Маркетингові функції – це взаємозалежні й взаємодоповнюючі дії і заходи в системі маркетингу, що дозволяють забезпечувати керування процесами товарного обміну.
Маркетингова система функціонує безупинно, тому функції маркетингу мають циклічний (поновлюваний і повторюваний) характер.
До основних функцій належать:
• інформаційне забезпечення маркетингових рішень на основі відповідних досліджень;
• формування товарної політики;
• ціноутворення;
• рух товарів;
• стимулювання збуту.
В основі діяльності всіх ринкових суб'єктів, які працюють на основі маркетингу, лежить девіз «Продавати не те, що виробляється, а виробляти те, що продається».
Із сутності й функцій маркетингу випливають основні принципи цього виду діяльності:
1. Націленість на кінцевий результат виробничо-побутової діяльності (збільшення або утримання ринкової частки, збільшення обсягів продажів і прибутку).
2. Концентрація виробничо-збутових і дослідницьких зусиль на вирішальних напрямках маркетингу.
3. Націленість підприємства на довгостроковий і стабільний результат маркетингової діяльності.
4. Комплексне застосування стратегії і тактики для максимального задо-волення купівельного попиту з одночасно цілеспрямованим впливом на нього.
5. Постійна адекватна реакція на тезу «Покупець завжди правий».
УНЕ 2. КЛАСИФІКАЦІЯ МАРКЕТИНГУ
ЗМІСТ
У цьому розділі наведена класифікація видів маркетингу, а також маркетинг розглядається і реалізується на різних рівнях.
ЗАВДАННЯ
Навчитися відрізняти види маркетингу по їх класифікаційним ознакам.
ЦІЛІ
Вивчивши цей розділ, Ви зможете:
1) розбиратися у різновиді маркетингу;
2) ознайомитеся з характером попиту на ринку.
Класифікація видів маркетингу
Типологізація видів маркетингу в даний час є не сталою. Однак можна виділити основні види маркетингу за певними ознаками класифікації: