Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Характеристика основних ринкових структур

 

Детермінанти структури ринку Досконала конкуренція Монополія Монополістична конкуренція Олігополія
Чисельність покупців на ринку та їх диференціація за обсягом покупки Велика кількість покупців, обсяг покупок кожного малий по відношенню до розміру ринку Велика кількість покупців, обсяг покупок кожного малий по відношенню до розміру ринку Велика кількість покупців, обсяг покупок кожного малий по відношенню до розміру ринку Велика кількість покупців, обсяг покупок кожного малий по відношенню до розміру ринку
Чисельність продавців на ринку та їх диференціація за обсягом продажу Велика кількість продавців, обсяг продажів кожного малий по відношенню до розміру ринку Один продавець на ринку Велика кількість продавців, обсяг продажів кожного малий по відношенню до розміру ринку Декілька продавців на рику, обсяг продажу кожного достатньо великий по відношенню до розміру ринку
Характеристика товару Продукти різних продавців однорідна Не існує близьких замінників товару Продукти різних продавців неоднорідні (диференційовані) Продукти різних продавців можуть бути однорідними або диференційованими
Бар’єри входу на ринок Бар’єрів входу не існує Технологічні або інші бар’єри повністю блокують вхід Бар’єрів входу не існує Технологічні або інші бар’єри входу можливі, але не обов’язкові
Доступність інформації Рівний доступ до усіх видів інформації Тайна Деякі ускладнення Деякі обмеження

На прикладах можна побачити взаємозв’язок між фундаментальними засадами моделей та детермінантами ринкових структур. Умова, що покупці не оказують ніякого впливу на встановлення ринкової ціни виконується лише у випадку, коли чисельність покупців на ринку велика. Наявність же декількох продавців на ринку припускає їх стратегічну взаємодію, коли постачальник товару має можливість передбачити та врахувати, у процесі прийняття рішення, поведінку своїх конкурентів. Навпаки, більша кількість продавців на ринку передбачає як відсутність їх стратегічної взаємодії, так й те, що вони не оказують жодного впливу на встановлення ринкової ціни.

З мікроекономіки відомо, що детермінанти структури ринку визначають властивості ринкової рівноваги, у тому числі співвідношення ціни, граничного доходу, граничних та середніх витрат виробництва. Щоб побачити принципові розбіжності, слід скласти порівняльну таблицю, в якій упорядковані найважливіші закономірності досконало конкурентного середовища та недосконалої конкуренції (монополії, олігополії та монополістичної конкуренції) (табл. 2.4).

Аналіз зазначених закономірностей вказує на те, що в реальній економічній практиці досконала конкуренція відсутня, але як крайній варіант форми організації ринку вона в теорії необхідна для встановлення повних характеристик своєї протилежності – монополізму, який у реальному господарському житті, навпаки, дуже розповсюджений. Об’єктивний характер наростання елементів монополізму й домінування монополістичної форми організації ринку показаний у табл. 2.4.

Функціонування будь-якого суб’єкта господарювання починається з використання поєднання елементів монополізму й конкуренції тією або іншою мірою. Залежно від кон’юнктури попиту-пропозиції на ринку даного товару, виробник або приймає ринкову ціну, або нав’язує свою ціну на товар.

Таблиця 2.4


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  3. I 9. Структура речевого дефекта у детей,
  4. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  5. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  6. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  7. II. СТРУКТУРА ТА ОБСЯГ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  8. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  9. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  10. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  11. ISO 15504.Структура еталонної моделі
  12. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку




Переглядів: 629

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фундаментальні засади основних моделей ринку | Порівняння закономірностей досконалої й недосконалої конкуренції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.