МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Основні типи систем цілорічного кондиціонування повітря і їх обладнання.Система цілорічного кондиціонування повітря складається з центрального кондиціонера, повітропроводів, повітророзподільних каютних пристроїв, арматури, засобів автоматичного регулювання і захисту, контрольно-вимірювальних приладів, а також джерел тепла і холоду, які забезпечують зимовий та літній режими роботи. Центральний кондиціонер являє собою агрегат, до складу якого входять фільтри, вентилятор, повітронагрівачі (калорифери), повітроохолоджувачі, зволожувачі, краплевіддільники (елімінатори), шумоглушні камери, повітряні заслонки й інше обладнання. Розглянемо принципові схеми основних типів СКВ, отримавши поширення на судах. Одноканальна система цілорічного кондиціонування з повною обробкою повітря в центральному кондиціонері літній режим роботи забезпечується холодильною установкою, в склад якої входить компресор КМ, конденсатор КД, регенеративний теплообмінник РТО, ТРВ з розподільником хладону і випарник-повітроохолоджувач ВО. Холодильні машини, що входять до складу СКВ, принципово не відрізняються від машин, що обслуговують провізійні комори, але розраховані на значно більшу холодопродуктивність. Схема передбачає забор вентилятором В як зовнішнього, так і рециркуляційного повітря. Літній режим. Пройшовши через фільтри ПФ, зовнішнє та реціркуляційне повітря змішуються в камері змішання центрального кондиціонера КЦ. У вентиляторі В внаслідок стиснення повітря нагрівається при постійному вологовмісту, отже, його відносна вологість зменшується. В повітроохолоджувачі ВО повітря охолоджується нижче точки роси і осушується. В процесі охолодження відносна вологість ф підвищується і на виході з кондиціонера становить 93-95%. Для отримання ф 100% у всьому обсязі охолоджуваного повітря потрібна була б нескінченно велика поверхня повітроохладителя або дуже тривалий час процесу. Краплі вологи, висаджені з повітря в процесі охолодження, щоб уникнути винесення в систему відокремлюються в краплевіддільнику КО. Для відвода в цистерну або за борт випавшого з повітря конденсату передбачений піддон з дренажною трубою. Далі охолоджене і осушене повітря через шумоглушітельну камеру ШГ подається в розводящу магістраль і звідти через повітророзподільники BP в обслуговуємі приміщення. У напорному ізольованому трубопроводі повітря від теплообміну з навколишнім середовищем і тертя нагрівається при постійному вологовмісту. Вступаючи в приміщення, кондиціоноване повітря змішується з повітрям приміщення, асимілюючи (поглинаючи) теплоту і вологу. Цей процес характеризується підвищенням вмісту вологи, температури і ентальпії припливного повітря; відносна вологість понижається. З обслуговуваних приміщень через дверні решітки повітря проходить в коридор, нагрівається при постійному вологовмісту, частково через нещільності видаляється назовні, а частково подсосується вентилятором В на рециркуляцію. Зимовий режим. Зовнішнє повітря підігрівається зазвичай до 15 - 18 º С повітронагрівачем ВН1 - калорифером першого ступеня, потім змішується в камері змішування з рециркуляційним повітрям і подається вентилятором в повітронагрівач ВН2 - калорифер другого ступеня.
Рис. 185. Одноканальна система цілорічного кондиціонування з повною обробкою повітря в центральному кондиціонері.
Тут повітря нагрівається до35-40 ° С. Взимку вологовміст зовнішнього повітря дуже мало, тому в результаті його нагрівання відносна вологість приймає дуже низькі значення. Підвищення вологості повітря забезпечується підмішуванням до нього пара, що подається через зволожувальний пристрій У. Незважаючи на ізоляцію в напірному трубопроводі, повітря декілька охолоджується від теплообміну з навколишнім середовищем і через повітророзподільний пристрій BP подається в приміщення. Далі вітря через дверні решітки проходить в коридор, кілька охолоджується і всмоктується в рециркуляционний канал.
