МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Філософсько-методологічні проблеми сучасної науки
Класифікація філософсько-методологічних проблем сучасної науки: онтологічні, гносеолого-методологічні, аксіологічні проблеми.
Онтологічні проблеми. Проблема реальності в сучасні науці. Причини її виникнення, сутність та підходи до вирішення. Поняття наукової реальності, характер її співвідношення з об’єктивною реальністю. Особливості наукової реальності в природничих, суспільних і гуманітарних науках, в математиці. Наукова картина світу і наукова реальність. Проблема детермінізму. Поняття детермінації і детермінізму. Типи детермінації. Сутність діалектичного розуміння детермінізму. Специфіка детермінізму в природі і суспільстві. Індетермінізм, його об’єктивне підґрунтя та аргументи. Проблема еволюціонізму в сучасній науковій картині світу. Розуміння ідеї еволюції в класичній науці. Синергетичний принцип глобального еволюціонізму, ідея коеволюції в поясненні природних та суспільних процесів. Редукціонізм, його можливості та гносеолого-методологічна обмеженість. Гносеолого-методологічні проблеми. Проблема теоретизації сучасного наукового знання. Структура, види та функції наукових теорій. Регулятивні принципи побудови теорії та критерії вибору теорій. Науковий опис, його гносеологічна функція. Опис і наукові факти. Пояснення як методологічна проблема. Гносеологічна та логічна характеристики пояснення. Структура, типи та види пояснення. Пояснення та розуміння їх співвідношення в різних типах знання. Особливості пояснення в гуманітарних науках. Передбачення та прогнозування як функції науки. Філософсько-методологічні проблеми спеціальних наук /галузей пізнання/: фізики, математики, інформатики, біології, історії, мовознавства та ін. (згідно спеціалізації магістрантів). Аксіологічні проблеми. Ціннісна складова наукового знання, соціокультурна зумовленість його розвитку. Проблема об’єктивності наукового знання. Специфіка ціннісного аспекту гуманітарного, суспільного і природничонаукового знання. Ціннісні орієнтації вченого, його світоглядні та моральні цінності. Етика і праксеологія науки. Проблема свободи наукового пошуку та соціально-етичної відповідальності вченого. Неспроможність позицій сцієнтизму та антисциєнтизму у вирішенні цієї проблеми. Читайте також:
|
||||||||
|