Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Неопозитивістська модель науки і наукового знання

 

Основні питання лекції

 

1. Логіко-філософські і гносеологічні передумови, характерні риси та проблеми неопозитивістської моделі науки

2. Емпіричний базис науки і наукова мова

3. Проблема демаркації і принцип верифікації

4. Емпіричне і теоретичне знання, їх співвідношення. Інструменталістське розуміння теорії

 

 

Тема: Постпозитивістська філософія науки і наукового знання

 

Основні питання лекції

 

1. Загальна характеристика поспозитивістського етапу філософії науки, основні концепції та їх проблеми

2. Фальсифікаціонізм К. Поппера

3. Концепція наукових революцій Т. Куна

 

Семінарське заняття

Тема: Моделі (образи) науки та наукового знання в неопозитивізмі, концепціях К. Поппера і Т. Куна

 

Основні питання семінару

1. Неопозитивістська модель науки і наукового знання

2. Постпозитивістська філософія науки: загальна характеристика

3. Модель науки і наукового знання у критичному раціоналізмі К.Поппера:

a) проблема демаркації. Фальсифікаціонізм як вихідний методологічний принцип попперівської концепції;

b) К. Поппер про природу наукового знання. Критика есенціалізму та інструменталізму;

c) метод спроб і помилок як універсальний науковий метод. Критика індуктивізму;

d) умови росту наукового знання і попперівська модель розвитку науки;

4. Концепція наукових революцій Т. Куна:

a) парадигма і наукове співтовариство як вихідні поняття кунівської моделі науки;

b) «нормальна» наука і завдання, які вирішуються на стадії «нормальної» науки;

c) наукова революція як зміна парадигм, фактори, що обумовлюють її;

d) антикумулятивізм Т. Куна. Роль історії науки у формуванні філософії науки

 

 


Читайте також:

  1. CMM. Модель технологічної зрілості. Зрілі і незрілі організації.
  2. Demo 7: Модель OSI (модель взаімодії відкритих систем)
  3. G2G-модель електронного уряду
  4. IV. Міжпредметна інтеграція, базові знання, навички,
  5. O модель привабливість - конкурентоспроможність (матриця Мак Кінсі).
  6. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  7. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  8. V – модель
  9. XV. Фінансові результати від первісного визнання та реалізації сільськогосподарської продукції та додаткових біологічних активів
  10. Абстрактна модель
  11. Абстрактна модель
  12. Абстрактна модель оптимального планування виробництва




Переглядів: 1207

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Філософії науки ХХ ст. | Філософсько-методологічні проблеми сучасної науки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.