МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Загальні відомості про контрольно – вимірювальні прилади автомобілівКонтрольно – вимірювальні прилади та інформаційні системи призначені для контролю за режимом руху і технічним станом автомобіля, а також за виникненням аварійних режимів у системах та передачі інформації водію про стан і режими роботи механізмів, систем і агрегатів машини. Автомобільні контрольно – вимірювальні прилади за способом відображення інформації, яку вони дають водієві, поділяють на покажчики і сигналізатори. Покажчики мають шкалу і стрілку. Щоб оцінити вимірювану величину, водій повинен на якийсь час відвернути свою увагу від спостереження за рухом автомобіля, подивитись на шкалу приладу й усвідомити його покази. Сигналізатори реагують на одне (мінімально чи максимально допустиме) значення вимірюваного параметра й інформують про це світловим ( іноді звуковим) сигналом. Сигналізатор менше відволікає увагу водія від процесу керування автомобілем, однак має меншу інформативність. До автомобільних приладів, ураховуючи умови їх роботи на автомобілі, ставляться жорсткі вимоги: · прилади повинні витримувати вібраційні та ударні навантаження; · працювати при температурі навколишнього середовища від – 45 ° до + 80 ° С; · не збільшувати похибки при зміні напруги живлення в межах 10...16 В (при номінальній 12 В) і зміні барометричного тиску в межах 86,4...106,– 4 кПа. За будовою автомобільні прилади поділяються на електричні й механічні. Електричні прилади живляться від електричної мережі автомобіля. Механічні дають покази, використовуючи енергію вимірюваного середовища (наприклад, манометри для вимірювання тиску в системі мащення). Перевагою електричних приладів є простота передачі сигналу з місця контролю до місця спостереження. Електричний контрольно – вимірювальний прилад (покажчик) складається з датчика і приймача, з’єднаних між собою проводами для передавання сигналу (рис. 11. 7.). У місці контролю встановлюють датчик 1 приладу, а в місці спостереження – приймач 2. Датчик має звичайно крім чутливого елемента 3, що вимірює контрольований параметр (вхідний сигнал), який - небудь перетворювач 4 сигналу в електричну величину, яка передається чутливому елементу 5 приймача. Сигнал, що надійшов у приймач, перетворюється в переміщення стрілки і на шкалі маємо значення контрольованого параметра. В сигналізаторах приймачем є сигнальна лампа.
Рис. 11. 7. Структурна схема контрольно – вимірювального приладу (покажчика): 1 – датчик; 2 – приймач; 3 – чутливий елемент датчика; 4 – перетворювач сигналу в датчику; 5 – чутливий елемент приймача; 6 – перетворювач сигналу в приймачі; 7 – шкала показів приймача
Розміщення приладів на автомобілі на автомобілі має бути підпорядковане рекомендаціям інженерної психології і відповідати естетичному оформленню кузова або кабіни автомобіля. Прилади і сигналізатори не повинні віддзеркалюватись на вітровому склі автомобіля і не мати відображень від стекол приладів. Контрольно - вимірювальні прилади не повинні створювати перешкод засобам зв’язку, радіо й телебачення, встановленим на автомобілі. За призначенням усі контрольно – вимірювальні прилади поділяють на такі групи: вимірювання температури (покажчики температури); вимірювання тиску (покажчики тиску); вимірювання рівня палива (покажчики рівня); контролю зарядного режиму акумуляторної батареї (покажчики струму і напруги); вимірювання швидкості автомобіля і пройденого шляху (спідометри); вимірювання частоти обертання (тахометри); вибору економного витрачання палива (економетри); неперервного вимірювання і реєстрації швидкості руху автомобіля, пройденого шляху і витрати палива (тахографи). Вартість приладів від загальної вартості автомобіля незначна, проте вартість агрегатів, стан яких контролюється приладами і дає можливість не допустити їх виходу з ладу, в сотні разів перевищує вартість приладів. Останнім часом розвивається так звана бортова система контролю ( БСК ), на яку покладаються функції попередження водія про необхідність вжиття додаткових заходів з технічного обслуговування і до якої входять автоматичний контроль за рівнем гальмівної рідини, експлуатаційним станом гальмівних колодок, фільтрів, справністю ламп світлоосвітлювальних приладів тощо. Відповідно до чинних міжнародних вимог (СТ СЕВ 4462 – 83 і СТ СЕВ 5076 – 85), символи для позначення органів керування рухом, робочими органами й пристроями, допоміжним обладнанням, а також засобів інформації стандартизовані і використовуються на панелі щитка приладів, дисплеях чи безпосередньо на органах керування в кабіні водія.
Рис. 11. 8. Символи контрольно – вимірювальних приладів і сигналізації: 1 – тиск оливи в двигуні; 2 – увага, аварійний стан; 3 – тиск палива в двигуні; 4 – тиск мастила в трансмісії; 5 – час: години, хвилини, секунди; 6 – тиск оливи в гідротрансформаторі; 7 – температура мастила в трансмісії; 8 – мотолічильник; 9 – тиск оливи в гідросистемі начіпного механізму; 10 - тиск мастила в гідросистемі начіпного механізму; 11 – аварійний стан двигуна; 12 – тиск оливи в турбокомпресорі; 13 – тиск охолоджувальної рідини; 14 – температура двигуна; 15 – тиск рідини в гальмівній системі; 16 – температура охолоджувальної рідини; 17 – температура мастила в двигуні; 18 – тиск повітря у пневмосистемі; 19 – тахоспідометр; 20 – рівень охолоджувальної рідини; 21 – аварійний стан трансмісії.
Рис. 11. 9. Класифікація контрольно – вимірювальних приладів.
Читайте також:
|
||||||||
|