Формування національної свідомості і самосвідомості, патріотичне та національне виховання:
| Ä „Мій родовід”;
Ä „Моя матуся”;
Ä „Мій батько”;
Ä „Моя сім’я”;
Ä „Тато, мама і я”;
Ä „Моя родина”;
Ä „Козацький край”;
Ä „Рідний край”;
Ä „Моя країна”;
Ä „Моє село”;
Ä „Це в імені твоїм”;
Ä „Свято нашого роду”;
Ä „Історичні місця України.
|
Ä „Всі ми українці − єдина сім’я”;
Ä „У нас одна батьківщина − рідна наша Україна”;
Ä „Місто Київ − столиця України”;
Ä „Сторінки сімейного альбому”;
Ä „Скарби бабусиної скрині”;
Ä „Золоті руки мого дідуся”;
Ä „Як тебе не любити, Києве мій”;
Ä „Літописна книга мого села”;
|
|
Виховання поваги до конституції, державної символіки:
| Ä „Як слухають Гімн”;
Ä „Наша Батьківщина”;
|
Ä „Чому наш прапор жовто-блакитний”;
Ä „Про що розповідає наш герб”;
Ä „Народна символіка України”;
Ä „Хліб як символ народного добра”;
Ä „Хліб у полі, пекарні, крамниці, на столі”;
Ä „Квіти в українському віночку”;
| Ä „Хліб усьому голова”;
Ä „Мамин рушник”;
Ä „Ой у лузі калина”;
Ä „Без калини нема України”;
Ä „Різдво”;
Ä „Великдень”;
Ä „Свято Івана Купала”;
Ä „Квіткова символіка”.
|
|
Формування високої мовної культури, оволодіння українською мовою:
| Ä „Мамина колискова”;
Ä „А я у гай ходила”;
Ä „Свято Кобзаря”;
Ä „Літературна вітальня”.
|
Ä „Із слова починається людина, із мови починається мій рід”;
|
|
Утвердження принципів загальнолюдської моралі, правди, справедливості, любові до праці:
| Ä „Найближчі нам люди”;
Ä „Рід, родина, рідня”;
Ä „Родовідне дерево”;
Ä „Сімейний календар”;
Ä „Сімейні реліквії”;
Ä „Материнська пісня”;
Ä „Що таке совість”;
Ä „Чарівні слова”;
Ä „Урок милосердя”;
Ä „Правила етикету”;
Ä „Культура поведінки”;
Ä „Про подарунки”;
Ä „Поведінка в гостях”;
Ä „Про злочин і кару”.
|
Ä „Духовні цінності людини”;
Ä „Традиції в моїй сім’ї”;
Ä „Тепло батьківського дому”;
Ä „Про чесність і слухняність”;
Ä „Подорож у світ мудрих думок”;
Ä „Чому ми шануємо старших”;
Ä „Як слід звертатися до старших”;
Ä „У чому виявляється ввічливість”;
Ä „Культура телефонної розмови”;
Ä „Школа − дім, де ми живемо”;
Ä „Веселі правила гарного тону”;
|
|
Формування творчої особистості, формування цивілізованого господаря:
| Ä „Від зернятка до хлібини”;
Ä „Твої трудові обов’язки”;
Ä „Моє та спільне”;
Ä „Робота моїх батьків”;
Ä „Професії моїх батьків”.
|
Ä „Як сорочка у полі виросла”;
Ä „Навчання і праця поруч ідуть”;
Ä „Чи знаєш ти, скільки це коштує”;
|
|
Виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності та культури праці:
| Ä „Закінчи оповідання”;
Ä „Ми тепер учні”;
Ä „Наша школа”;
Ä „Правила для учнів”;
Ä „Що таке „добре” і що таке „погано”.
|
Ä „Для чого людина навчається”;
Ä „Умій учитись щоб уміти трудитись”;
|
|
Формування екологічної культури, гармонійних відносин з природою:
| Ä „Зимові клопоти”;
Ä „Ліс узимку”;
Ä „Рослини-мандрівники”;
Ä „Природа − рідний дім”;
Ä „Ліс − наше багатство”;
Ä „Хто охороняє ліс”;
Ä „Природа − матір Берегиня”;
Ä „Птахи нашого краю”;
Ä „Лікарські рослини”;
Ä „Упізнай за пером”.
|
Ä „Осінь у нашій місцевості”;
Ä „Як природа готується до зими”;
Ä „Як поводити себе в лісі”;
Ä „Рослини-символи України”;
Ä „Рослини і тварини в українській пісні”;
Ä „Парки і сади − окраса землі”;
Ä „Відгадай за голосами”;
|
|
Забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей, охорони та зміцнення їхнього здоров’я:
| Ä „Козацькі герої”;
Ä „Режим праці”;
Ä „Режим відпочинку”;
Ä „Веселі старти козачат”;
Ä „Козацькі забави”.
