Еластичність чистого приведеного доходу по нормі дисконтування
Норма дисконтування, %
ЧПД
∂ ЧПД
∂ ЧПД / ЧПД, %
Еластичність
Продовження табл. 9.2
Треба проаналізувати відповідно формулам (9.2) і (9.3) чутливість досліджуваного інвестиційного проекту щодо компонентів грошового потоку. Якщо вони змінюються незалежно, то похідні чисельно дорівнюватимуть коефіцієнтам дисконтування. Так, для норми дисконтування 5% вони становитимуть 0,952 і 0,907 для першого і другого компонентів відповідно.
Отже,різні умови реалізації інвестиційного проекту неоднаково впливають на ризик отримання несприятливого результату при його здійсненні.
Виконати завдання, що винесені на самопідготовку
Рекомендована література: [31, c.215-226], [32, c.158-163], [33, c. 321-357].
Практичне заняття № 15-16 (4 год.)
Тема 10. Методичні засади кількісного аналізу ризику.
Мета: застосувати методи кількісного аналізу ризику у різних ситуаціях підприємницької діяльності
Після опрацювання теми студент повинен:
1) знати:
а)зміст наступних економічних категорій:
Кількісний наліз ризику, статистичний метод, середня величина, середнє очікуване значення, дисперсія, середньоквадратичне відхилення, коефіцієнт варіації, експертна оцінка ризику, аналітичний метод оцінювання ризику, метод аналогій, аналіз чутливості, дерево рішень, декомпозиція.
б) відповіді на наступні питання:
10.1 Загальна характеристика кількісних методів аналізу ризику.
10.2. Статистичний метод в оцінюванні ризику.
10.3. Метод експертних оцінок в оцінюванні ризику.
10.4. Аналітичний метод оцінювання ризику.
10.5. Метод аналогій в оцінюванні ризику.
2) вміти:
а)розраховувати проектно-практичні роботи
№1. Побудова дерева рішень в підприємницькій діяльності
Умова роботи.
Підприємство планує виходити на новий ринок збуту. У разі успіху буде одержано додатковий прибуток 40 тис. грн., за невдачі – 18 тис. грн. За оцінками менеджерів підприємства, імовірність успіху становить 0,75. За додатковою інформацією, підприємство може звернутися до консультанта (вартість послуги 1,5 тис. грн.). якщо рекомендація консультанта буде позитивною, то імовірність успіху зросте до 0,9; якщо негативною – знизиться до 0,2. чи варто підприємству звертатися до консультанта і завойовувати новий ринок збуту?