Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



СЛОВНИК ТЕРМІНІВ І ПОНЯТЬ

АНКЕТА - дослідницький інструмент, що являє собою перелік питань, сформульованих і розташованих таким чином, щоб одержати при опитуваннях правильну й достовірну первинну інформацію, що є основою для прийняття вірних маркетингових рішень.

АНАЛІЗ ЦІН І ТОВАРІВ КОНКУРЕНТІВ - порівняльний аналіз, що дозволяє фірмі визначати положення на ринку щодо рівня цін і конкурентоспроможність свого товару.

АНАЛІЗ ГОСПОДАРСЬКОГО ПОРТФЕЛЯ - етап маркетингової діяльності, за допомогою якого оцінюються всі види господарської діяльності й підрозділу з метою розвитку найбільш перспективних і згортання неефективних виробництв.

АНАЛІЗ РИНКОВИХ МОЖЛИВОСТЕЙ - основний етап і умова успішної діяльності будь-якої фірми, припускає дослідження ринків і маркетингового середовища з метою виявлення погроз і перспективних напрямків функціонування.

ВТОРИННІ ДАНІ - дані, що вже існують у різних джерелах інформації.

ВИБІРКА - спеціально підібрана група людей, яка в ході досліджень може представляти немовби все населення в цілому.

СПРИЙНЯТТЯ- процес, за допомогою якого людина відбирає і оцінює вступну інформацію для створення картини навколишнього світу.

ДИВЕРСИФІКАЦІЯ - вид стратегії маркетингу, спрямований на розширення сфер діяльності фірми або перемикання на принципово нові напрямки діяльності.

ДИВЕРСИФІКАЦІЯ ГОРИЗОНТАЛЬНА - доповнення товарних асортиментів фірми новими марками, які не пов'язані з виробами, що вже випускаються, але можуть зацікавити цільовий ринок.

ДИВЕРСИФІКАЦІЯ КОНГЛОМЕРАТИВНА - поповнення асортиментів фірми товарами, які не мають відношення ні до діючих технологій, ні до освоєних ринків (принципове застосування напрямку діяльності).

ДИВЕРСИФІКАЦІЯ КОНЦЕНТРИЧНА - поповнення асортиментів фірми товарами, які з технічного й маркетингового погляду схожі на товари, що вже нею випускаються.

ЖИТТЄВИЙ ЦИКЛ ТОВАРУ - період часу від задуму товару до зняття його з виробництва й продажу. Класичний життєвий цикл має чотири етапи: 1-й етап - впровадження, 2-й етап - зростання, 3-й етап - зрілість, 4-й етап - падіння.

ЗАКРИТЕ ПИТАННЯ - питання анкети, де даються варіанти відповідей, одну з яких повинен вибрати респондент.

ЗАВДАННЯ ЦІНОУТВОРЕННЯ - орієнтири для розробки цінової стратегії фірми. Виділяють чотири основних: 1 - забезпечення виживаності фірми, 2 - максимізація поточного прибутку, 3 - завоювання лідерства за показ-ником частки ринку, 4 - завоювання лідерства за показниками якості товару.

ІЄРАРХІЯ МОТИВАЦІЇ ПОТРЕБ за А.Маслоу - цей учений систематизував потреби людини за ступенем значущості. Він запропонував використовувати для наукових і практичних цілей піраміду ієрархії потреб, що має п'ять рівнів.

ВИТРАТИ РУХУ ТОВАРІВ - витрати, пов'язані з діяльністю щодо переміщення товарів від місць виробництва до місць споживання.

ІНТЕНСИВНЕ ЗРОСТАННЯ - маркетингова стратегія фірми, яка поглиблює і розширює свої позиції на вже освоєному ринку.

ІНТЕГРАЦІЯ РЕГРЕСИВНА - придбання фірмою у володіння або під повний контроль системи постачання.

