МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ГЛОСАРІЙАграрна політика держави — курс та система заходів, спрямованих на інтенсивний розвиток продуктивних сил села, на вдосконалення або докорінну зміну існуючих там форм власності, на поліпшення умов життя та побуту жителів села, на забезпечення сировиною промисловості та ін. Аграрна реформа — якісне перетворення аграрних відносин або відносин власності у сільському господарстві. З погляду юридичної власності, аграрна реформа означає якісні перетворення системи землеволодіння і землекористування. Агробізнес — вид підприємницької діяльності у галузях виробництва сільськогосподарської продукції, засобів виробництва для сільського господарства, зберігання сільськогосподарської продукції, її транспортування, переробки і доведення до споживача. Агропромисловий комплекс — сукупність галузей народного господарства, зайнятих виробництвом, переробкою, збереженням і доведенням до споживача сільськогосподарської продукції. До складу АПК входять три основні сфери: а) виробництво засобів виробництва для сільського господарства та його виробничого обслуговування; б) власне сільське господарство; в) заготівля, переробка, збереження, транспортування і збут сільськогосподарської продукції. Акціонерне товариство (АТ) — основна форма організації великих та частини середніх підприємств, капітал яких формується шляхом продажу акцій та інших цінних паперів. Покупці акцій стають пайовиками АТ, а покупці облігацій — його кредиторами. Кошти, отримані в результаті випуску і продажу акцій, формують власний капітал АТ. Він може збільшуватись шляхом наступних випусків акцій та вкладення частини прибутку в розширення виробництва. З прибутку власникам акцій щорічно виплачують дивіденди. Перед тим певна частина прибутку АТ витрачається на оплату податків державі, зарплату персоналові, поповнення резервного фонду тощо. Кошти, отримані АТ від випуску і продажу облігацій, становлять його позичковий капітал, а власникам облігацій щорічно виплачується твердий процент. АТ поділяються на два основних типи: відкриті (публічні) та закриті. Акціонерний капітал — кошти акціонерного товариства, утворені шляхом об’єднання багатьох індивідуальних капіталів, розширення масштабів акціонерної компанії завдяки капіталізації частини прибутку, а також залучення частини коштів вкладників через механізм продажу акцій та облігацій. Акція (від фр. асііоп — цінний папір, від лат. асііо — розпорядження, дозвіл, претензія) — вид цінного папера без встановленого строку обігу, який свідчить про пайову участь у статутному фонді акціонерного товариства. Базисна величина — величина показника, з яким порівнюється будь-яка інша (поточна, звітна) величина. Вона є знаменником відношення, базою порівняння чи базовим рівнем. Базисна ціна — попередньо погоджена покупцем і продавцем ціна. Вона є основою для визначення реальної ціни, яка доповнюється скидками і націнками залежно від кон’юнктури ринку, сорту, якості товару та ін. Баланс попиту і пропозиції — сукупність економічних показників, що характеризують співвідношення між товарними ресурсами та платоспроможним попитом на окремі товари. Банк — кредитно-фінансова установа, яка здійснює фінансове посередництво. Залучаючи і нагромаджуючи вільні грошові кошти підприємств, організацій, населення, банки перерозподіляють їх, надаючи кредити. В Україні сформувалася дворівнена банківська система, яка включає в себе Національний банк і комерційні банки. Банківський кредит — тимчасове надання у борг грошових коштів фізичним і юридичним особам. Перед наданням кредиту банки перевіряють кредитоспроможність клієнта. Залежно від певних ознак Б.к. поділяють на внутрішній і міжнародний, виробничий і споживчий. В Україні в умовах дворівненої банківської системи існують кредити НБУ і кредити комерційних банків. Бартер — обмін товарами на безгрошовій основі (натуральний обмін). Бартерна торгівля — товарообмінна операція, в основі якої лежить натуральний товарообмін. Право власності на товар передається без платежу грішми, тобто здійснюється обмін одного або декількох товарів на еквівалентну кількість іншого товару. Бартерні операції в Україні зумовлені, насамперед, інфляцією, нестачею валютних коштів. Бартерні торгові операції підривають стійкість грошової одиниці, тому вони небажані. Бізнес — справа, заняття, підприємництво, економічна діяльність, спрямовані на отримання прибутку. Біржа (від лат. — гаманець) — організаційно оформлений, постійно діючий ринок, на якому здійснюють торгівлю цінними паперами, нерухомістю й оптову торгівлю товарами. Валова продукція — статистичний показник