|
Ä „Щоб бути до праці готовим, потрібно завжди бути здоровим”;
|
|
Розвиток індивідуальних здібностей та обдарованості дітей:
| Ä „У країні чудес”;
Ä „Спогади про літо”;
|
Ä виставка виробів „Своїми руками”;
| Ä „П’ять хвилин на роздуми”.
|
|
Назва етапу
| Зміст етапу
| Діяльність вихованців
| Діяльність вихователя
|
Перший етап − цілеспрямування (постановка мети і завдань).
| Ø Визначення місця і мети виховної діяльності в житті колективу.
Ø Формулювання конкретних виховних завдань, варіантів діяльності.
Ø Виявлення пропозицій щодо змісту виховної діяльності.
| Ø Обговорення мети майбутньої діяльності.
Ø Висунення та обговорення варіантів майбутньої діяльності.
| Ø Визначення потреби особистісного розвитку учнів на основі аналізу результатів психолого-педагогічної діагностики.
Ø Виявлення кола проблем психосоціальної дезадаптації школярів.
Ø Визначення місця школярів у системі міжособистісних відносин.
Ø Визначення мети і завдань виховного впливу.
|
Другий етап − колективне планування виховного заходу.
| Ø Добір ефективних форм виховного заходу.
Ø Колективне обговорення запропонованих варіантів колективної справи.
Ø Вибір майбутньої творчої справи на загальних зборах колективу.
| Ø Поділ учнів на мікрогрупи (5-7 осіб).
Ø Висунення ідей, пропозицій щодо змісту майбутньої справи у мікроколективах.
Ø Добір мікроколективом найбільш цікавих пропозицій.
Ø Розробка плану колективної справи.
Ø Вибори керівного органу − Ради заходу.
| Ø Стимулювання творчої діяльності членів мікрогруп, формулювання ними пропозицій.
Ø Зіставлення різних думок, пропозицій.
Ø Обґрунтування та розвиток пропозицій.
Ø Узагальнення пропозицій, формування команди виконавців.
|
Третій етап − організація (підготовка) виховного заходу.
| Ø Уточнення, конкретизація плану підготовки й проведення колективного заходу.
Ø Організація безпосереднього виконання розробленого плану.
Ø Заохочення ініціативи кожного учасника.
| Ø Виконання ділянки роботи в мікроколективах.
Ø Керівництво та координація Радою заходу роботою мікроколективів.
| Ø Висунення пропозиції щодо можливих варіантів проведення заходу, добір кращих варіантів.
Ø Внесення пропозицій щодо варіантів вирішення завдань, усунення труднощів, які виникають.
Ø Надання підтримки учням в разі утруднень.
Ø Позитивна оцінка кожного успіху учнів.
|
Четвертий етап − безпосереднє проведення виховного заходу.
| Ø Реалізація розробленого керівним органом конкретного плану (сценарію) з усіма корективами, внесеними його учасниками в процесі підготовки.
| Ø Участь у заході в певній ролі відповідно до сценарію.
| Ø Створення позитивного емоційного настрою під час проведення заходу.
Ø Стимулювання самостійного пошуку виходу зі складних ситуацій.
|
П’ятий етап − підведення підсумків, оцінка результатів заходу.
| Ø Підведення підсумків виконання виховних завдань.
Ø Систематизація та узагальнення висловлених думок щодо проведеного заходу.
| Ø Аналіз підсумків проведеного колективного заходу у мікроколективах.
Ø Представлення результатів колективної справи у формі анкети-оцінки, стінгазети, фотогазети тощо.
| Ø Навчання школярів оцінювати й аналізувати результати своєї діяльності.
Ø Розробка разом з учнями критеріїв оцінювання результатів колективної діяльності.
|
Шостий етап − організація післядії.
| Ø Виконання рішень, ухвалених загальними зборами.
Ø Внесення змін у творчі доручення мікроколективам.
Ø Підготовка статті за матеріалами колективної творчої справи.
Ø Розробка пропозицій щодо наступної колективної діяльності.
| Ø Визначення на основі проведеного аналізу наступної діяльності колективу.
Ø Внесення необхідних коректив у наступну колективну творчу справу.
| Ø Навчання учнів формулювати висновки, вносити корективи в діяльність.
Ø Актуалізація уваги на необхідності використання досвіду в процесі організації та проведення аналогічних виховних заходів, колективних творчих справ.
|