Особливості розуміння товару з точки зору маркетингу. Доцільність визначення рівнів товару.
Товар є першим елементом з усіх «4-«Р» маркетингового комплексу. Робота з ним є найважливішим інструментом маркетингу та конкурентної боротьби. Товари, так само, як і послуги та ідеї, є засобом задоволення фундаментальних людських потреб. Крім того, товар є центральною ланкою маркетингу. Комунікація, розподіл та ціна ґрунтуються вже на його особливостях.
У маркетингу товар сприймається як комплекс відчутних та невідчутних властивостей, тому головна ідея маркетингу — продавати не товар як такий, а продавати засіб для вирішення споживчих проблем. Тому, відповідно до постулатів маркетингу, товар — це продукт, послуга, цінні папери, ідеї та знання, що можуть задовольнити потребу та призначені для продажу.
У маркетингу товар - мультиплікативне поняття (мал. 4).
1. Базовий рівень (продукт як такий) - це те, заради чого продукт купується, його здатність вирішити проблеми споживача;
2. Фактичний продукт або товар в реальному виконанні;
3. Розширений продукт (товар з підкріпленням або супроводом), підтримується комплексом послуг, пільг;
4. Узагальнений продукт - психологічний ореол або імідж товару, створюється за допомогою реклами і інших способів просування товару.