у грошах, що характеризує загальний обсяг виробництва продукції окремими підприємствами, галузями, сферами, регіонами, народним господарством у цілому за певний період часу. Валова продукція підприємства — показник, що характеризує у вартісній формі обсяг виробленої підприємством продукції за певний період часу; частина валового суспільного продукту, створена на підприємстві. Валова продукція сільського господарства — частина валового суспільного продукту, створена у сільському господарстві; обсяг продукції землеробства і тваринництва, виробленої за певний період і вираженої у вартісній, грошовій формах. Включає вартість засобів виробництва, спожитих у процесі сільськогосподарського виробництва, і чисту продукцію сільського господарства. Валовий доход — частина вартості валової продукції підприємства, яка залишається після покриття всіх матеріальних витрат, або новостворена на підприємстві вартість як результат живої праці колективу підприємства. Валовий збір сільськогосподарських культур — показник, що характеризує загальний обсяг продукції землеробства з усієї посівної площі у межах об’єкта обліку (країни, регіону, господарства). Валовий оборот — сумарна вартість усіх видів виробленої продукції незалежно від того, продана вона підприємством чи використана на внутрішні потреби. В.о. характеризує обсяг виробничої діяльності підприємства, а валова продукція відображає у вартісній формі обсяг виробленої продукції. Валовий прибуток — уся сума прибутку підприємства до здійснення платежів і відрахувань; вартісне вираження загального фінансового результату діяльності підприємства. Вертикальна інтеграція — процес органічного поєднання сільськогосподарських галузей (підгалузей) з галузями переробної промисловості, в ході якого забезпечується єдність і безперервність взаємопов’язаних етапів виробництва, транспортування, зберігання і переробки сільськогосподарської продукції. Вертикальна інтеграція розвивається у формі агропромислових підприємств і їхніх об’єднань. Виробничі фонди — сукупність засобів і предметів праці, необхідних для ведення виробництва, виражена у грошовій формі. Виручка від реалізації — грошові кошти, що надійшли до підприємства за реалізовану продукцію, надані послуги, продане майно, цінні папери та ін. Відтворення природних ресурсів — відновлення ресурсів природи в процесі господарського використання їх. Розрізняють невідтворювані, частково відтворювані й невичерпні ресурси. Гнучкість доходу — чутливість продовольчого споживання до підвищення доходів. Чим більш чутливе споживання до зміни доходів, тим вища гнучкість доходу. Демаркетинг — заходи, спрямовані на зниження попиту населення на товари і послуги шляхом підвищення цін, скорочення або припинення рекламування їх. Депресія (від лат. сіергеззо — придушення) — фаза промислового циклу, що настає безпосередньо за фазою кризи. Характеризується припиненням спаду промислового виробництва, перебуванням його переважно в стані застою, уповільненням зростання цін, наростанням банкрутств і обсягів безробіття, відносним надлишком позичкового капіталу і низьким рівнем процента тощо. Державна власність — привласнення державою (як суб’єктом власності) засобів виробництва, робочої сили, частки національного доходу та інших об’єктів власності у різних сферах суспільного відтворення. Д.в. відноситься до колективних форм власності, оскільки її персоніфікатором в умовах тих чи інших економічних систем виступає різний за чисельністю апарат державних чиновників (як правило, вищих) та певною мірою інші верстви і прошарки населення. Дивіденд (від лат. — те, що слід поділити) — доход, одержаний власником акції за рахунок прибутку акціонерного товариства. Дилер (маклер, джоббер) — особа або фірма, яка виступає на біржі від свого імені і здійснює посередницькі торгові операції за власні кошти, на відміну від брокера, який здійснює купівлю і продаж для клієнтів за їхній рахунок. Дослідження товарного ринку — якісний і кількісний аналіз політичних, економічних, науково-технічних, соціальних та інших факторів, які безпосередньо впливають на обсяг і ефективність продажу товару на конкретному ринку, з метою одержання достовірної інформації для прийняття оптимальних рішень щодо розробки програм маркетингу та організації виробничо-комерційної діяльності підприємства-виробника і експортера. Екологічний ефект — зміни умов природного, життєвого середовища (довкілля), кількості та якості природних ресурсів. Такі зміни можуть мати як позитивний, так і негативний характер: поліпшення або погіршення природних життєвих умов, збільшення або зменшення кількості природних ресурсів. Екологічні витрати — сукупність витрат і збитків у сфері природокористування. Е.