Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Семінар 2

У першомупитанні з’ясуйте внутрішньополітичне становище Української Народної Республіки взимку-навесні 1919 р. Охарактеризуйте законотворчу діяльність уряду УНР у вказаний період. У чому її суперечливість? Чи була земельна політика Директорії альтернативою більшовицьким гаслам щодо вирішення аграрного питання? Закон про землю від 8січня 1919 p. Порівняйте запропоновані шляхи вирішення аграрного питання Директорією, Центральною Радою та Раднаркомом Росії (“Діаграми Вена”, див. додаток 4). Поміркуйте, чому промислова й робітнича політика не мала практичного характеру. Проаналізуйте перетворення у фінансовій сфері.

Розкрийте особливості лютневої кризи уряду УНР. Чому концепція діяльності уряду С.Остапенка від самого початку була нежиттєздатною? 14 лютого уряд ухвалив тимчасовий закон “Про порядок внесення й затвердження законів в Українській Народній Республіці” (дайте характеристику).

Проаналізуйте військово-політичну обстановку взимку-навесні 1919 р. Висвітліть заходи Директорії у галузі обороноздатності та військового будівництва. Назвіть причини воєнних невдач УНР. Охарактеризуйте угоду делегатів УНР і представників французького військового командування від 14 березня 1919 р. Чому офіційний Париж дезавуював дану угоду? Чи справедливим є твердження П.Христюка про те, що “кабінет Остапенка задубів в обіймах Антанти”? Вкажіть причини зростання прорадянських настроїв в Україні взимку – весною 1919 р. Які наслідки мало загравання уряду УНР з більшовицьким режимом? Прокоментуйте приповідку “У вагоні Директорія, під вагоном – територія”.

Охарактеризуйте перманентні інтриги і заколоти проти державного керівництва. “Комітет охорони республіки” як опозиція до Директорії. Вкажіть причини заміни кабінету С.Остапенка на новий уряд під проводом Б.Матроса. Політичний портрет Б.Мартоса. Дайте оцінку новому курсу урядової політики. Чому не вдалося об’єднати національні сили в єдиний фронт? З’ясуйте причини заколоту очолюваного Оскілком, його наслідки.

Висвітліть організаційно-політичні акції в УНР у травні 1919 р. Прокоментуйте рішення уряду від 9 травня 1919 р. про обрання С.Петлюри Головою Директорії. Вкажіть наслідки зустрічі 21 травня у Парижі членів Найвищої Ради з українською делегацією очолюваною Г.Сидоренком. Охарактеризуйте українсько-польські переговори весною 1919 р. Проаналізуйте наступ польської армії генерала Галлера, сформованої у Франції для боротьби з більшовиками, проти військ УНР у північно-західній Волині. Визначте військові і геополітичні чинники поразки армії УНР в травні-червні 1919 р. Перехід Директорії і уряду УНР із залишками армії на територію ЗОУНР. Висвітліть дезорганізацію виробництва й загальний економічний спад. Проаналізуйте спробу державного перевороту на чолі з П.Болбочаном.

Розпочинаючи розгляд другогопитання, дайте оцінку тимчасовій угоді про припинення військових дій і встановлення демаркаційної лінії підписаній 20 червня у Львові військовою делегацією УНР і польським командуванням.

З’ясуйте причини загострення конфлікту між Директорією та урядом ЗУНР весною-літом 1919 р. Висвітліть закономірність початку переговорів між УНР і ЗУНР, їх наслідки. Визначте склад уряду І.Мазепи. Політичний портрет І.Мазепи.

Дайте характеристику плану дій об’єднаного українського командування. Дослідіть воєнно-політичне становище в Україні влітку-восени 1919 р. 17 вересня в умовах фактичного державного розвалу С.Петлюра звернувся з відозвою до населення, в якій виклав головні принципи очолюваного ним режиму (проаналізуйте документ). Висвітліть перебіг війни УНР з білогвардійською армією Денікіна. Доведіть, що єдність і неподільність Росії – аксіома в політичній геометрії А.Денікіна. Чому денікінський режим виявився ворожим не лише ідеї самостійності України, але й її автономії у складі федеративної Росії? Чи можна вважати перебування денікінських військ в Україні влітку-восени 1919 р. спробою реваншу російського націоналізму за події, пов’язані з встановленням української державності? Висвітліть боротьбу українських повстанських загонів проти білогвардійських військ. Революційна повстанська армія України (махновців). Політичний портрет Н.Махна.

Назвіть причини короткочасності союзу збройних сил УНР і ЗУНР. Дайте оцінку угоди командувача Української Галицької армії (УГА) М.Тарнавського з головнокомандувачем Півдня Росії А.Денікіним. Висвітліть становище УГА на осінь 1919 р. З’ясуйте причини утворення Червоної української галицької армії (ЧУГА). Проаналізуйте процес переговорів між польською делегацією та українською Надзвичайною місією, очолюваною А.Лівицьким про визнання УНР і про спільні дії у боротьбі з радянською Росією.