В якості випускних повітророзподільників одноканальних СКВ застосовують пристрій самих різних конструкцій. На новоспоруджуваних вітчизняних суднах встановлюють наступні повітророзподільники: ВРН-2,5 і ВРР-2,5 - випускні відповідно з направленною і радіальною роздачею повітря з номінальною витратою 250 м3 / ч, ВРП-1,6 - пенальної роздачі з номінальною витратою160 м3 / год. Корпус 1 повітророзподільника ВРН-2, 5 (рис. 186, а) з метою звукоізоляції зсередини покритий шаром поропласту. Повітря подається через патрубок 6. Отвори 10 для випуску повітря зроблені по всьому периметру корпусу, причому в передній частині отвори розташовані в два ряди. Коефіцієнт ежекції (відношення обсягу ежектуемого повітря приміщення до обсягу припливного повітря) Ке = 0,3. Механізм регулювання подачі повітря складається з гвинта 9 із головкою 7, вертикального стрижня 2 з гайкою 8 і сферичного клапана 5 з штоком 4, ковзаючим в направляючій 3. Подачу повітря зміняють обертанням головки 7 за рахунок зміни положення клапана 5. Крім цього можна за допомогою заслінок 11, керованих ручками 12, регулювати подачу повітря через бокові отвори повітророзподільника. Повітророзподільник типу ВРР відрізняється від розглянутого однорядним розташуванням випускних отворів по всьому периметру корпусу. Бічні заслінки відсутні. У ВРП-1,6 (рис. 186, Б) живий перетин отворів 2 становить 28% загальної поверхні панелі 1. Повітря надходить через патрубок 4. Заслінкою 3 можна регулювати подачу повітря. Розглянута одноканальна система забезпечує повну обробку повітря як в літньому, так і в зимовому режимі в центральному кондиціонері до параметрів, які відповідають найбільшим тепловим навантаженням. Система є найбільш простою і дешевою. Індивідуальне регулювання параметрів повітря в приміщенні здійснюється тільки за рахунок зміни подачі припливного повітря (кількісне регулювання). При значному прикритті заслонки повітророзподільника вентиляція приміщення погіршується, що призводить до створення дискомфортних умов. Це слід віднести до недоліків даної схеми. Системи кондиціонування повітря розглянутого типу одержали широке поширення на суднах необмеженого району плавання. Двоканальна система цілорічного кондиціонування з повною обробкою повітря в центральному кондиціонері (рис. 187) показана принципова схема двоканальної прямоточною системи (не менш поширений варіант схеми з рециркуляцією повітря). У літньому режимі зовнішнє повітря, очищений в фільтрі ПФ, охолоджується і осушується в повітроохолоджувачі першого ступеня B01. Далі повітря проходить через каплевідділювач КО1 і подається вентилятором В в шумоглушну камеру ШГ1. Звідси частина кондиційованого повітря спрямовується в розводящу магістраль 1 першої ступені, а інша частина подається в повітроохолоджувач другої ступені В02, де додатково охолоджується і осушується. З другого ступеня повітря через каплевідділювач К02 і шумоглушник ШГ2 направляється в магістраль другого ступеня. Таким чином, до кожного каютного змішувального повітророзподільника ВРС по двох каналах подається повітря з різними характеристиками. Регулючи надходження в приміщення повітря від каналів I та II (якісне регулювання), підтримують бажані параметри повітря в приміщенні. При цьому регулювання не викликає погіршення вентиляції приміщення. Витрата повітря в кожній з магістралей I і II залежить від положення регулюючих органів каютних ВРС. Аналогічно працює СКВ в зимовому режимі. Зовнішнє повітря підогрівається в ВН1 зазвичай до 15-18 º С і подається вентилятором В в магістраль 1. Інша частина повітря зволожується парою, що подається через зволожувач У, потім додатково нагрівається в ВН2 до 30 - 50 ° С і подається в магістраль II для змішування з повітрям з каналу I. Процеси зміни стану повітря у вентиляторі і в повітропроводах в літньому і зимовому режимах аналогічні розглянутим в першою схемою СКВ. Для двохканальних СКВ застосовують змішувальні повітророзподільники ВРНС-2,5 і ВРРС-2,5 (рис. 188), а також вже розглянуті ВРП-1,6 із змішувачем С-6,3. Повітророзподільники тина ВР-С відрізняються наявністю двох підвідних патрубків 1 і 2, куди подається повітря з каналів I і II СКВ (див. рис. 188). Основною перевагою двоканальної СКВ є широкий діапазон індивідуального регулювання параметрів повітря в кондіціонуємих приміщеннях. У той же час система має більш високу будівельну вартість через необхідність прокладки двох повітропроводів і велику вартість центрального кондиціонера. Питання для самоперевірки 1. Яке призначення суднових охолоджувачів повітря? 2. Як класифікуються суднові охолоджувачі повітря? 3. Назвіть основні типи систем кондиціонування повітря.
Читайте також:
|
||||||||||
|