в. — одне з функціональних понять економічної екології, яке науково реалізує загальноприйнятий у світовій практиці принцип сталого розвитку економічної та екологічної систем. Е.в. складаються з власне витрат і збитків у галузі природокористування. Еколого-економічна ефективність — відношення сумарних економічних витрат до інтегрального еколого-економічного ефекту. Еколого-економічний ефект — алгебраїчна сума традиційного економічного (як правило, позитивного) та екологічного (як позитивного, так і негативного) ефектів у матеріальному виробництві і невиробничій сфері, які досягаються, як правило, в різні проміжки часу, лише в окремих випадках одночасно. Економіка ринкова — економічна система, що базується на індивідуальних формах приватної власності, вільній грі ринкових сил (вільній конкуренції, вільному ціноутворенню, стихійному переливу капіталу тощо). Життєвий рівень населення — економічна категорія, яка характеризує забезпеченість населення матеріальними, духовними благами, ступінь задоволення особистих потреб людей, що виникають на певному етапі розвитку суспільства. Закон Енгеля — закон, який, на думку німецького економіста Ернста Енгеля, виражає залежність частки споживання продуктів харчування від рівня доходів сім’ї: чим бідніша сім’я, тим більша частка витрат повинна бути виділена нею для придбання продуктів харчування. У міру зростання доходів сім’ї питома вага витрат на харчування зменшується, частка витрат на квартиру, світло, одяг, паливо майже не змінюється, а питома вага всіх інших витрат збільшується. Дія цього закону спостерігається в останні роки в Україні. Так, у 1985—1990 рр. сім’ї робітників і службовців витрачали на продукти харчування 30,2—30,9°/. коштів, а у 1991 — 1992 рр. — 68—70%. У розвинутих країнах світу, зокрема у США, витрати середньої сім’ї на харчування становлять близько 20% бюджету. Земелька власність — сукупність виробничих відносин між людьми з приводу привласнення землі як предмета природи, а також створеного сільськогосподарськими працівниками необхідного і додаткового продукту. Земельна власність є одним із найголовніших видів національного багатства. Земельний кадастр — сукупність даних про природний, господарський і правовий стан, якісну характеристику земель (місце- розташування господарства, конфігурація полів, забезпеченість теплом, вологою). До нього входять відомості щодо реєстрації землекористуваня, бонітування, економічна оцінка земель. Земля — головний засіб виробництва в сільському й лісовому господарстві, матеріальна передумова процесу праці, один із його важливих факторів. Інвестиційна політика — комплекс урядових рішень, які визначають основні напрямки використання капітальних вкладень в економіку, різні її сфери та галузі. І.п. визначається станом економіки, основним завданням народного господарства у виробництві, науково-технічному і соціальному розвитку країни. Для України найближчими цілями І.п. є збільшення обсягу капіталовкладень з метою прискореного виходу з економічної кризи. Інфраструктура (від лат. іпіта — нижче, під, зігисіига — будова, взаєморозташування) — комплекс галузей народного господарства, які обслуговують промисловість, сільське господарство. До такого комплексу входять виробнича та невиробнича (або соціальна) інфраструктура. До виробничої інфраструктури належать шосейні дороги, канали, мости, порти, аеродроми, залізничний транспорт, зв’язок, енергопостачання та ін. До соціальної інфраструктури входить житлове та комунальне господарство, підприємства побутового обслуговування, водосховища і водопостачання, енергетичне господарство об’єктів соціального призначення, підприємства торгівлі, заклади освіти, охорони здоров’я, курортно-туристичні зони. Інфраструктура ринкова — система підприємств, організацій та закладів, що обслуговують ринок і допомагають йому функціонувати. Це товарні, фондові й валютні біржі, біржі праці, банки та інші комерційні організації, окремі складові ринку (наприклад, ринок товарів, ринок цінних паперів, ринок праці). Конкурентоспроможність товарів — відповідність товару вимогам ринку, можливість збуту його на конкретному ринку. Її можна визначити, порівнюючи конкурентні товари між собою. Конкурентоспроможність — поняття відносне, тісно пов’язане з ринком та часом продажу (для товару сезонного попиту). Конкуренція (від лат.— зіштовхуватися) — боротьба між товаровиробниками за вигідніші умови виробництва і збуту товарів та послуг, за привласнення найбільших прибутків; механізм стихійного регулювання пропорцій суспільного виробництва.