Висвітліть Перший Зимовий похід, що тривав понад п’ять місяців. Складіть хронологію перебігу основних подій.

Охарактеризуйте державний устрій України в кін. 1919-1920 рр., висвітлюючи третєпитання. Доведіть, що осінні воєнні дії виявили не лише недостатню підготовку армії, а й загальну слабкість українського державного апарату. Що свідчило про нерозробленість концепції демокра­тичного державотворення в УНР? Дайте оцінку постанові Директорії від 15 листопада 1919 р.: “На час відсутності на території Української Народної Республіки членів Директорії А.Макаренка і Ф.Швеця, Верховне Керування Справами Республіки покладається на Голову Директорії п. Головного Отамана Симона Васильовича Петлюру”. Проаналізуйте рішення наради членів Ради Міністрів та командування Дієвої армії, яка відбувалася 1-6 грудня 1919 р. Кому належали репрезентативні функції верховної влади в УНР з листопада 1919 р. до кінця квітня 1920 р.?

Розкрийте питання законотворчої діяльності УНР в кін. 1919-1920 рр. Дайте характеристику проектам законів “Про тимчасове верховне управління та порядок законодавства в УНР” і “Про Державну народну Раду”, підготовлених комісією О.Саліковського, проекту Конституції, розробленого комісією А.Ніковського. Доведіть або спростуйте висновок про повну узурпацію влади в руках С.Петлюри згідно рішень 21 травня 1920 р. Чи погоджуєтеся ви із спеціалістами з історії права О. і М. Копиленко, які вважають, що законотворчий процес в УНР періоду 1919-1920 рр. не мав чітко визначеної концепції та перспективної стратегії?

Визначте особливості судової влади за часів Директорії. Порівняйте національну політику Центральної Ради, гетьманату і Директорії. Чому російська, польська та єврейська суспільна свідомість у своїй масі виявилася непідготовленою до сприйняття української державності?

Охарактеризуйте негативні і позитивні фактори культурного процесу в період Директорії, використовуючи інтерактивну технологію опрацювання дискусійних питань – “спільний проект” (див. додаток 5.11). Чому Директорія заперечувала і протиставляла свої дії попередній політиці гетьмана Скоропадського? Заповніть таблицю: “Фактори, які впливали на розвиток української культури в 1917-1920 р.”

 

Позитивні Негативні
   

 

Проаналізуйте роль міністра освіти І.Огієнка і міністра мистецтв Д.Антоновича у продовженні процесів українізації. Назвіть діячів літератури і мистецтва, які підтримували Директорію. З’ясуйте причини проголошення 1 січня 1919 р. урядом УНР автокефалії Української православної церкви (УПЦ). Прослідкуйте долю значної частини української інтелігенції, яка з відступом армії УНР опинилася у радянській Україні, Польщі, Німеччині, Чехо-Словаччині.

У четвертому питанні з’ясуйте причини поразки Української національно-демократичної революції (1917-1921 рр.). Визначте здобутки і прорахунки українських урядів, а також історичне значення Української революції. Прокоментуйте твердження Я.Калакури про те, що “спроби реалізації української ідеї в народно-демократичній революції 1917-1920 рр. через відновлення державності України становлять п’ятий етап періодизації національної ідеї. Саме на цьому етапі українська ідея стала дійовим чинником національного відродження і державотворення”. Висвітліть роль української еліти в моделюванні національної державності у 1917-1921 рр. У чому полягала проблема формування території та кордонів України у 1917-1921 рр.? Проаналізуйте процеси утвердження державної символіки в роки Української революції. Чому в період Української революції не було сформовано національної ідеї, яка б могла згуртувати навколо себе всі соціальні верстви тогочасного українського суспільства (застосуйте технологію “дебатів” (див. додаток 5.6)?

Обґрунтуйте висновок історика І.Лисяка-Рудницького: “Українська революція не досягла своєї остаточної мети, але вона внутрішньо переродила суспільство України, вона створила Україну як модерну націю. На цьому фундаменті з того часу розвивається все дальше українське життя”.

 



Читайте також:

  1. Балів – за роботу на семінарському занятті.
  2. Види, завдання та вимоги до проведення практичних(семінарських) занять
  3. Види, завдання та вимоги до проведення практичних(семінарських) занять
  4. Глава 3 Методика виконання студентами завдань з практичних і семінарських занятьта проведення таких занять. Підготовка та проведення змодельованих судових процесів
  5. До семінарських занять з дисципліни
  6. ДО СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
  7. ДО СЕМІНАРСЬКИХ І ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ
  8. Завдання для семінарських занять
  9. Завдання до семінару № 1
  10. Завдання до семінару № 2
  11. Завдання до семінару № 3
  12. Завдання до семінару № 4




Переглядів: 398

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні рекомендації. | Тема Західноукраїнська Народна Республіка (2 год.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.