МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Негативні роліВиникають за обставин, коли позиція певних людей або властиві їм норми поведінки не збігаються з позицією більшості членів групи. Негативними ролями можуть бути § король», § «кавалер», § «красуня», § «критикан», § «блазень» «Король» - це людина, яка звикла до головної ролі в групі і вважає, що має беззаперечне право на прийняття остаточного рішення, не зважаючи на сумніви інших. Своїм тиском придушує ініціативу і робить групу неспроможною до прийняття деяких рішень. «Кавалер» - це той, хто у всьому підтримує лідера групи, перший підхоплює висунуті ним пропозиції. Внаслідок цього створюється враження, що рішення вже знайдено, тому робота групи завершується не оптимальним чином. «Красуня» - це той, хто претендує на роль «найкращого працівника». Охоче розповідає про досягнуті успіхи, про те, якими вдалими були її ідеї, наголошує, що готова із запалом взятись за вирішення нової проблеми. Але проект, яким займається група, їй нецікавий, тому вона не хоче витрачати на нього час. Така поведінка дезорієнтовує групу, оскільки її члени втрачають впевненість у перспективності справи, якою займаються. «Критикан» - «скептик» - це той, хто готовий заперечити будь-яку ідею, довести її ефемерність і неспроможність. Отримує задоволення від самого процесу критики, оскільки це викликає у ньому почуття самоствердження. Перетворення «скептика-аналітика» на «критикана» є небезпечним для групи, оскільки налаштовує її песимістично щодо можливості вирішити проблему. «Блазень» - особа, що звикла завжди бути в центрі уваги. Якщо в групі вона не може виділитися своїми професійними здібностями, то бодай тим, що жартуватиме - доречно і недоречно. Це розмагнічує групу, зумовлює зниження ділової продуктивності, уповільнення роботи, роздратованість. «Блазнем» може стати людина, яка претендувала на роль «душі команди». Керівник групи мусить пам'ятати: завжди існує вірогідність перетворень позитивних ролей на негативні, тому слід бути готовим вживати застережних заходів. Щоб подолати потенційні проблеми й оволодіти потенційними вигодами неформальної організації керівництву треба: 1. визнати неформальну організацію й усвідомити, що її становище впливає на формальні організації; треба співпрацювати з неформальними організаціями, а не загрожувати їх існуванню; 2. вислуховувати думку членів і лідерів неформальних груп; 3. перед тим як розробити й прийняти будь-які заходи, треба прорахувати можливий негативний вплив на неформальні організації; 4. щоб послабити опір перемінам з боку неформалів, треба дозволити групі брати участь у прийнятті рішень; 5. швидко видавати точну інформацію, попереджуючи поширення чуток і пліток. Поряд з цим керівництво має підвищувати ефективність командних структур (груп, комітетів). Найефективнішою групою є та, яка швидко й ефективно виконує завдання, у складі якої перебувають люди з несхожими рисами характеру, чиї норми сприяють досягненню мети організації й створюють дух колективізму зі здоровим рівнем конфліктності, де статус кожного члена групи досить високий. Збори будуть ефективними, якщо той, хто їх веде, наперед визначить конкретні цілі цих зборів, використає здібності всіх присутніх, створить атмосферу довір'я, буде ефективно управляти конфліктами й уникати групової одностайності. Складні параметри групи § Соціально - психологічний клімат § Групова сумісність § Групова нормалізація § Групова поляризація § Групова ізоляція Читайте також:
|
||||||||
|