Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА 8. УКРАЇНА У 20-90-х. Р.Р. ТА НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ

 

8.1 Самостійне вивчення наступних питань:

Вплив подій Лютневої революції на Україну. Демократизація суспільно-політичного життя.

Заснування Української Центральної Ради (УЦР), її соціальна база і програма, універсали, напрями діяльності, причини поразки.

Українська Гетьманська держава. Основні напрями діяльності гетьманського уряду. Директорія та її програма, наслідки діяльності.

Боротьба за встановлення радянської влади в Україні та її наслідки.

Входження України до СРСР. Українізація.

Західноукраїнські землі в 1917-1918 р. р. Розвал Австро-Угорської імперії та його наслідки.

Процес формування та становлення радянської держави в Україні 1917-1920 рр. Прийняття ІІІ Всеукраїнським з’їздом Рад першої Конституції УСРР. Конституція СРСР від 31 січня 1924 р.. Утворення в жовтні 1924 р. в складі УСРР Молдавської автономії.

Прийняття нової Конституції УРСР в 1937 р. Вступ Червоної армії на західноукраїнські землі у вересні 1939 р. Їх возз’єднання з Радянською Україною.

Сталінізм і трагічна доля української інтелігенції. Примусове вилучення релігії із сфери культурного і духовного життя українського народу.

Націоналізм як світове суспільно-політичне явище 20-30-х років. Націоналізм як явище всеукраїнського змісту і значення. Проблеми національної самовизначеності і державотворення у діяльності українських націоналістів. Є. Коновалець, А. Мельник, С. Бандера.

Україна в міждержавних відносинах кінця 20-30-х років. Проблеми створення колективної безпеки в Європі. Мюнхенська угода і боротьба за “чехословацьку спадщину” - Закарпатську Україну. Проголошення автономної Карпатської України та її вплив на східноєвропейську політику.

Причини другої світової війни. Пакт про ненапад між СРСР і фашистською Німеччиною. Таємний протокол і питання українських земель.

Початок другої світової війни. Напад фашистської Німеччини на Польщу. Радянсько-німецький договір про дружбу і кордон. Приєднання до УРСР Західної України, Галичини й Волині. Утворення сталінського тоталітарного режиму на західноукраїнських землях. Включення до складу УРСР Північної Буковини та українських придунайських земель.

Напад фашистської Німеччини на СРСР. Україна в плані “Барбаросса”. Мобілізація економічного, суспільно-політичного і воєнного потенціалу країни на відсіч ворогу. Відступ Червоної Армії та його причини. Київська оборонна операція. Проголошення Акта відновлення державності України 30-го червня 1941 р. і його оцінка.

Розгром німецьких армій під Москвою і бої в Україні. Участь громадян України в європейському русі Опору.

Фашистська окупація України.

Всенародна боротьба в тилу фашистських загарбників.

Посилення визвольної боротьби на окупованій території України під впливом перемог Червоної Армії в Сталінграді, під Курськом, на Лівобережній Україні.

Трудовий вклад працівників підприємств, організацій та установ, евакуйованих з України.

Звільнення України від німецько-фашистських окупантів. Бойові дії УПА проти частин Червоної Армії. Закінчення другої світової війни. Уроки ІІ світової війни.

Українська РСР на міжнародній арені. Урегулювання територіальних питань між СРСР, Польщею і Чехословаччиною. Включення Криму до складу України.

Україна - член ООН.

Соціально-економічний розвиток України в умовах переходу до мирного будівництва. Голод в Україні 1946-1947 рр. Колективізація в західних областях республіки, її особливості.

Суперечливий характер суспільно-політичного життя.

Посилення репресивного режиму в Західній Україні. Масова депортація населення західних областей республіки. Операція “Вісла”. Ліквідація греко-католицької церкви.

Україна після смерті Й. Сталіна. Хрущовська “відлига”. Політика русифікації та етнополітичні наслідки. В. Щербицький.

Зародження дисиденства. Правозахисний рух.

Об’єктивна зумовленість необхідності докорінних змін у всіх сферах життя країни, республіки. М. Горбачов. Проголошення перебудовчих процесів.

Зростання суспільно-політичної активності населення України наприкінці 80-х - початку 90-х років. Декларація про державний суверенітет України (16 липня 1990 р.).

Проголошення незалежної України - закономірний етап утворення української державності. Розпад СРСР та його наслідки.

Основні проблеми національно-державного відродження суверенної України на початку 90-х років. Події Акту проголошення незалежності України.

Референдум 1 грудня 1991р. та вибори президента України. Розбудова основ та структур української держави. Прийняття 28 червня 1996р. Конституції України.

Дипломатичне визнання України. Міжнародна політика України.

Міжнародні відносини України на сучасному етапі. Головні засади зовнішньої політики України. Зовнішньополітична орієнтація держави на початку ХХІ ст.

Формування багатопартійної системи. Заборона КПРС і відродження на її основі партій лівого та крайнього лівого спрямування. Формування багатопартійної системи в Україні.

Соціальна політика в контексті нових реалій. Культура, освіта та наука в умовах функціонування суверенної держави.

Відродження історичної і культурної спадщини українського народу.