ІНТЕГРАЦІЯ ПРОГРЕСИВНА - придбання фірмою у володіння або постановка під контроль своєї системи розподілу товарів.

 

ІНТЕГРАЦІЯ ГОРИЗОНТАЛЬНА - поглинання фірмою конкурентів або постановка під твердий контроль всієї їхньої діяльності.

КОНЦЕПЦІЯ МАРКЕТИНГУ - основні принципи й підходи маркетингової діяльності фірми. Основних концепцій налічується п'ять: 1 - удосконалення товару, 2 - удосконалення виробництва, 3 - інтенсифікація комерційних зусиль, 4 - маркетинги, 5 - соціально-етична концепція.

КЛІЄНТУРА - коло компаній і осіб, які споживають товари й послуги фірм.

КОНКУРЕНТИ- фірми, які змагаються і борються на ринку за ринкову частку, позиції, купівельну перевагу.

КОНТАКТНІ АУДИТОРІЇ - група споживачів, яка проявляє реальний або потенційний інтерес до фірми й впливає на її діяльність.

КОМПЛЕКС МАРКЕТИНГУ - набір змінних факторів маркетингу, що піддаються контролю, якими фірма користується для завоювання цільового ринку (ціна, товар, методи поширення, методи стимулювання).

КАНАЛ РОЗПОДІЛУ - сукупність фірм і осіб, які приймають на себе або передають право власності на конкретний товар на шляху його руху від виробника до споживача.

ОСОБИСТИЙ ПРОДАЖ - усне подання товару в ході бесіди з одним або декількома покупцями з метою здійснення продажу.

МАРКЕТИНГ - конкурентна діяльність всієї сукупності ринкових суб'єктів, спрямована на задоволення людських потреб за допомогою організації ефективного товарного обміну.

МІКРОРІВЕНЬ- маркетингова діяльність конкретного підприємства (фірми), установи або організації.

МЕЗОРІВЕНЬ - маркетинг у межах територіально галузевих формувань.

МАКРОРІВЕНЬ - це консолідована маркетингова діяльність у масштабах усієї країни або великих регіонів.

МАРКЕТИНГОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ - складається із сфер, де фірма повинна шукати для себе нові можливості й стежити за виникненням потенційних погроз.

МІКРОСЕРЕДОВИЩЕ- це група факторів, що безпосередньо впливають на маркетингову діяльність фірми: постачальники, посередники, сама фірма, клієнтура, конкуренти, контактні аудиторії.

МАКРОСЕРЕДОВИЩЕ - фактори, що впливають на маркетингову діяльність фірми опосередковано: демографічні, культурного стану, економічні, природні, технологічні, політичні, правові.

МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ - це сукупність прийомів і методів оцінки стану кон'юнктури ринку для розробки фірмою ефективних маркетингових рішень. Основними методами є: спостереження, експеримент, опитування. Основний інструмент - анкета.

МОТИВ - це нестаток, що став настільки значним, що змушує шукати шляху й способу його задоволення.

МОТИВАЦІЯ за З.ФРЕЙДОМ -оцінка аспектів купівельного поводжен-ня, заснована на підходах З.Фрейда, який вважав, що людина не віддає собі повного звіту щодо власної мотивації, тобто частина купівельного поводження сильно завуальована й може не піддаватися прямому логічному аналізу.

МЕТОД ВІДКРИТИХ ТОРГІВ - метод закупівлі товарів від імені держави, коли закупівельна організація запитує від постачальників пропозиції і укладає угоди з тими, хто пропонує найнижчу ціну.

МАРКА- термін або малюнок, або їхнє сполучення для ідентифікації товарів або послуг.

МАРОЧНА НАЗВА - частина марки, яку можна вимовити.

МАРКУВАННЯ - візуальні засоби, супровідні товар (етикетки, ярлики, штрих коди), які виконують такі функції: ідентифікують товар, указують сортність, описують товар, пропанують його.

МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ - форми й методи спілкування фірми зі своїми споживачами, посередниками, контактними аудиторіями, громадськістю. У комплекс маркетингових комунікацій входять: реклама, стимулювання збуту, пропаганда, особистий продаж.

МАРКЕТИНГОВИЙ КОНТРОЛЬ - діяльність, що дозволяє вчасно коректувати й оцінювати маркетингову діяльність фірми. Підрозділяється на контроль річних планів, контроль прибутковості й контроль стратегічних установок.

НЕСТАТОК - відчуття недостачі чого-небудь людиною, яке змушує її діяти, тобто реалізуватися.

СПОСТЕРЕЖЕННЯ- метод маркетингового дослідження, що дозволяє фіксувати зміну, яка відбувається на ринку.

ОБРОБКА ЗАМОВЛЕНЬ - етапи в системі руху товарів, на якому оформляються замовлення клієнтів і супровідні документи.

ОПИТУВАННЯ - метод маркетингового дослідження, при якому за допомогою анкети кореспондент одержує первинну інформацію від респондента.

ВІДКРИТЕ ПИТАННЯ - питання анкета, на яке респондент (опитуваний) відповідає в довільній формі.

ПРИНЦИПИ МАРКЕТИНГУ - сформульовані правила й умови успішної діяльності, до них належать: націленість на конкретний результат, концентрація виробничо-побутових і дослідницьких зусиль, націленість на довгостроковий і стабільний результат, комплексне застосування стратегії і тактики для задоволення купівельного попиту, постійна адекватна реакція на тезу «Покупець завжди правий».

ПОСТАЧАЛЬНИКИ - підприємства (фірми), які здійснюють поставку споживачам товарів, послуг, сировини для кінцевого або проміжного використання.

ПОСЕРЕДНИКИ- фірми або організації, які діють між виробником і споживачем товарів і послуг і сприяють процесу товарознавства.

ПОЗИЦІОНУВАННЯ ТОВАРУ - дія фірми, що забезпечує її товару чітке місце на ринку й у свідомості споживачів.

ПЕРВИННІ ДАНІ - дані, зібрані вперше в результаті проведення маркетингових досліджень (наприклад, дані опитувань).

КУПІВЕЛЬНЕ ПОВОДЖЕННЯ - дія покупців у ході ухвалення рішення і здійснення покупки товару. Виділяють наступні його різновиди: стійке (рутинне) поводження, поводження із частковим аналізом проблем, поводження із глибоким аналізом проблем.

ПРОЦЕС УХВАЛЕННЯ РІШЕННЯ ПРО ПОКУПКУ - логічний розумовий і функціональний процес покупця, що містить п'ять етапів: усвідомлення проблеми, пошук інформації, оцінка інформації, рішення про покупку.

ПРОМИСЛОВИЙ РИНОК - сукупність фірм і приватних осіб, які продають і купують товари й послуги для виробництва інших товарів і послуг.

ПРОПАГАНДА - неособиста й неоплачувана форма стимулювання попиту на товар за коштами поширення про нього важливих відомостей у друкованих джерелах і засобах масової інформації.

РИНОК- сукупність існуючих і потенційних покупців товару, що задовольняють свої потреби за допомогою обміну (або механізм з'єднання покупця й продавця).

РІЗНОВИД МАРКЕТИНГУ - залежно від ринкової кон'юнктури й умов фірми можуть реалізувати наступні різновиди маркетингу: конверсійний, що розвивається, ремаркетинг, синхромаркетинг, що підтримує, демаркетинг, що протидіє, стимулюючий.

РЕФЕРЕНТНІ ГРУПИ - групи, що мають прямий і непрямий вплив на поводження людини як покупця, групи з прямим впливом називаються членськими (родина, друзі), з непрямим - вторинними (громадські організації).

РИНОК ЧИСТОЇ КОНКУРЕНЦІЇ - сукупність продавців і покупців, які виконують угоди з подібними товарами в ситуації, коли ні окремий покупець, ні продавець не мають великого впливу на рівень поточних цін.

РИНОК МОНОПОЛІСТИЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ - ринок продавців і покупців, які виконують угоди на схожі товари й послуги в широкому діапазоні цін.

РИНОК ОЛІГОПОЛІСТИЧНИЙ - ринок, на якому невелике число продавців, чутливих до політики ціноутворення і маркетингових стратегій один одного, забезпечують велику кількість покупців.

УГОДА - комерційний обмін цінностями між двома сторонами. Розрізняють угоди грошові й бартерні.

ПОПИТ - кількість товарів і послуг, що буде куплена за певною ціною й за певний час. Закон попиту - за інших рівних умов, попит на товари й послуги змінюються у зворотній залежності від ціни.

СЕГМЕНТУВАННЯ РИНКУ - процес розбивки споживачів за групами на основі розходжень у потребах, характеристиках, поводженні для диференційованого підходу при задоволенні їхнього попиту.

СКЛАДУВАННЯ - важливий етап системи руху товарів, що дозволяє організувати зберігання товарів, усувати протиріччя при розбіжності циклів виробництва й споживання в часі й просторі.

СТИМУЛЮВАННЯ ЗБУТУ - використання різноманітних засобів стимулюючого впливу, покликаних підсилити відповідну реакцію у вигляді збільшення обсягу продажів.

СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ - управлінський процес створення і підтримки стратегічної відповідності між цілями фірми і її потенційними можливостями і шансами у сфері маркетингу.

ТОВАР - це все, що може задовольнити купівельну потребу й пропонується на ринку для обміну.

ТОВАРНА ОДИНИЦЯ - відособлена цілісність, що характеризується показниками величин, ціни, зовнішнього вигляду та інших атрибутів.

ТОВАРНИЙ ЗНАК - марка і її частина, забезпечена правовим захистом, охороняє виключні права продавця марочною назвою або знаком.

ТОВАРИ ПОВСЯКДЕННОГО ПОПИТУ - товари, що купуються практично щодня, без роздумів і порівнянь. Вони підрозділяються на: основні, імпульсні й екстрені.

ТОВАРИ ПОПЕРЕДНЬОГО ВИБОРУ - споживчі товари (в основному дорогі товари), які покупець ретельно відбирає, порівнюючи їх з аналогічними марками за основними споживчими параметрами (ціні, якості).

ТОВАРНІ АСОРТИМЕНТИ - група товарів, тісно пов'язаних між собою або за схожістю або тому, що їх продають у певних магазинах у рамках того самого діапазону цін.

РУХ ТОВАРІВ - діяльність фірми з планування, організації та контролю за фізичним переміщенням товарів від місць виробництва до місць використання з метою задоволення потреб споживачів і з вигодою для самої фірми.

ТРАНСПОРТУВАННЯ - етап руху товарів, на якому організується доставка товару від відправника до одержувача вантажу, включаючи вибір виду транспорту, напрямку перевезення, способу транспортування.

УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОМ - аналіз, планування, реалізація і контроль діяльності з виявлення і задоволення потреб цільових ринків з урахуванням завдань фірми.

УПАКУВАННЯ - оболонка (вмістище) для продукту, що виконує функції: схоронності, зручності обігу й транспортування, ідентифікації, реклами.

РІВЕНЬ КАНАЛУ - фізична або юридична особа в структурі каналу розподілу, яка виконує відповідні функції з просування товарів до споживача. Залежно від числа учасників канали підрозділяються на: 1 - нульовий рівень (роботи без посередників); 2 - перший рівень (один посередник); 3 - другий рівень (два посередники); 4 - третій рівень (три посередники).

ФІРМА - господарюючий суб'єкт будь-якої організаційно-правової форми, який організує виробництво товарів і послуг для їхньої реалізації на ринку.

 

ФУНКЦІЇ МАРКЕТИНГУ - взаємозалежні й взаємодоповнюючі дії і заходи в системі маркетингу, що дозволяють забезпечувати керування процесами товарного обміну. До основних функцій належать: інформаційне забезпечення маркетингових рішень на основі відповідних досліджень; форму-вання товарної політики; ціноутворення; рух товарів; стимулювання збуту.

ФУНКЦІОНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ МАРКЕТИНГУ - організація служ-би маркетингу, при якій різні фахівці з маркетингу керують своїми напрямками діяльності й підкоряються заступнику директора (віце-президенту) з маркетингу.

ФАКТОРИ ОСОБИСТІСНІ - обставини й умови істотно впливають на поводження споживача на ринку і його купівельну політику. До їхнього числа належать: вік і етап життєвого циклу родини, рід занять, економічне становище, спосіб життя, тип особистості.

ФАКТОРИ СОЦІАЛЬНІ - соціальні умови, що коректують купівельне поводження. До їхнього числа належать: соціальний стан; референтні групи; родина; ролі й статуси.

ФАКТОРИ ПСИХОЛОГІЧНІ - відмітні психологічні риси споживача, що впливають на його купівельну поведінку. До їхнього числа належать: мотивація; сприйняття; засвоєння; переконання.

ФУНКЦІЇ КАНАЛУ - учасники каналу розподілу товарів виконують такі функції: 1 - дослідницька робота; 2 - стимулювання збуту; 3 - установлення контактів; 4 - пристосування товару до вимог покупців; 5 - проведення пере-говорів; 6 - організація руху товарів; 7 - фінансування; 8 - прийняття ризику.

ЧОРНИЙ ЯЩИК СВІДОМОСТІ ПОКУПЦЯ - найважливіший елемент у моделі купівельного поводження. Механізм дії на цьому етапі визначається характеристиками покупця, які, у свою чергу, впливають на процес ухвалення рішення про покупку. Маркетологи повинні ретельно досліджувати ці залежності для надійної сегментації цільового ринку.

ЦІЛЬОВИЙ РИНОК - частина освоєного ринку, на якому фірма концентрує свої зусилля на певній групі споживачів (сегменті), які мають схожі характеристики й купівельну поведінку.

ЦІНА - грошове вираження вартості товару або послуги, показник її величини.

ЦІНОУТВОРЕННЯ - процес формування цін на продукцію і послуги, в умовах ринкової економіки здійснюється на рівні фірм і компаній з мінімальним втручанням держави.

ЕКСПЕРИМЕНТ - метод маркетингового дослідження ринкової кон'юнктури, коли в контрольованих умовах змінюється один або більше факторів (ціна, упакування, якість), а всі інші залишаються незмінними.

ЕТАП ЖИТТЄВОГО ЦИКЛУ ТОВАРУ - відрізок часу, протягом якого товар має певну позицію на ринку й у свідомості споживачів. Таких етапів чотири: 1-й етап - впровадження; 2-й етап - зростання; 3-й етап - зрілість; 4-й етап - падіння.

 

 



Читайте також:

  1. IV – СЛОВНИК
  2. VI.СЛОВНИК ОСНОВНИХ ТЕРМІНІВ
  3. БІОГРАФІЧНИЙ СЛОВНИК
  4. БІОГРАФІЧНИЙ СЛОВНИК
  5. Взаємозв’язок понять індивід, особистість, індивідуальність
  6. ВИВЧЕННЯ ОСНОВНИХ ТЕРМІНІВ І ПОНЯТЬ ЩОДО СЕРТИФІКАЦІЇ
  7. Види понять
  8. Види понять
  9. Визначення економічно раціональних термінів заміни обладнання
  10. Визначення маркетингу й ключових понять курсу
  11. Визначення маркетингу й ключових понять курсу
  12. Визначення основних понять і термінів




Переглядів: 387

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАВДАННЯ | Література

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.