2) Як називаються числа при додаванні (відніманні)?
3) Назвіть закони додавання.
4) Сформулюйте властивість дії додавання, яку отримаємо з переставного і сполучного законів. (Доданки можна переставляти і брати їх у дужки будь-яким чином.)
5) Які з поданих задач розв'язуються дією додавання?
а) Маса дині 2 кг, а маса кавуна — на 6 кг більша. Знайти масу кавуна.
б) Перше число а, друге в. На скільки перше число більше, ніж друге?
в) Після того, як Оленка віддала братикові 8 цукерок, в неї залишилося ще 6 цукерок. Скільки цукерок було в Оленки спочатку?
г) Від смужки відрізали 10 м, а потім ще 5 м. Скільки всього метрів відрізали?
6) Які з поданих задач розв'язуються дією віднімання?
а) Із 100 кг пшениці намололи 80 кг борошна, а решта були висівки. Скільки кілограмів висівок було з 100 кг пшениці?
б) У магазині було а кг бананів. За день продали в кг бананів. Скільки кілограмів бананів залишилося в магазині?
в) Після того, як робітники відремонтували 100 м дороги, їм залишилося відремонтувати ще 300 м. Скільки метрів шосе потрібно було відремонтувати?
III. Розвиток математичних знань.
1. 10809 + 8176 : 28 • 43 = 23365
2. 131763 – 128214 + (527429 – 518640) = 12338.
IV. Підсумок уроку.
— Які дії ми повторили сьогодні?
— Якою є дія віднімання щодо дії додавання?
№ уроку_______ Дата_________
Тема. Множення. Закони множення.
Мета. Повторити і закріпити знання учнів про дію множення. Удосконалювати вміння учнів застосовувати закони множення у ході обчислень.