Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Історичні етапи і закономірності розвитку науки

Передумови, причини та джерела виникнення науки, зв’язок цього процесу з виникненням та удосконаленням практичної діяльності людини. Основні етапи становлення та розвитку науки (переднауковий, передкласичний, класичний, некласичний, постнекласичний), критерії їх виділення та особливості.

Необхідне та випадкове у розвитку науки, їх діалектика. Проблема існування закономірностей розвитку науки. Загальні та конкретно-історичні закономірності. Основні закономірності розвитку сучасної науки. Гуманізація та гуманітаризація сучасної науки, математизація та комп’ютеризація як найважливіші її тенденції.

Взаємодія процесів диференціації та інтеграції як закономірність розвитку науки, їх зміст і об’єктивні причини. Особливості прояву цієї закономірності на різних етапах розвитку науки, зокрема на сучасному етапі. Типи і форми наукової інтеграції. Взаємодія наук як фактор їх розвитку. Ріст єдності наукового знання, підґрунтя та форми прояву цього процесу. Проблема класифікації наук, сучасна класифікація.

Еволюція науки. Проблема характеру і типу змін у розвитку науки. Еволюціонізм: кумулятивістський (Ст. Тулмін) та антикумулятивістський (П. Фейерабенд) підходи. Концепція наукових революцій: марксистський та постпозитивістський (Т.Кун) підходи.

Новації і традиції в розвитку науки. Науковий пошук і наукове відкриття. Зміст наукової традиції, її місце і роль в науці. Проблема збереження і розвитку наукових традицій. Творчість як шлях і засіб виникнення нового в науці. Природа і специфіка наукової творчості. Структура творчого процесу в науці, методи його стимулювання. Інтуїція в науковому пізнанні. Діалектика інтуїтивного і дискурсивного у науковому дослідженні.

Тема: Виникнення та історичні типи науки.

Проблема закономірностей її розвитку.

 

Основні питання лекції

 

1. Проблема існування та поняття закономірностей у розвитку науки.

2. Загальні та конкретно-історичні закономірності розвитку науки

3. Закономірності розвитку сучасної науки

 

 

Семінарське заняття


Читайте також:

  1. I. ІСТОРИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ
  2. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  3. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  4. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. III.Цілі розвитку особистості
  7. III.Цілі розвитку особистості
  8. IV етап розвитку міжнародної міграції робочої сили розпочав ся після II світової війни і триває понині.
  9. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  10. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  11. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  12. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.




Переглядів: 1321

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Наука в системі культури | Філософії науки ХХ ст.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.