Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема: Неопозитивістська модель науки і наукового знання

 

Основні питання лекції

 

1. Логіко-філософські і гносеологічні передумови, характерні риси та проблеми неопозитивістської моделі науки

2. Емпіричний базис науки і наукова мова

3. Проблема демаркації і принцип верифікації

4. Емпіричне і теоретичне знання, їх співвідношення. Інструменталістське розуміння теорії

 

 

Тема: Постпозитивістська філософія науки і наукового знання

 

Основні питання лекції

 

1. Загальна характеристика поспозитивістського етапу філософії науки, основні концепції та їх проблеми

2. Фальсифікаціонізм К. Поппера

3. Концепція наукових революцій Т. Куна

 

Семінарське заняття

Тема: Моделі (образи) науки та наукового знання в неопозитивізмі, концепціях К. Поппера і Т. Куна

 

Основні питання семінару

1. Неопозитивістська модель науки і наукового знання

2. Постпозитивістська філософія науки: загальна характеристика

3. Модель науки і наукового знання у критичному раціоналізмі К.Поппера:

a) проблема демаркації. Фальсифікаціонізм як вихідний методологічний принцип попперівської концепції;

b) К. Поппер про природу наукового знання. Критика есенціалізму та інструменталізму;

c) метод спроб і помилок як універсальний науковий метод. Критика індуктивізму;

d) умови росту наукового знання і попперівська модель розвитку науки;

4. Концепція наукових революцій Т. Куна:

a) парадигма і наукове співтовариство як вихідні поняття кунівської моделі науки;

b) «нормальна» наука і завдання, які вирішуються на стадії «нормальної» науки;

c) наукова революція як зміна парадигм, фактори, що обумовлюють її;

d) антикумулятивізм Т. Куна. Роль історії науки у формуванні філософії науки

 

 


Читайте також:

  1. CMM. Модель технологічної зрілості. Зрілі і незрілі організації.
  2. Demo 7: Модель OSI (модель взаімодії відкритих систем)
  3. G2G-модель електронного уряду
  4. IV. Міжпредметна інтеграція, базові знання, навички,
  5. O модель привабливість - конкурентоспроможність (матриця Мак Кінсі).
  6. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  7. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  8. V – модель
  9. XV. Фінансові результати від первісного визнання та реалізації сільськогосподарської продукції та додаткових біологічних активів
  10. Абстрактна модель
  11. Абстрактна модель
  12. Абстрактна модель оптимального планування виробництва




Переглядів: 1109

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Філософії науки ХХ ст. | Філософсько-методологічні проблеми сучасної науки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.