Залежно від ступеня ринкової орієнтованості фірми та періоду, на який розробляється маркетингова політика фірми, розрізняють:
- стратегічний;
- тактичний.
Стратегічний маркетинг передбачає постійний аналіз потреб споживачів, сегментування ринку та вибір базового ринку, розробку маркетингової стратегії.
До завдань стратегічного маркетингу входять:
- аналіз потреб споживачів і визначення базового ринку (тобто потреби, на задоволення якої має бути націлена діяльність фірми);
- сегментування ринку;
- ситуаційний аналіз, мета якого — визначити сильні та слабкі сторони фірми, а також можливості та загрози, що визначається сприятливими (або несприятливими) для фірми факторами зовнішнього середовища, який і дає можливість скласти загальну картину ринку (враховуючи прогнози і припущення щодо його розвитку та стану підприємства);
- визначення маркетингових цілей і розробка стратегії маркетингу, що є складником загально фірмової стратегії.
Стратегічний маркетинг націлений на реалізацію середньо - (на 2—5 років) та довгострокової політики фірми.
Тактичний маркетинг (оперативний, операційний) — процес розробки заходів і реалізації цілей на обраному базовому ринку з конкретної номенклатури товарів на певний термін.
Завдання тактичного маркетингу (стосується вибраних цільових ринків):
- вивчення ринку та обґрунтування рішень щодо виробництва певних товарів і надання послуг;
- розробку маркетингового комплексу, до якого входять тактичні маркетингові заходи товарної, цінової, комунікаційної політики та політики розподілу;
- розробку бюджету маркетингу;
- реалізацію плану маркетингу та його контроль.
Тактичний маркетинг передбачає короткострокове планування (до 2-х років).
V.Залежно від виду діяльності
Залежно від виду діяльності окремої особистості або організації існує:
• маркетинг організації;
• маркетинг окремої особистості (егомаркетинг);
• соціальний маркетинг.
Соціальний маркетинг — маркетингова діяльність щодо розробки соціальних програм, направлених на певні соціальні групи з метою сприяння певним соціальним ідеям і рухам, практичним діям тих чи інших соціальних організацій (наприклад, маркетинг соціальних служб молоді, пенсійних фондів).