3. Розв'язування задач на знаходження дробу від числа і числа за його дробом.
Задача 1. У класі 42 учні. всіх учнів класу — відмінники. Скільки відмінників в цьому класі? (7 відмінників.)
Задача 2. У класі 8 відмінників, що становить всіх учнів. Скільки всього учнів у класі? (32 учні.)
Порівнюючи ці задачі, учні роблять висновок, що в першій задачі знаходили частину числа, а в другій — число за його частиною. Можна до цих задач зробити схему у вигляді відрізків.
6. Задачу 645 учні з високим рівнем знань розв'язують самостійно.
З рештою учнів учитель виконує короткий запис задачі, потім діти з'ясовують план розв'язування задачі.
Після обчислення вчитель запитує, як зміниться відповідь, якщо в умові замінити на ; ; . (Сума зменшиться за рахунок зменшення першого доданка. 240 : 4 + 420 : 6 = 130 (кв.).)