Видавництво „Папірус” замовило колективу авторів підручник з основ правознавства для учнів шкіл. У передбачені договором строки рукопис був переданий у видавництво, і підручник вийшов з друку. Проте видавництво відмовлялося від виплати гонорарів, посилаючись на те, що ціна реалізації одного підручника є нижчою від його собівартості (оскільки підручник призначений для учнів) і обсяги реалізації є незначними. Бо ще два видавництва видали такий же підручник.
Дайте правовий аналіз ситуації.
Чи правомірна аргументація видавництва?
В який спосіб можна захистити права авторів?
Задача 5
Гр.Х., автор зареєстрованого товарного знаку, видав ліцензію на його використання ВАТ „Л”, яке займалося пошиттям дитячого одягу. Через деякий час представники ВАТ „Л” виявили, що під таким же товарним знаком випускає кондитерські вироби ТзОВ „Р”. ВАТ „Л” звернулося до ТзОВ „Р” з вимогою про відшкодування збитків, завданих неправомірним використанням товарного знаку. Як з’ясувалося, придбало у гр.Х. права на товарний знак на підставі ліцензійного договору. До справи був залучений гр.Х., який пояснив, що справді видав дві ліцензії на використання товарного знаку. У жодній з них не зазначено, що товарний знак надається у виключне користування. Фірми знаходяться в різних регіонах і є різнопрофільними за видами діяльності.
Які права авторів товарних знаків?
Які види ліцензії можуть видавитися на користування товарними знаками?
Які можливі варіанти вирішення спору в даній ситуації?
Проаналізуйте поняття „товарний знак” і „торгівельна марка”.(Див. Закон України від 15 грудня 1993 року “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”, гл.44 Цивільного кодексу України, гл.16 Господарського кодексу України).