Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ВИВЧЕННЯ ОСНОВНИХ ТЕРМІНІВ І ПОНЯТЬ ЩОДО СЕРТИФІКАЦІЇ

Кафедра товарознавства

Та експертизи товарів

 

М Е Т О Д И Ч Н І В К А З І В К И

до виконання практичних занять з курсу

«СЕРТИФІКАЦІЯ ТОВАРІВ»

для студентів професійного напряму

підготовки 7.050301, 7.050302

денної форми навчання

 

Затверджено

радою з спеціальностей 7.050301, 7.050302,

напрямів підготовки бакалаврів 6.030510, 6.030507

прот. № 1 від 26.02.2010 р.

 

 

Одеса ОНАХТ 2010


 

Методичні вказівки до виконання практичних занять з курсу «Сертифікація товарів» для спеціалістів 7.050301, 7.050302 денної форми навчання / Уклад. М.Р. Мардар, І.А. Устенко – Одеса: ОНАХТ, 2010. - 30 с.

 

Укладачі М.Р. Мардар, канд. техн. наук, доцент

І.А. Устенко, асистент

 

 

Відповідальний за випуск завідуючий кафедрою товарознавства та експертизи товарів, Г.Ф. Козлов, д-р. техн. наук, професор

 

 


 

 

Вступ

Мета викладання дисципліни

Основною метою викладання дисципліни «Сертифікація товарів» є надання студентам системи теоретичних і практичних знань у галузі сертифікації продовольчих та непродовольчих товарів, що дозволить використовувати можливості та переваги сертифікації як вагомої складової конкурентоспроможності товарів; знань щодо правил організації та порядку проведення підтвердження відповідності даної продукції, процесу або послуги обов’язковим вимогам стандарту.

Завдання дисципліни

У результаті вивчення даної дисципліни студенти повинні

Знати:

- організаційно-методичні принципи сертифікації, правові аспекти та нормативні бази системи сертифікації УкрСЕПРО;

- поняття, терміни і основні положення у галузі сертифікації;

- порядок проведення сертифікації однорідної продукції, роботи, послуги;

- методи і порядок ідентифікації товарів, продукції, послуг;

- процедуру видачі сертифікатів відповідності.

Вміти:

- користуватися законодавчими та нормативними документами, оцінювати їх з точки зору вимог соціально-економічного прогресу і споживачів, формулювати пропозиції щодо їх вдосконалення;

- оцінювати якість продукції, товарів та послуг;

- проводити експертну оцінку якості продукції, товарів та послуг;

- приймати самостійні рішення про відповідність якості зразків, наданих для дослідження (проведення сертифікації), вимогам стандартів.

 

Практичне заняття № 1

ВИВЧЕННЯ ОСНОВНИХ ТЕРМІНІВ І ПОНЯТЬ ЩОДО СЕРТИФІКАЦІЇ

Мета.Вивчити основні терміни та поняття щодо сертифікації, які діють в Україні та в міжнародній практиці. Засвоїти специфіку діяльності системи УкрСЕПРО та основного органу із сертифікації в Україні.

Завдання 1.Ознайомитися з переліком та структурою нормативної бази, яка регламентує сертифікаційні заходи на державному рівні.

За збірником "Сертифікація в Україні. Нормативні акти та інші документи". - К., 1998 р. та наданою базою законодавчих документів диференціювати діючі документи щодо сертифікації за походженням (Кабінет Міністрів України, Міністерство фінансів України та ін.), за специфікою документа (декрет, постанова, порядок, ДСТУ тощо).

Завдання 2.За ДСТУ 2462-94 "Сертифікація. Основні поняття" вивчити основні терміни та визначення, які застосовуються у сертифікаційних заходах (у такій послідовності):

- сертифікація - обов’язкова сертифікація

- добровільна сертифікація - національний орган із сертифікації

- система сертифікації - учасник системи сертифікації

- третя сторона - схема сертифікації

- атестація виробництва - акредитація

- оцінювання відповідності - контроль

- випробування на відповідність - оцінювання за зразком

- нагляд за відповідністю - ліцензія

- сертифікат відповідності - знак відповідності

- сертифікат на систему якості підприємства

- атестат виробництва

Завдання 3. Вивчити основні принципи, структуру та правила Української державної системи сертифікації продукції - Системи сертифікації УкрСЕПРО (на основі ДСТУ3410 – 96 "Система сертифікації УкрСЕПРО. Основні положення").

Занотувати:

- основні положення;

- структурну схему сертифікації УкрСЕПРО;

- визначити та записати основні функції, які виконують відповідні структурні підрозділи Системи;

- ознайомитися з розподілом відповідальності, який діє в Системі;

- іншими аспектами її функціонування.

Контрольні питання

1. Які документи (законодавчі та нормативні акти) регламентують проведення сертифікаційних заходів?

2. Що таке "сертифікація товару" та "сертифікація систем якості"?

3. Яка структура Системи сертифікації?

4. Дайте визначення понять "атестація виробництва", "акредитація", "випробувальні лабораторії", "сертифікат та знак відповідності".

5. Яка сутність підтвердження відповідності у законодавчо регульованій і законодавчо нерегульованій сфері, у чому їх специфічні відмінності?

6. Які напрями діяльності спеціально уповноваженого органу державної влади щодо підтвердження відповідності?

7. Які міжнародні відносини у сфері сертифікації?

8. Які основні положення та структурна схема системи сертифікації УкрСЕПРО?

9. Які функції системи УкрСЕПРО?

10.Назвіть мету, функції та межу повноважень Держспоживстандарту щодо сертифікації.

11.Які права Держспоживстандарту України з питань сертифікації?

 


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Вивчення нового матеріалу
  3. II. Вивчення нового матеріалу
  4. II. Вивчення нового матеріалу
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 866

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Спеціалізовані установи системи ООН в системі міжнародних економічних організацій | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.