Кон’юнктура економічна — сукупність умов, ознак, які характеризують становище в економіці країни, у ділових відносинах, в окремих галузях, регіонах, на окремих ринках товарів або у світовому господарстві в цілому за певний період. Може бути стабільною і нестабільною. Кон’юнктура ринку — сукупність умов, ознак, які характеризують співвідношення попиту й пропозиції на товари та послуги. Об’єктами вивчення КР є: динаміка виробництва потужностей у галузі та фірмі; рух замовлень; зміна товарних запасів; співвідношення експортних та імпортних позицій товару; оптові ціни. Кооперативна власність — різновид колективної власності, яка утворюється за рахунок грошових і матеріальних внесків його членів, виробленої ними продукції, доходів, отриманих від її реалізації та іншої діяльності, передбаченої статутом кооперативу. Кооперація (від лат.— співробітництво) — організаційно оформлене добровільне колективне об’єднання власності і (або) праці для досягнення спільних цілей в різних галузях економічної діяльності. Існує в таких формах: об’єднання взаємодопомоги, товариства, артілі. Кооперативні об’єднання розрізняються за сферами діяльності (виробничі, споживчі, постачальницькі, збутові, кредитні, торгові), а також за територіальною ознакою. Кошти кооперації формуються, головним чином, із пайових і членських внесків. Вищий орган кооперативної організації — збори членів, великих кооперативів — збори уповноважених. Кооперування виробництва — форма виробничих зв’язків підприємств, що спільно виготовляють певну продукцію. КВ зумовлюється розвитком спеціалізації підприємств. Лізинг — особливий вид оренди рухомого і нерухомого майна виробничого призначення на підставі відповідного договору між орендодавцем і орендарем. Об’єктами лізингу найчастіше є машини, обладнання, транспортні засоби, споруди виробничого призначення. При лізингу орендодавець зобов’язується надати на певний строк рухоме і нерухоме майно за узгоджену орендну плату разом із ризиком, пов’язаним із правом володіння. Розрізняють фінансовий і оперативний вид лізингу. Лізингова компанія — спеціальна установа, яка здійснює посередницьку діяльність із надання в оренду майна на умовах лізингу. Лізинговий контракт — угода між орендодавцем і орендарем, за якою в тимчасове користування надаються об’єкти рухомого і нерухомого майна. Ліцензія (від лат.— дозвіл, право) — документ, який видають відповідні державні органи окремим особам або організаціям на використання продукції, технології або здійснення певних операцій і видів діяльності. Ліцензування експорту та імпорту — форма державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності і контролю за її суб’єктами. Маркетинг (від англ. — ринок) — управління комерційною діяльністю підприємства на основі інформації про потреби споживачів і відповідності цим потребам товарів та послуг з метою забезпечення їхньої конкурентоспроможності на ринку й отримання максимального прибутку. Маркетингова тактика — формування та реалізація завдань підприємства на ринку щодо кожного товару в конкретний період (короткостроковий) на основі стратегії маркетингу й оцінка поточної ринкової ситуації. Маркетингу стратегія — формування та реалізація довгострокових цілей щодо кожного сегмента ринку і кожного товару для здійснення виробничо-комерційної діяльності відповідно до ринкових умов та можливостей підприємства. Менеджер (від англ. — управитель) — специфічна професія, яка вимагає схильності до підприємницької діяльності, знань у сфері фінансів, ринку, кредиту та грошового обігу, валютних операцій та податкового законодавства. Монополія (від гр. шопо — один і полео — продаю) — великі підприємства, об’єднання підприємств (картелі, синдикати, трести, концерни, конгломерати), які виробляють певну кількість продукції певного виду, завдяки чому обмежують конкуренцію, посідають домінуюче становище на ринку, впливають на процес ціноутворення і отримують високі (монопольні) прибутки. Податки — обов’язкові платежі до бюджету, які здійснюють фізичні та юридичні особи. Приватна власність (від лат. — приватний) — форма власності, суб’єктом якої є окрема людина або сім’я. Існує у двох основних формах: одна базується на власній праці, тобто на праці господаря і членів його сім’ї, друга — на використанні найманої праці. Проміжною між ними є форма власності, за якої працюють господар і члени його сім’ї, а також використовується праця небагатьох найманих працівників. Приватне підприємство — форма підприємницької діяльності, де суб’єктом виступає одна фізична особа, яка несе повну відповідальність перед кредиторами і самостійно керує всіма стадіями виробничої та комерційної діяльності. Прогнозування товарного ринку — перспективна оцінка розвитку ринкової кон’юнктури, можливої зміни ринкових умов з метою врахування їх у діяльності підприємств. Продуктивність праці — ефективність виробничої діяльності людей у процесі створення матеріальних благ і послуг. Вимірюється кількістю продукції або послуг, вироблених працівником за одиницю робочого часу (рік, місяць, тиждень тощо), або кількістю робочого часу, затраченого на виробництво одиниці продукції чи надання послуги. У виробництві будь-якого товару беруть участь жива теперішня та минула праця. Рента (від нім. — віддання назад) — особливий вид відносно стійкого доходу від певних видів власності (землі, нерухомого майна, облігацій). Особливе значення має земельна рента як економічна форма реалізації земельної власності. Причиною існування земельної ренти є монополія на землю як об’єкт господарювання, що зумовлює формування суспільної власності й цін на продукцію, вироблену на гірших землях. Умовами утворення ренти є відмінності у природній родючості грунтів, неоднакова віддаленість їх від ринку збуту сільськогосподарської продукції, баз постачання. Джерело ренти — надлишок додаткового продукту, що утворюється продуктивнішою землеробською працею на кращих земельних ділянках. Ринок — система товарно-грошових відносин, що виникають між продавцем і покупцем, яка включає механізм вільного ціноутворення, вільне підприємництво, що здійснюється на основі економічної самостійності, рівноправності та конкуренції суб’єктів господарювання у боротьбі за споживача. Функціонування ринку підпорядковується законам товарного виробництва — закону вартості, попиту і пропозиції та закону конкуренції. Сегментація ринку — розподіл ринку на окремі частини (сегменти) — група підприємств, товарів, споживачів, яким властиві певні спільні ознаки. Сегментація ринку може здійснюватись різними шляхами, за багатьма ознаками з урахуванням різних факторів. Об’єктами сегментації є споживачі, продукти (вироби та послуги), підприємства (фірми). Сімейний підряд — форма колективного підряду, за якою адміністрація підприємства, господарства укладає договір з колективом, що складається з членів однієї сім’ї. Основна мета, принципи, організаційні й технічні умови сімейного підряду такі ж, як і при нормативному підряді. Поширений переважно у сільському господарстві, будівництві й первинній переробці продукції. Спеціалізація — форма суспільного поділу праці, виражена у поділі старих та формуванні нових галузей суспільного виробництва, а також у поділі праці всередині галузей. Розвиток ринкових відносин, зростання масштабів виробництва, науково-технічний прогрес — найважливіші фактори спеціалізації, характерні для всіх галузей матеріального виробництва і невиробничої сфери. Спілка — товариство з необмеженою кількістю учасників, мета якого — сприяти їхньому промислу чи господарській діяльності засобами колективного виробництва; учасники не несуть особистої відповідальності за її зобов’язання. Товар — продукт праці, виготовлений з метою обміну або продажу. Обмін, а потім і продаж є одним із засобів задоволення тих чи інших потреб суспільства і виникає разом із суспільним поділом праці та економічним відокремленням окремих виробників, які спеціалізуються