Розбирання, ревізія елементів барабана сепаратора серії МАРХ
Сепаратори фірми Laval за своєю конструктивною компонуванні однотипні і уніфіковані, що дозволяє нижче викласти послідовність їх розбирання і дефектації на прикладі найбільш поширеною серії Марха.
Розбиральні роботи по барабану сепаратора мають своєю метою після повної або часткової розборки сепаратора провести ревізію його складових деталей на предмет придатності до подальшої експлуатації.
На рис. 2.13 наведена схема конструкції барабана і його детальна компоновка для послідовної розбирання та складання барабана, яка повинна виконуватися відповідно до цієї схеми.
Рисунок 13 - Детальна компоновка барабана сепаратора МАРХ:
1 - мала гайка; 2 - регулювальна шайба (для процесу пурифікації); 3 – кларіфі-каторна насадка; 4 - велика гайка барабана; 5 - мале кільце ущільнювача; 6 - кришка барабана; 7 - велике кільце ущільнювача; 8 - кільце ущільнювача кришки барабана; 9 - верхня захисна тарілка режиму тарифікації; 11 - пакет робочих тарілок; 12 - тарелко - тримач; 13 - колпачковая гайка; 14 - шайба; 15 - гумове кільце рухомого порішя; 16 - кільце ущільнювача; 17 - рухомий поршень; 18 - корпус барабана; 19 - гумове кільце керуючого кільця; 20 - керуюче кільце; 21 - пружина; 22 - корпус пружини; 23 - болт.
Схема заміни ущільнювального кільця кришки барабана представлена на
рис. 2.14. Кришку барабана ставлять на дерев'яні підставки, як показано на рис. 2.14 А і за допомогою виколодкі вибивають його через спеціальні отвори, просвердлені для цієї мети в кришці.
Запрессовку нового кільця ущільнювача виробляють за допомогою дошки як показано на рис. 2.14, Б, яку легко вдаряють молотком, повертаючи дошку по окружності кришки.
Рисунок 14 - Технологія заміни ущільнювального кільця кришки барабана А - видалення дефектного ущільнювального кільця: 1 - кришка барабана; 2 - пробійник для видалення кільця ущільнювача; 3 - кришка барабана Б - постановка на місце кільця ущільнювача; 1 - дошка шириною 100 мм; 2 - кришка барабана.
У процесі роботи сепаратора в режимі «само-вивантаження» рухомий поршень барабана відчуває ударні навантаження в період свого підйому вгору, в результаті чого ущільнювальна поверхня бурту деформується.
Для відновлення рівною ущільнюючої поверхні рухомого поршня воно проточується на токарному верстаті як рекомендовано фірмою Laval (показано на рис. 15).
Рисунок 15 - Схема обробки ущільнюючої поверхні рухомого поршня барабана. Позначена поверхня призначена для кріплення на токарному верстаті. Допустима нерівність позначеної поверхні в межах 0,1 мм.
Після розбирання барабана приступають до розбирання і ревізії елементів, керуючі само-розвантаженням. Для виробництва ревізії елементів барабана його необхідно перевернути верхньою частиною вниз і поставити на дерев'яні підставки, як показано на рис. 16 :
- Віддати болти 6 і зняти корпус пружин, як показано на рис. 2.16, так, щоб не пошкодити поверхню ковзання, наявних в нижній частині;
- Вийняти пружини 5 (див. рис. 16);
- Вийняти кільцеву напрямну 5, рис. 16,б;
- Зняти гумове кільце 1, рис. 16,б;
- Вичистити паз кільцевої напрямної і змастити його злегка мастилом;
- Перевірити, чи немає пошкоджень на гумовому кільці, і укласти його в паз, видалити зайву мастило;
- Перевірити справність клапанних пробок кільцевої напрямної і при виявленні дефектів замінити їх, технологія заміни показана на рис. 17.
Після ревізії елементів нижнього вузла барабана, проводиться їх збірка згідно зі схемою рис. 15 детальної компоновки барабана, при цьому необхідно дотримувати наступне :
- вичистити канали і сопла в корпусі барабана;
- ретельно очистити поверхню 5 рис. 17, Б барабана, по якій ковзає гумове кільце, і фаску під нею;
- змастити ці поверхні касторовою олією;
- поставити направляюче кільце на місце так, щоб виріз збігався з напрямних штифтом 3 рис. 16,б в корпусі барабана;
- вичистити канавки в підставі пружин барабана;
- установча втулка повинна входити в отвір напрямної вільно;
- в другому варіанті - при затягуванні підстави пружин 2 рис. 16,а пружини можуть переміщатися.
Таким чином, вузол корпусу барабана готовий до роботи в сепараторі.
При постановці кришки барабана на місце слід звертати увагу на стан ущільнювального гумового кільця кришки, при виявленні дефектів або забоїн гумове кільце підлягає заміні.
