляція


Читайте також:

  1. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  2. Глобалізація має як позитивні, так і негативні наслідки.
  3. Глобалізація міжнародної економіки. Суперечливість процесу глобалізації: прогресивні і негативні наслідки.
  4. Глобалізація світової економіки: позитивні та негативні наслідки. Глобальні проблеми сучасності.
  5. За походженням негативні чинники поділяють на активні, пасивно-активні та пасивні.
  6. Індустріалізація і колективізація: позитивні і негативні наслідки. Економічні погляди М. Соболєва, Б. Брускуса
  7. Індустріалізація та колективізація: позитивні і негативні наслідки
  8. Іонний зв'язок утворюється під час взаємодії атомів, які дуже відрізняються один від іншого за електронегативністю.
  9. Негативні жести.
  10. Негативні наслідки
  11. Негативні наслідки індустріалізації
  12. Негативні наслідки сучасної глобалізації на межі ХХ-ХХІ ст.




Переглядів: 942

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Статус і ролі членів групи. Групові норми. Формування спільної думки. Згуртованість групи. | Моделі груп розроблювачів програмного забезпечення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.