Передаточне число головної передачі визначається виходячи з максимальної швидкості руху автомобіля на вищій передачі в коробці передач подільнику, демультиплікатору, роздавальної коробки та максимальної частоти обертання колінчатого валу двигуна по формулі
, (1.10)
де - динамічний радіус колеса, м;
- передаточне число коробки передач на вищій передачі;
- передаточне число подільника чи демультиплікатора на вищій передачі;
- передаточне число роздавальної коробки на вищій передачі.
Динамічний радіус колеса залежить від великої кількості факторів, але з деяким наближенням може бути прийнятим рівним статичному радіусу , котрий визначають по ДОСТ у відповідності з навантаженням на колеса. можна визначити з деяким наближенням по формулі
м , (1.11)
де - діаметр обода колеса (посадковий діаметр шини) в м;
- висота профілю шини в м;
- коефіцієнт радіальної деформації шини.
При повному навантаженні автомобіля та твердої опорної поверхні коефіцієнт стандартних та широко профільних шин знаходиться в проміжку від 0,1 до 0,16, а пневмокатків та арочних шин від 0,2 до 0,3.
Слід враховувати, що одержане розрахунковим шляхом передаточне число головної передачі , з урахуванням різних кількостей факторів, може мінятися з метою поліпшення тягово-швидкісних та економічних показників автомобілю.