Рисунок 17 - Технологія заміни клапанних пробок а і заміна сопел корпусу барабана б. А - схема видалення дефектних клапанних пробок рухомого поршня: 1 - пробійник; 2 - клапанна пробка; 3 - рухомий поршень.
Б - технологія заміни сопел барабана: 1 - болт пружинного тарілки; 2 - прокладка болта; 3 - сопло корпусу барабана; 4 - корпус барабана; 5 - поверхня барабана, по якій ковзає рухомий барабан.
Таблиця 2 - Характерні несправності і відмови барабанів сепараторів фірми «Laval»
№
Несправність
Причини і способи усунення
1.
Барабан не закривається, хоча керуючий кран знаходиться в положенні № 3 (закрито)
- Відсутня робоча вода у водяному баку.
- Закритий кран підведення робочої води.
- Забито канали підведення робочої води до механізму управління рухомим поршнем.
- Несправність вузла управління рухомим поршнем.
- Перевірити: усередині барабана сопло корпусу, барабан, гумове кільце
- Поломка пружин керуючого кільця в механізмі управління.
2.
Барабан сепаратора не відкривається
Перевірити:
- Наявність води в баку.
- Чи відкритий кран підведення води в бак.
- Кран управління.
- Розподільчий пристрій.
- Усередині барабана кільце ущільнювача 19 канал підстави пружин.
3.
Барабан сепаратора відкривається, незважаючи на те, що кран управління знаходиться в положенні № 1
Перевірити:
- Наявність води в баку.
- Чи відкритий кран підведення води в бак.
- Кран управління.
- Розподільчий пристрій.
- Усередині барабана сепаратора клапанні пробки, кільце ущільнювача 19.
4.
В оглядовому віконці на виході відсутня вода, через 10-15 сек. після створення гідравлічного затвора
Продовження таблиці 2.2
- Пошкоджено кільцеве ущільнення кришки барабана і через нещільність виходить вода.
- Розвантажувальні пази (вікна) барабана не закриті.
- Пошкоджено ущільнення рухомого поршні
- Установчий болт великої кільцевої гайк, що не ввернуть, або ввернуть без ущільнення.
5.
Гідравлічний затвор витісняється (при пурифікації)
- Недостатня кількість води, що подається
- Занадто великий діаметр регулювальної, шайби.
- Ущільнююче кільце не ущільнює нижньої, частини регулювальної шайби.
- Пошкоджено ущільнююче кільце кришки барабана, або рухомого поршня.
- Занадто великий тиск на виході.
6.
Неякісне очищення палива
- Невідповідна регулювальна шайба при пурифікації.
- Барабан сепаратора обертається з меншою частотою обертання.
перевірити:
- Чи пущений повністю гальмо.
- Чи Вільно обертається барабан.
- Роботу і обертання електродвигуна.
- Чи не пошкоджені фрикційні накладки двигуна.
- Закупорити шламова камера і пази.
- Занадто велика продуктивність сепаратора.
- Невідповідна температура сепаріруемого нафтопродукту. Температуру слід підтримувати рівномірно протягом всього процесу.
7.
Велика кількість палива потрапляє в патрубок від- сепарованої води (при пурифікації)
- Великий діаметр регулювальної шайби.
- Порушення режиму сепарування (тиску, температури) палива.
- Витісняється гідравлічний затвор.
8.
Порушена робота сепаратора
Вібрація і витік масла з картера гвинто-черв'ячної пари. Причина полягає в тому, що в процесі роботи сепаратора - нижній стакан вертикального вала може провертатися через зрізання стопорного штифта. У результаті такого дефекту стакан розбиває своє посадкове місце, порушується герметичність картера і відбувається витік масла. Усунення дефекту - розбирання сепаратора і вертикального вала, проточка посадкового місця нижнього склянки, заміна стопорного штифта.
Порушення герметичності водяного затвора. Самовільне відкриття розвантажу-вальних пазів (вікон)
Посадковий борт рухомого поршня має дефект. Даний дефект при розбиранні рухомого дна усувають проточкою на верстаті як показано на рис. 2.17.
Знос.
Інтенсивний знос зубів гвинто-черв'ячної пари
Причина: при складанні горизонтального вала стопорне кільце було поставлено іншою стороною (тобто повернуто на 180°), в результаті чого черв'ячне колесо зміщується від свого геометричного центру - порушується центровка. Стопорне кільце переставити з поворотом на 180 °.
11.
Фрикційна муфта - порушення нормального зчеплення
Причина: знос диска зчеплення з появою щербин, борозен, порушення їх гладкої поверхні. Необхідно диск зчеплення зняти і проточити на токарному верстаті до зникнення слідів зносу. Отвори гумової вставки еластичної муфти розбиваються пальцями повідка. Розбирання та заміна еластичної муфти спільно з пальцями повідка.