Фактори міжособистісних відносин у торговельних бригадах
1. Повноважна;
2. Статус (рівень);
3. Уміння поставити себе на місце іншого;
4. Уміння переконувати.
4. Фактори індивідуальних особливостей особистостей, які ведуть торговельні угоди від імені фірми:
1. Вік;
2. Освіта;
3. Рівень доходів;
4. Службове становище;
5. Тип особистості;
6. Готовність піти на ризик.
Процес прийняття рішень про покупку на ринку товарів промислового призначення аналогічний процесу на споживчому ринку, але має більше етапів:
1) усвідомлення проблеми;
2) узагальнений опис потреб;
3) оцінка характеристик товару;
4) пошук постачальників;
5) запит пропозицій;
6) вибір постачальника;
7) розробка процедури видачі замовлення;
8) оцінка роботи постачальника.
Найбільш важливими в даній моделі є третій і шостий етапи. Розглянемо їх докладніше.
Оцінка характеристик товару. Для даних цілей фірма звичайно проводить функціонально - вартісний аналіз. У ході цього аналізу фірмою досліджуються такі питання:
• чи приносить використання товару якусь цінність;
• чи зіставлена вартість товару з його корисністю;
• чи існує товар, що більш повно відповідає потребам фірми;
• чи можна виготовити даний товар з меншими витратами;
• чи можна одержати товар за більш дешевою ціною в іншого постачальника;
• чи купує хто-небудь даний товар дешевше.
Вибір постачальника визначається його характеристиками, які наводяться нижче в порядку зменшення значущості: