МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Філософсько-методологічні проблеми сучасної науки
Класифікація філософсько-методологічних проблем сучасної науки: онтологічні, гносеолого-методологічні, аксіологічні проблеми.
Онтологічні проблеми. Проблема реальності в сучасні науці. Причини її виникнення, сутність та підходи до вирішення. Поняття наукової реальності, характер її співвідношення з об’єктивною реальністю. Особливості наукової реальності в природничих, суспільних і гуманітарних науках, в математиці. Наукова картина світу і наукова реальність. Проблема детермінізму. Поняття детермінації і детермінізму. Типи детермінації. Сутність діалектичного розуміння детермінізму. Специфіка детермінізму в природі і суспільстві. Індетермінізм, його об’єктивне підґрунтя та аргументи. Проблема еволюціонізму в сучасній науковій картині світу. Розуміння ідеї еволюції в класичній науці. Синергетичний принцип глобального еволюціонізму, ідея коеволюції в поясненні природних та суспільних процесів. Редукціонізм, його можливості та гносеолого-методологічна обмеженість. Гносеолого-методологічні проблеми. Проблема теоретизації сучасного наукового знання. Структура, види та функції наукових теорій. Регулятивні принципи побудови теорії та критерії вибору теорій. Науковий опис, його гносеологічна функція. Опис і наукові факти. Пояснення як методологічна проблема. Гносеологічна та логічна характеристики пояснення. Структура, типи та види пояснення. Пояснення та розуміння їх співвідношення в різних типах знання. Особливості пояснення в гуманітарних науках. Передбачення та прогнозування як функції науки. Філософсько-методологічні проблеми спеціальних наук /галузей пізнання/: фізики, математики, інформатики, біології, історії, мовознавства та ін. (згідно спеціалізації магістрантів). Аксіологічні проблеми. Ціннісна складова наукового знання, соціокультурна зумовленість його розвитку. Проблема об’єктивності наукового знання. Специфіка ціннісного аспекту гуманітарного, суспільного і природничонаукового знання. Ціннісні орієнтації вченого, його світоглядні та моральні цінності. Етика і праксеологія науки. Проблема свободи наукового пошуку та соціально-етичної відповідальності вченого. Неспроможність позицій сцієнтизму та антисциєнтизму у вирішенні цієї проблеми. Читайте також:
|
||||||||
|