МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вступ. Економічна теорія як наукаМіністерство освіти і науки україни національний університет “львівська політехніка”
МЕТОДИЧНІ рекомендації До вивчення дисципліни “Основи економічної теорії” Для студентів технічних спеціальностей Затверджено на засіданні кафедри теоретичної економіки та економіки України протокол № 11 від “10” квітня 2002 р.
ЛЬВІВ - 2002
Методичні рекомендації до вивчення дисципліни “Основи економічної теорії” для студентів технічних спеціальностей / Укл. В.Д.Козяк, П.І.Стецюк, С.С.Саталкін - Львів: НУ”ЛП”, 2002. - 27 с.
Укладачі: Козяк В.Д., канд.екон.наук, доц. Стецюк П.І., канд.екон.наук, доц. Саталкін С.С., канд.екон.наук, доц.
Відповідальний за випуск: Тивончук І.О., д-р.екон.наук, проф.
Рецензенти: Поплавська Ж.В., д-р.екон.наук, проф. Вознюк І.П., канд.екон.наук, доц.
Тема 1 Вступ. Економічна теорія як наука 1. Виникнення економічної науки, її історичний розвиток та предмет. Економічні категорії та економічні закони. 2. Метод економічної теорії. 3. Економічна теорія і економічна політика.
Економічна теорія – це наука про те, як люди і суспільства в цілому вибирають спосіб використання обмежених ресурсів для того, щоб виготовити різноманітні товари та послуги і розділити їх для споживання серед людей зараз або в майбутньому. Завданням економічної теорії є систематизація, тлумачення і узагальнення фактів і виведеня принципів, теорій чи законів. Принципи, теорії, чи закони – це змістовні твердження, виведені з фактів. Економічні закони відображають стійкі, найбільш суттєві причинно-наслідкові зв’язки в системі економічних відносин. Суть того чи іншого явища розкривається за допомогою економічних категорій. Економічні категорії – це наукові терміни, узагальнюючі поняття, які в абстрактній формі відображають суттєві сторони реальних економічних явищ, процесів та предметів. Економічна теорія використовує два рівні аналізу: макроекономічний і мікроекономічний. Звідси, макроекономіка – це наука, яка досліджує економіку в цілому. Завданням макроекономіки є з’ясування загальної схеми структури економіки і зв’язків між великими агрегатами, що складають економіку в цілому. Мікроекономіка вивчає прийняття рішень та поведінку окремих економічних одиниць і структур, таких як домашні господарства, фірми, ринки окремих благ тощо. Економіка, як і будь-яка наука., досліджуючи свій предмет, використовує певні наукові методи. Метод науки – це сукупність загальних та специфічних принципів, прийомів і засобів дослідження, тобто це шлях, знаряддя і спосіб теоретичного дослідження предмета. Економічна наука використовує такі методи, як індуктивний, дедуктивний, наукової абстракції, аналізу і синтезу, припущення “за інших одинакових умов” тощо. Індукція передбачає перехід від фактів до теорії, від часткового до загального. Дедукція використовує зворотній порядок – від теорії (гіпотези), яка може базуватися на окремих фактах чи інтуїції, – до фактів. Суть методу наукової абстракції полягає в тому, що досліджуючи певний економічний факт чи процес, його швидкоплинні чи другорядні ознаки відділяються від стійких і типових. Припущення “за інших одинакових умов” використовується для того, щоб відокремити сторонні фактори при вивченні певного явища, тобто всі інші змінні, за винятком тих, що в даний момент розглядаються, залишаються незмінними. Економічна наука вирішує як позитивні, так і нормативні проблеми. Позитивна економіка вивчає факти, формулює наукові уявлення про економічну поведінку, намагається описати, пояснити і передбачити рух виробництва, зайнятості, доходів тощо, тобто дослідити фактичний стан економіки. Нормативна економіка містить оцінні судження стосовно того, якою має бути економіка або який конкретний політичний захід слід рекомендувати для розв’язання тієї чи іншої економічної проблеми, грунтуючись на певній економічній теорії чи на певних економічних відносинах. Економічна теорія є основою для проведення економічної політики. Економічна політика – це курс дій, що має на меті скоригувати економічну проблему або запобігти її виникненню. Економічна політика передбачає: · по-перше, чітке визначення цілей; · по-друге, оцінку можливих напрямків здійснення політики; · по-третє, оцінку результатів здійснення заходів.
Тема 2 Читайте також:
|
||||||||
|