O модель привабливість - конкурентоспроможність (матриця Мак Кінсі).
Кожна з цих моделей втілює певний підхід до розробки маркетингових стратегій. Розглянемо сутність моделей, а також переваги і ризики, пов'язані з реалізаціє! кожної із цих стратегій.
Матриця розвитку товару/ринку
Згідно з цією моделлю, яку запропонував І.Ансофф [7J, існують чотири альтернативні стратегії росту бізнесу,спрямовані на реалізацію маркетингових цілей. Вибір маркетингової стратегії, мета якої - збільшення обсягів продажу, ринкової частки та прибутку - залежать від того, який товар виготовляється - новий у товарній номенклатурі підприємства чи наявний (старий, який підприємство вже виготовляє і продає) та від ринку-наявного, тобто такого, на якому підприємство вже діє, чи нового для цього підприємства ринку (рис. 3.7):
o стратегія глибокого проникнення на ринок;
o стратегія розвитку ринку;
o стратегія розвитку товару;
O стратегія диверсифікації.
Стратегія глибокого проникнення на ринок, або експансія (наявні товари на наявних ринках), передбачає збільшення обсягу збуту, ринкової частки та прибутків на наявних ринках завдяки наявним товарам.