на виробництві різних продуктів. Обмін продуктами мав певне місце в умовах первіснообщинного способу виробництва, більш поширеним став в умовах рабовласницького та феодального способів, хоча переважаючим у них було натуральне господарство. Товариство відкрите — товариство, засноване на договорі кількох учасників (компаньйонів) з метою підприємницької діяльності, отримання прибутків і використання для цієї мети майна кожного з учасників договору. Товарне виробництво — специфічний тип організації суспільного вироби її цтин, при якому окремі продукти виробляються економічно відокремленими товаровиробниками і для задоволення суспільних потреб необхідні купівля, продаж на ринку цих продукті», що стають товарами. Транснаціональна корпорація — гігантські компанії, які діють у міжнародному масштабі і контролюють значну частку світового виробництва товарів, послуг, процес ціноутворення і привласнення монопольних надприбутків. Управління просуванням товару — методи роботи з дилерами та торгівельними посередниками, способи представлення нових виробів торгівельним організаціям та споживачам. При спілкуванні з дилером та будь-яким іншим торгівельним посередником найбільшу роль відіграє ціна на товари та послуги, визначення частки прибутку, який припадає на їхню долю. Фермер — підприємець у сільському господарстві, власник сільськогосподарського підприємства. Найпоширенішим видом сільськогосподарських підприємств у розвинутих країнах Заходу є сімейна ферма, де виробництво ведеться на власній землі силами членів сім’ї, а під час сезонних робіт використовують і найманих працівників. Фірма— організація, яка веде господарську діяльність. Більшість фірм має у своєму складі одне підприємство, але значна частина фірм володіє і керує кількома підприємствами. Фірми створюються у всіх галузях економіки і з будь-якою формою власності. Форми власності — якісно визначені види економічної власності, які виступають суспільними формами розвитку окремих елементів системи продуктивних сил (засобів праці, предметів праці, людини або робочої сили як її окремого елемента, науки, використовуваних людьми сил природи, інформації та ін.) на тих чи інших ступенях еволюції людства, неоднакових рівнів усуспільнення виробництва і праці та різних економічних умов функціонування певних сфер і галузей виробництва в конкретних історичних умовах. Цільова функція агробізнесу — досягається внаслідок реалізації готової продукції агропромислового виробництва з прибутком. Ціна виробництва — перетворена форма вартості товару, що включає витрати виробництва та середній прибуток, категорія розвинутої ринкової економіки. Ціна землі — капіталізована земельна рента. Земля не створюється людською працею, а тому ціни як такої не має. Проте у ринковій економіці, як й інші рідкісні блага, земля виступає об’єктом купівлі-продажу. Власник землі, продаючи її, по суті, продає право на отримання з неї доходу (ренти). Тому продаж ділянки відбувається лише тоді, коли вилучені за неї кошти при наданні їх у кредит принесуть процент, не нижчий від ренти. Ціна рівноваги — ціна на конкурентному ринку, за якої величини попиту та пропозицій однакові; ціна, за якої ринок “очищається” (відсутність дефіциту чи надлишку товарів та послуг); ціна, яка виявляє тенденції до підвищення чи зниження; ціна, яка означає збіг “ціни продавця” та “ціни покупця”, інтересів виробника та споживача. Графічно ціна рівноваги відповідає точці перетину кривої попиту та кривої пропозиції (точці еквіліуму). Цінні папери — належним чином оформлені документи, що виражають майнові відносини у суспільстві та підтверджують право (“титул”) на певне майно або грошову суму. Ціноутворення — процес обгрунтування, затвердження та перегляду цін і тарифів, визначення їхнього рівня, співвідношення та структури. До ціноутворення відносять також аналіз та прогноз динаміки цін, контроль за дотриманням законодавчих норм у цій галузі.
Читайте також:
|
||||||||
|