Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Регламентування діяльності посадових осіб

Посада – це штатна одиниця організації, первинний елемент в структурі управління нею, що характеризується сукупністю прав, обов’язків та відповідальності працівника, виконуваними ним трудовими функціями, межами компетенції, правовим статусом. Персональне юридичне закріплення посади робить її носія посадовою особою. Остання має право здійснювати в межах компетенції владні дії, що тягнуть за собою правові наслідки (видавати та затверджувати правові акти, підписувати грошові документи тощо). (Веснин,62)

Посадові інструкції є основним документом, що регламентує призначення та місце працівника в системі управління, його функціональні обов’язки, права, відповідальність та форми заохочення. Вони є найбільш масовими документами, оскільки повинні розроблятися для кожної посади управлінського персоналу від директора до бригадира. (Егоршин,240)

Оскільки стандартної форми посадової інструкції не існує, кожна організація розробляє власну. Однією з кращих є така структура посадової інструкції для професіоналів [5,18]:

I. Загальні положення

II. Завдання та обов’язки

III. Права

IV. Відповідальність

V. Повинен знати

VI. Кваліфікаційні вимоги

VII. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою.

Посадову інструкцію розробляє керівник структурного підрозділу, а затверджує її перший керівник організації або один з його заступників.

Якщо в структурному підрозділі є декілька однакових за назвою посад, то їхні завдання та обов’язки, права і відповідальність, взаємовідносини слід чітко розмежувати, тобто посадова інструкція завжди має бути не типовою, а персоніфікованою.

Нині серед фахівців з менеджменту персоналу все більшого визнання набуває думка про те, що посадова інструкція за обсягом вміщуваної в ній інформації вже не відповідає зрослим вимогам щодо якості менеджменту персоналу. Пропонується її замінити паспортом посади, який би містив інформацію про індивідуально-психологічні якості працівника, умови праці на робочому місці, оцінювання діяльності, оплату праці й соціальні гарантії тощо.

Добре розроблений паспорт посади може бути корисним для:

підготовки оголошення про вакансію;

професійного відбору на посаду;

професійної адаптації новоприйнятого працівника;

вироблення критеріїв оцінювання роботи;

забезпечення взаєморозуміння між роботодавцем і працівником;

захисту прав роботодавця при звільненні працівника, який не відповідає вимогам посади.

Посадові обов’язки працівників можуть частково регламентуватись контрактом, трудовою угодою, відомчими інструкціями й правилами, планами та графіками виконання робіт, терміновими позаплановими завданнями керівництва організації.

Посадові інструкції затверджуються для професіоналів, фахівців і технічних службовців, рідше – для керівників структурних підрозділів.

Посадові обов’язки робітників регламентуються робочими інструкціями, змінними завданнями, правилами експлуатації устаткування, правилами техніки безпеки, технологічними картами, інструктивними настановами майстра або технолога.

 

9.8. Правила поведінки і дисциплінарні процедури

Регламентування посадових обов’язків персоналу має доповнюватись чіткими правилами трудової поведінки. У вітчизняній практиці з цією метою широко використовуються Правила внутрішнього трудового розпорядку. Цей нормативний документ внутрішнього користування розробляється спільно адміністрацією і представниками найманого персоналу, та затверджується на загальних зборах трудового колективу чи на конференції, де інтереси колективу представляють обрані делегати.

Типова структура Правил внутрішнього трудового розпорядку [6,12-16]:

1. Загальні положення

2. Приймання на роботу

3. Права і обов’язки персоналу підприємства

4. Робочий час і час відпочинку

5. Відпустки

6. Відрядження і переведення на нове місце роботи

7. Заробітна плата, соціальне страхування і компенсації

8. Заохочувальні та дисциплінарні заходи

9. Розірвання трудового договору

Заслуговує на увагу досвід фірм у Великій Британії щодо встановлення правил трудової поведінки та дисциплінарних процедур [7,111-118].

Кожен працівник, що наймається на роботу, має бути ознайомлений з:

- вимогами до роботи;

- стандартами виконання роботи, які вважаються задовільними;

- стандартами поведінки;

- правилами, яких слід дотримуватись, щоб забезпечити досягнення високих стандартів;

- дисциплінарними стягненнями, яких буде застосовано в разі невиконання правил;

- процедурою оскарження.

Характер небажаної поведінки працівників може бути поділений на три категорії:

- незначне порушення;

- серйозне порушення;

- грубе порушення.

Дисциплінарні процедури, порядок оскарження стягнень дуже ретельно опрацьовуються і в доступній формі доводяться до відома всіх працівників.

 

 

Питання для самоконтролю

1. Яке значення має регулювання трудової діяльності персоналу?

2. У чому полягає принцип системності в організації діяльності персоналу?

3. Які завдання має вирішувати регулювання трудової діяльності персоналу?

4. Що собою являє регулювання трудової діяльності персоналу?

5. Які чинники впливають на ефективність трудової діяльності?

6. Яке значення має визначення мети діяльності структурного підрозділу?

7. У чому полягає планування діяльності трудового колективу?

8. Розкрийте основний зміст кадрового забезпечення ефективної діяльності організації.

9. Назвіть основні складові нормативно-правового забезпечення трудової діяльності персоналу.

10. Що собою являє організаційно-економічне забезпечення трудової діяльності?

11. Які завдання вирішуються в процесі інженерно-технічного забезпечення трудової діяльності персоналу?

12. У чому полягає ресурсне забезпечення трудової діяльності персоналу?

13. Які завдання вирішуються в процесі поточного обслуговування виробничих і трудових процесів?

14. Що собою являє оперативне регулювання виробничих і трудових процесів?

15. Яке значення має облік результатів трудової діяльності персоналу?

16. Хто здійснює контроль результатів трудової діяльності персоналу?

17. Яким чином в організації оцінюють результати трудової діяльності персоналу?

18. Назвіть основні методи управління трудовою поведінкою працівників.

19. Розкрийте сутність адміністративних методів управління персоналом.

20. Розкрийте сутність і значення економічних методів управління персоналом.

21. Розкрийте сутність і значення правових методів управління персоналом.

22. Розкрийте сутність і значення соціально-психологічних методів управління персоналом.

23. Розкрийте сутність і значення регламентування посадових обов’язків.

24. Якими засобами регламентується діяльність першого керівника організації?

25. Як регламентується діяльність заступників першого керівника організації?

26. Якими засобами регламентується діяльність структурних підрозділів організації?

27. Які вам відомі види структурних підрозділів організації?

28. Назвіть розділи типової структури положення про структурний підрозділ?

29. На підставі яких матеріалів, хто розроблює і затверджує положення про структурний підрозділ?

30. Якими засобами регламентується діяльність посадових осіб в організації?

31. Що собою являє посадова інструкція, якою має бути її структура?

32. Розкрийте зміст і призначення Правил внутрішнього трудового розпорядку.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  6. Автоматизація метрологічної діяльності
  7. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  8. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  9. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  10. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  11. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  12. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.




Переглядів: 2420

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Регламентування діяльності структурних підрозділів | Т Е М А № 11: Оборонний бій механізованого відділення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.