Ознака класифікації
| Види маркетингу
|
1. Орієнтація маркетингової діяльності
| маркетинг, орієнтований на продукт;
маркетинг орієнтований на споживача;
змішаний маркетинг.
|
2. Сфера застосування
| споживчий маркетинг (маркетинг товарів споживчого призначення);
промисловий маркетинг; торговельний маркетинг; інноваційний маркетинг;
інвестиційний маркетинг; банківський маркетинг.
|
3. Період часу, на який розробляється маркетингова політика підприємства
| стратегічний маркетинг; тактичний маркетинг; оперативний маркетинг.
|
4. Вид купівельного попиту
| Конверсійний; стимулюючий; ремаркетинг; синхромаркетинг; розвиваючий (креативний); демаркетинг; підтримуючий; протидіючий.
|
5. Застосовувана концепція керування маркетинговою діяльністю на підприємстві
| виробничий; продуктовий; збутовий; ринковий.
|
6. Ступінь координації функцій, що виконуються на підприємстві
| інтегрований; неінтегрований.
|
7. Кінцева мета маркетингової діяльності підприємства
| комерційний; некомерційний.
|
8. Види продукції
| маркетинг товарів; маркетинг послуг.
|
9. Рівень розв’язування задач
| мікромаркетинг; макромаркетинг.
|
10. Ступінь диференціації маркетингових функцій
| глобальний; диференційований; вузькоцільовий маркетинг; індивідуальний маркетинг.
|
11. Територіальна ознака
| внутрішній маркетинг; міжнародний маркетинг.
|
Маркетинг може розглядатися і реалізуватися на різних рівнях. Звичайно їх виділяють три:
1. Мікрорівень – це маркетингова діяльність конкретного підприємства або організації.
2. Мезорівень (територіально-галузевий) – це маркетинг у межах територіально-галузевих формувань.
3. Макрорівень – це консолідована маркетингова діяльність у масштабах усієї країни або великих регіонів.
Залежно від ринкової кон'юнктури й умов діяльності підприємства (фірми) виділяють такі різновиди маркетингу: