Використовуючи переставний і сполучний закони дії множення, знаходять добуток чисел виду 32 • 200 усно. Для цього кругле число 200 подаємо у вигляді добутку одноцифрового числа 2 і розрядного числа 100.
32 • (2 • 100).
Використаємо сполучний закон дії множення:
(32 • 2) • 100.
Одержимо 64 • 100 = 6400.
Під час письмового множення 32 на 200 кругле число підписують під першим множником так, щоб цифра, відмінна від нуля, була підписана під останньою цифрою першого множника.
32 Í 200 = 6400
2. Закріплення вивченого матеріалу.
У вправі 711 учні перевіряють, чи правильно підписані числа і виконані обчислення.
Вправу 712 учні виконують із записом на дошці.
У вправі 714 перші два вирази учні виконують коментовано, решта -а самостійно з наступною перевіркою.
Перед розв'язанням рівнянь завдання 714 повторити правила знаходження невідомого діленого, зменшуваного, доданка.
На дошці троє учнів розв'язують ці рівняння. Потім учні класу звіряють свої записи із записами на дошці.
(Відповідь: 12500, 525, 475.)
ІІІ. Розвиток математичних знань.
1. Робота над задачами.
1) Задача 715.
Короткий запис.
Маса 1 мішка
Кількість мішків
Загальна маса
Ніф-Ніф
Наф-Наф
Нуф-Нуф
однакова
? кг
300 кг
Учні складають план розв'язування задачі колективно, розв'язання задачі записують в зошитах самостійно. (Відповідь: 60 кг.)
2) Задача 716.
Учні з високим рівнем знань розв'язують задачу самостійно. Решта учнів працюють під керівництвом учителя.