Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лабораторне заняття 6


Прикладні аспекти ландшафтознавства.

Аналіз рекреаційних ресурсів та умов лісових ландшафтів
(на прикладі П’ятничанського лісу)

Мета: навчити студентів проводити оцінку рекреаційних умов та ресурсів лісових ландшафтів, використовуючи літературних та експедиційних методи досліджень.

Необхідні матеріали: топографічна (гіпсометрична) карта П’ятничанського лісу, карта рослинності П’ятничанського лісу, таксаційний опис, ландшафтна карта-гіпотеза, калька, кольорові олівці, лінійка, циркуль.

Р

екреаційний аналіз лісових ландшафтів — важкий і не однозначний, вимагає врахування психологічних аспектів і часто пов’язаний з проблемою оцінки впливу природних ресурсів на здоров’я людини.

Преображенський В.С. звертає увагу на два недоліки, що зустрічаються при оцінці лісових комплексів для рекреації. Перший підхід, який він назвав дилетантським, полягає у надмірному спрощенні оцінки, яка базується лише на особистому досвіді, другий — технічний, призводить до без критичного прийняття існуючих нормативів, які неодноразово впроваджувались теоретично з цілковитою відсутністю емпіричних знань.

Для проведення аналізу якісної оцінки необхідно враховувати ряд принципів — ландшафтні комплекси самі по собі не мають певної цінності, отримують її лише при взаємодії з певним об’єктом. До визначення придатності території для використання можуть бути різні підходи:

· рекреаційний (стимульований через постійне збільшення вимог мешканців міст до відпочинку поза урбанізованими територіями);

· туристичний (полягає у трактуванні рекреаційних умов в економічних категоріях);

· охоронний (виникає з факту, що рекреанти відвідують території, що вимагають охорони і для яких інтенсивна рекреація створює істотну загрозу).

Задача аналізу та оцінки складається з визначення рівня придатності комплексу для рекреації. Продуктом такого аналізу є: таблиці, тексти, карти. Такий підхід було застосовано у роботах Біксея П.М. (1976); Дорфмана Л.Р., Раковської Е.М. (1976), Галамбоша (1981), Счастної І.Ч. (1987), Сорокіної Н.С. (1988).

У роботі Марцинкевич Г.І., Кліценова Н.К., Мотузко А.Н. (1986) створено проект організації лісового комплексу з домінуючою рекреаційною функцією. Проект включав 3 етапи:

· перший — картографування комплексу;

· другий — оцінка лісового комплексу для відпочинку;

· третій — виділення територій з різним рекреаційним призначенням.

У проекті враховано також специфіку форм відпочинку, комунікаційну доступність, господарське освоєння.

Зміст аналізу і оцінки територій, призначених для відпочинку населення, передбачає наявність об’єкту і критеріїв, взаємопов’язаних один з одним.

Як зазначено, при визначенні придатності території для рекреації проводять аналіз природних передумов лісових комплексів в сучасному і перспективному стані, що є об’єктом аналізу.

Оцінюється характер лісового покриву, різноманітність форм рельєфу, кліматичні умови, поверхневі води і додаткові чинники, до яких віднесено території ландшафтних комплексів взятих під охорону, мінеральні джерела, пам’ятки природи та інші.

Вибір критеріїв оцінки території для відпочинку має ряд аспектів:

· оцінюється вплив середовища на організм людини;

· раціональність організації відпочинку на даній території (обумовлена, як природними, так і соціальними умовами й факторами);

· вплив людини на середовище.

Для першого аспекту важливі просторові якості середовища, що створюють більшу чи меншу комфортність умов відпочинку.

Для другого — особливо важливою є часова характеристика — тривалість цих умов протягом року, обмежуюча економічну доцільність використання території для будь-якого виду відпочинку. Найчастіше виділяють 2 сезони. Тривалість зимового сезону уособлюється з періодом залягання снігового покриву, натомість літній сезон — визначається на основі фенологічних даних. Початок окреслює термін зацвітання бузку, а кінець — пожовтіння листя берези. Для третього аспекту найважливішим є стійкість середовища до рекреаційних навантажень.


Читайте також:

  1. II. Навчальні цілі заняття
  2. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  3. III. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  4. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  5. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  6. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  7. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  8. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  9. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  10. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  11. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  12. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ




Переглядів: 588

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
П’ятничанського лісу. | Практичні завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.