Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методика розв’язання.

Заповнюємо табличні дані використовуючи формули:

ТС = VC + FC (10.1)

Pr = TR – ТС (10.2)

r = (Pr · 100) / ТС (10.3)

Спочатку аналізу співставляється рівень рентабельності підприємства із середньогалузевим рівнем рентабельності. Якщо показник рентабельності недостатньо високий, необхідно провести факторний аналіз прибутковості традиційними методами, з метою виявлення кількісної оцінки впливу елементів господарського механізму на чистий фінансовий результат.

Якщо рівень рентабельності перевищує середньогалузейвий його рівень, то можна говорити про отримання надприбутку. Внаслідок цього виникає можливість резерву підвищення конкурентноздатності підприємства, оскільки воно може знижувати ціну продажу або покращити якість товару за рахунок підвищення собівартості до середньогалузевого рівня рентабельності.

rср. = ((TRср. – ТСср.) · 100) / ТСср. (10.4)

ср. – показник розрахований в середньому за період з 2008 по 2012 роки;

rср. – середньогалузевий рівень рентабельності, %.

середньогалузевий рівень рентабельності

 
 


Рис. 10. 1. Динаміка рівня рентабельності виробництва підприємства

 

Дивлячись на рис. 1 можна сказати, що у 2012 році рівень рентабельності виробництва на підприємстві був значно вищим за середньогалузевий рівень рентабельності. Таким чином, фірма отримує надприбутки і на перспективу (на 2013 рік) повинна обирати стратегію підвищення конкурентоспроможності власного виробництва.

Для цього необхідно визначити обсяг витрат 2013 року, при якому величина чистого прибутку буде не нижче 2012 року, а рентабельність дорівнюватиме середньогалузевому її рівню:

СС = (Pr · 100) / rср. (10.5)

Перспективний обсяг товарообігу дорівнюватиме:

TRп = Pr + СС (10.6)

Оскільки постійні витрати не змінюють свого значення, то умовний обсяг змінних витрат розраховується:

VСу = СС – FC (10.7)

Будь-яка фірма намагатиметься в перспективі підвищити рівень ефективності, тому співвідношення змінних витрат та обсягу продаж повинно лишатися на рівні 2012 року:

УVC = VC / TR (10.8)

Перспективний обсяг витрат складатиме:

VСп = TRп · УVC (10.9)

Внаслідок цього можна розрахувати резерв витрат, які виникнуть при доведенні рентабельності з рівня 2012 року до середньогалузевого рівня:

R = VСу – VСп (10.10)

Відношення перспективного обсягу товарообігу до ціни за одиницю продукції буде дорівнювати перспективній кількості виробленої продукції:

Qп = TRп / Р (10.11)

де Qп – перспективна кількість продукції у натуральному виразі, шт.;

Р - ціна одиниці продукції, грн. (Р = 1600 грн.).

Резерв можливого зниження ціни продажу розраховується за формулою:

АR = R / Qп (10.12)

Перспективна ціна одиниці продукції складатиме:

Рп = Р – АR (10.13)

Правильність розрахунків перевіряється за формулою:

TRп = Pr + FC + VСп + R (10.14)

Висновок. В роботі було проаналізовано наявність фінансових резервів підвищення конкурентоздатності підприємства. У 2013 році перспективний обсяг товарообігу дорівнюватиме тис. грн., перспективний обсяг змінних витрат складатиме тис. грн.. Такі параметри виробництва перевищують параметри виробництва 2012 року по виручці від реалізації на тис. грн. або на %, а по сукупним витратам – на тис. грн. або на %, що забезпечує резерв зниження ціни тис. грн.


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. А) Методика проведення заняття
  3. А) Методика проведення заняття
  4. А) Методика проведення заняття.
  5. А) Методика проведення заняття.
  6. Актуальні проблеми регіональної політики та їх розв’язання.
  7. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  8. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  9. Апаратура та методика проведення газометрії свердловин в процесі буріння
  10. Аудиторський ризик і методика його визначення
  11. Види вправ з лексики й методика їх проведення
  12. Види та жанри образотворчого мистецтва, методика ознайомлення з ними у початковій школі.




Переглядів: 445

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Умова роботи. | Виконати завдання, що винесені на самопідготовку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.