Критерії, що визначають структуру ринку
| Досконала конкуренція
| Монополія
| Монополістична конкуренція
| Олігополія
|
Ступінь впливу продавців на встановлення ринкової ціни
| Продавці не оказують ніякого впливу на встановлення ринкової ціни
| Ціну встановлює продавець
| Продавці оказують вплив на встановлення ринкової ціни
| Продавці мають можливість впливати на встановлення ринкової ціни
|
Наявність стратегічної взаємодії продавців на рику
| Немає стратегічної взаємодії продавців на ринку
| Не припускається стратегічна взаємодія одного продавця на ринку
| Немає стратегічної взаємодії продавців на ринку
| Існує стратегічна взаємодія продавців на ринку
|
Умови входу на ринок
| Вхід вільний
| Вхід повністю блоковано
| Вхід вільний
| Вхід може бути блоковано або вільний
|
Ступінь впливу покупців на встановлення ринкової ціни
| Покупці не оказують ніякого впливу на встановлення ринкової ціни
| Покупці не оказують ніякого впливу на встановлення ринкової ціни
| Покупці не оказують ніякого впливу на встановлення ринкової ціни
| Покупці не оказують ніякого впливу на встановлення ринкової ціни
|
двосторонньої олігополії (коли декілька продавців протистоять на ринку декільком покупцям).
Будь-яка з моделей ринку має концептуальний характер. Виникає питання, при яких умовах проявляються ті чи інші характерні риси. Фактично мова йде про ідентифікацію ринкової структури, що відповідає тим чи іншим ключовим ознакам. В табл. 2.3 наведено порівняльні характеристики чотирьох основних типів ринкових структур за ключовими ознаками структури ринку.