Духовне життя в Україні. Свобода віросповідання. Наявність різних релігійних конфесій та їх співіснування. Участь церкви в громадському житті держави.

Українська діаспора. Українці США. Канадські українці. Українці Латинської Америки та Австралії. Європейська діаспора. Східна діаспора. Українці в Росії. Діаспора в інших країнах.

 

8.2 Підготувати реферати на теми:

1. Історія регіону Центральної України.

2. Етнокультурні особливості (національне харчування, одяг, вишивка, фольклор і т.д.) населення Центральної України.

3. Пам’ятні місця Центральної України.

4. Історія міст Черкаси, Кіровоград.

5. Історія прізвища моєї родини.

6. Генеалогічне дерево моєї родини.

 

Завдання для самоконтролю:

1. Чи вірним є твердження, що Лютнева революція створила умови для розгортання національно-визвольного руху у національних окраїнах? Обгрунтувати.

2. Які були прорахунки у діяльності ЦР, чому її політика отримала поразку?

3. Які позитивні строни і прорахунки мала політика гетьмана П. Скоропадського?

4. Які основні етапи боротьби за встановлення радянської влади в Україні?

5. Коли утворився СРСР, які наслідки мало входження України до СРСР?

6. Чим відрізнялося становище українських земель під владою Польщі, Румунії, Чехословаччини?

7. В яких історичних умовах відбувалось входження західноукраїнських земель до складу Радянської України?

8. Яке місце займало українське питання у європейській політиці в 30-х роках 20 ст.?

9. З якою метою розроблявся проект створення системи колективної безпеки в Європі?

10. Які риси суспільно-політичної доктрини націоналізму Вам відомі, які Ви знаєте його різновиди, прояви в Україні?

11. Що Вам відомо з історії Карпатської України?

12. В чому полягають причини ІІ світової війни, які плани виношувала фашистська Німеччина щодо України?

13. В чому полягають причини поразок радянських військ в перші місяці Великої Вітчизняної війни?

14. Які найбільші війської операції Великої Вітчизняної війни Вам відомі, як вони вплинули на долю України?

15. Який порядок встановили німці на окупованій території України?

16. Коли почалось визволення України від німецько-фашистських загарбників, коли Україна була остаточно визволена?

17. Які західноукраїнські землі і коли увійшли до складу радянської України?

 

18. Внаслідок яких подій і коли відбулось включення Криму до складу Радянської України?

19.Коли Україна стала членом ООН, яка її роль в цій міжнародній організації?

20. В чому полягає специфіка відбудовчих процесів в Україні? Що спільного і відмінного в причинах і наслідках голодомору 1932-1933 р.р. та голоду 1947 р?

21. Які особливості радянських перетворень у західноукраїнських областях?

22. В чому причини масової депортації західних українців?

23. Які зміни відбулись в соціально-економічному, політичному, культурному житті України під час політики десталінізації?

24. З якими процесами в СРСР і Україні, зокрема, пов’язана поява дисидентського руху? Хто такі дисиденти, які основні течії дисидентства Вам відомі?

25. В чому полягає концепція перебудовчих процесів, хто прийняв курс на перебудову?

26. Які наслідки мав процес перебудови, зокрема, й для України?

27. В чому полягали основні проблеми національно-державного відродження суверенної України на початку 90-х років?

28. Які факти свідчили про розбудову української держави у 90-х р.р.?

29. В чому полягають сосбливості й складнощі міжнародної політики України на сучасному етапі, які зовнішньополітичні орієнтири обрала для себе Україна?

30. В чому полягає суперечливість і складність партійно-політичного життя в Україні?

31. Які основні напрямки соціальної політики держави в сучасних умовах?

32. Які факти свідчать про зростання уваги до проблеми відродження культурної і історичної спадщини українського народу?

33. В чому полягає складність релігійної ситуації в сучасній Україні?

34. Що Вам відомо з сучасної історії української діаспори в різних країнах світу, ролі українців у суспільно-політичному та культурному житті цих країн?

 

 


Читайте також:

  1. I. Україна з найдавніших часів до початку XX ст.
  2. IV. На четвертому етапі, виходячи із позиції кожної СОБ на матриці АДЛ, вибирають для неї відповідну стратегію.
  3. Аналіз особистих досягнень студентів, перспектив навчання на подальшому етапі
  4. Аналіз програм на етапі їх експлуатації
  5. Вдосконалення нормативно-правової бази міста на етапі переходу до інформаційного суспільства
  6. Визначте, коли і чому Україна опинилася під гнітом литовських і польських феодалів.
  7. Визначте, коли і чому Україна опинилася під гнітом литовських і польських феодалів.
  8. Відповідно до етапів його патогенезу
  9. Відповідно до етапів психологічного дослідження, доцільно
  10. Внаслідок реалізації адміністративно-територіальної реформи Україна із централізованої держави стане децентралізованою європейською країною самоврядних громад.
  11. Внесок народу України у перемогу над фашизмом. Україна – одна з фундаторів ООН.
  12. Вопрос 12. Україна за часів Директорії.




Переглядів: 472

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 7 УКРАЇНСЬКЕ НАЦІОНАЛЬНЕ ВІДРОДЖЕННЯ | Джерела

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.