Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Симптомокомплекси тесту ДДЛ

 

Симптомокомплекс Симптом Бал
Незахищеність 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Малюнок в самому центрі листка. Малюнок в верхньому кутку листка. Дім, дерево — з самого краю Малюнок знизу листка. Багато другорядних деталей. Дерево на горі. Дуже підкреслене коріння. Непропорційно довгі руки. Широко розставлені ноги. Інші можливі ознаки 0, 1, 2, 3 0, 1, 2, 3 0, 1, 2 0, 1, 2, 3 0, 1, 2, 3 0, 1 0, 1 0, 1 0, 1
Тривожність 1. Хмари 0, 1, 2, 3
2. Виділення окремих деталей 0, 1
3. Обмеження простору 0, 1, 2, 3
4. Штрихування 0, 1, 2, 3
5. Лінія із сильним натиском 0, 1
6. Багато витирання 0, 1, 2, 3
7. Мертве дерево, хвора людина 0, 2
8. Підкреслена лінія основи 0, 1, 2, 3
9. Товста лінія фундаменту дому 0, 2
10. Інтенсивно замальоване волосся 0, 1
11. Інші можливі ознаки  
Недовір'я до себе 1. Дуже слабка лінія малюнка 0, 2
2. Будинок скраю листка 0, 1, 2, 3
3. Слабка лінія стовбура 0, 1
4. Дуже маленькі двері 0, 1
5. Самовиправдовуючі висловлювання, прикривання малюнка рукою 0, 1
6. Інші можливі ознаки  
Почуття неповноцінності 1. Малюнок дуже маленький 0, 1, 2, 3
2. Відсутні руки, ноги 0, 2
3. Руки за спиною 0, 1
4. Непропорційно короткі руки 0, 1
5. Непропорційно вузькі плечі 0, 1
6. Непропорційно велика система віток 0, 1
7. Гниле дерево 0, 1
8. Інші можливі ознаки  
Ворожість 1. Відсутність вікон 0, 2
2. Двері з великим замком 0, 1
3. Дуже велике дерево 0, 1
4. Дерево з краю листка 0, 1
5. Очі порожні 0, 2
6. Довгі гострі пальці 0, 2
7. Промальовані зуби 0, 1
8. Агресивна позиція людини 0, 2
9. Інші можливі ознаки  
Конфліктність 1. Обмеження простору 0, 1, 2, 3
2. Перспектива знизу (погляд черв'яка) 0, 1, 2, 3
3. Перемалювання об'єкту 0, 2
4. Відмова малювати який-небудь об'єкт 0, 2
5. Дерево як два дерева 0, 2
6. Невідповідність якості одного з малюнків 0, 2
7. Суперечність малюнка і висловлювання 0, 1
8. Підкреслена талія 0, 1
9. Відсутність комину на даху 0, 1
10. Інші можливі ознаки 0, 1
Труднощі спілкування 1. Відсутність дверей 0, 2
2. Дуже маленькі двері 0, 1
3. Відсутність вікон 0, 2
4. Вікна без рам 0, 1
5. Дуже закриті вікна 0, 1
6. Виділене обличчя 0, 1
7. Обличчя намальоване останнім 0, 1
8. Відсутність основних деталей обличчя 0, 2
9. Людина, намальована схематично, з палочок 0, 2
10. Дім, людина в профіль 0, 1
11. Двері без ручки 0, 1
12. Рука в захисній позиції 0, 1
13. Висловлювання про намальовану людину як про самотню, без друзів 0, 1
   
14. Інші можливі ознаки  
Депресивність 1. Розміщення малюнку внизу листка 0, 1, 2, 3
2. Вид дерева або будинку зверху 0, 1
3. 4. Лінія основи йде вниз Лінія слабне в процесі малювання 0, 1 0, 2
5. Сильна втомлюваність після малювання 0,2

 

Кожний симптомокомплекс складається з ряду показників, які оцінюються балами. Якщо показник відсутній, ставиться 0 у всіх випадках, присутність деяких ознак оцінюєть­ся в залежності від ступеня вираженості. Так, наявність хмар на одному малюнку — 1 бал, на двох — 2, а на всіх трьох — 3 (симптомокомплекс «тривожність»). При наявності більшості ознак ставиться 1 або 2 бали — в залежності від значущості даної ознаки в інтерпретації окремого малюнка або всіх малюнків тесту. Наприклад, відсутність основних деталей обличчя (очей, носа або рота) — 2 бали (симптомокомплекс «Труднощі спілкуван­ня»). Вираженість симптомокомплексу показує сума балів всіх показників даного симптомокомплексу.

Інтерпретувати малюнки будинку, дерева, людини можна тільки тоді, коли людина намалювала їх у стандартній тестовій ситуації.

Необхідно пам'ятати, що при інтерпретації тесту необхідно виходити з цілісності усіх малюнків. Наявність лише однієї ознаки не свідчить про наявність певної психологічної особливості. Іноді гіпотези інтерпретації можна перевірити в бесіді з обстежуваним.

Слід зазначити також, що тест «Дім — Дерево — Людина» може показати, яка основна проблема обстежуваного: емоційна чи в сфері інтелектуального розвитку. Якщо дитина малює помітно гірше, ніж її ровесники, якщо на малюнках погана перспектива, неадекватні пропорції, відсутні основні деталі об'єктів, які малюються, якщо якість пога­на у всіх трьох малюнках, тоді можна думати про можливі відставання розумового розви­тку. Якщо ж серед малюнків лише один виділяється поганою якістю, можна припустити, що він викликає найяскравішу емоційну реакцію дитини.

Рекомендована література:

1. Використання психометричних тестів у соціальній роботі [Текст] // Соціальний працівник. — 2007. — № 20. — С. 9-31

2. Використання психометричних тестів у соціальній роботі [Текст] // Соціальний працівник. — 2007. — № 21. — С. 2-32

3. Соціальна робота в Україні: Теорія та практика: посібник для підвищення кваліфікації психологів центрів соціальних служб для молоді [Текст]. — 5-а частина / За ред. А. Я. Ходорчук. — К.: ДЦССМ, 2003. — 264 с. [с. 94-103]



Читайте також:

  1. Unit-тестування
  2. Автоматизоване тестування
  3. Алгоритм тесту Дарбіна - Уотсона
  4. Визначення норм для тесту
  5. Використання осцилографа при тестуванні моніторів
  6. Відповіді тесту на схильність до ризику.
  7. Графологія - наука про почерк. За почерком можна визначити певні риси характеру людини. Умова проведення тесту: писати слід звичним почерком на нелінованому аркуші.
  8. Для детального тестування
  9. ЕКСПЕРИМЕНТ (ТЕСТУВАННЯ)
  10. Експрес-тестування
  11. Етап тестування
  12. Завдання до самотестування і атестації




Переглядів: 787

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інтерпретація малюнків за симптомокомплексами | Практична робота № 24. Резюме

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.